Sptf: Valberedning.
Hej, nu är det snart dax för årsmöte i Sptf. Vi i valberedningen undrar om det finns någon person ni skulle vilja föreslå som medlem i styrelsen.
Vi söker även två revisorer.
Kontakt Ulf 0703-050246 Pelle 0736-307606 eller Dennis 0735-282934
*
*
*
*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
?
*
Lite märkligt att det inte finns en enda person i ponnytrav Sverige som har ett namn på en styrelse ledamot att föreslå valberedningen.Åsikter om vem som inte skall vara med är det dess värre ingen brist på.Nu har ni chansen att vara med och påverka, lämna då förslag till valberedningen, och prata med någon av dom käcka killarna som är med i densamma.Telefon se ovan.
bohuslan: är du med i valberedningen så du vet att det inte har kommit in några förslag alls?? Kan ju vara så att man inte vill skriva här vem man vill föreslå utan tar det på brev, mail eller telefon.. namn brukar det finnas varje år…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Sen är det ingen idé att föreslå någon man inte vet är intresserad. Jag vet massor med människor som skulle passa men då de jobbar häcken av sig i andra styrelser så blir de övermäktigt för dem. Men det är väl som med allt annat inom bl.a. ponnytravet, få gör allt och merparten bara förväntar sig att allt ska fungera och rulla deras väg.
# 9 Vad klok du var idag då
!
Jag tycker det är synd att det inte verkar komma någon information i år heller om vilka valberedningen har att rösta på för klubbarna, vilka som är i tur att avgå, vilka som står kvar för omval, avtackat omval.
Hur skall man i klubbarna kunna engagera sej vilken man vill lägga sina röster på när man inte vet något i förhand?
Då blir det ju "snabba ryck" för de som sitter på plats att försöka rösta rätt.
Sen tycker jag valberedningen kan ställa frågan - ni som vill arbeta för ponnytrav och har tid och engagemang, välkomna att höra av er - överallt ser jag bara att man skall föreslå någon. Är man "blyg" för att föreslå sej själv blir det kanske lättare om det betts om det.
Bara liten tanke
!
#10 ja precis. Vårat årsmöte har inte haft en chans att säga vad våra representanter ska rösta på… och inte kommer vi ha ett nytt medlems möte för det heller. Så vad ska representanterna rösta på?
~ Anneli ~
#10 Jag är alltid klok.

Finns valberedningens förslag presenterade någonstans? Tänkte så klubbens medlemmar har en chans att säga vad de tycker.
~ Anneli ~
Ingen som vet vad valberedningen har för förslag??
~ Anneli ~
Jag läste i stadgarna och där står att valberedningens förslag skall presenteras på stämman så det lär inte bli någon presentation innan.
Det är ju något som går att "motionera" om tills nästa år. Vi får hjälpas åt att komma ihåg att göra det 
#15 Men visst har väl valberedningen lagt ut förslag tidigare? För jag vet att vi har tagit upp på vårat årsmöte tidigare om vilka representanterna ska rösta på. Nu känns det som det är upp till represetanterna själva att hitta på när de är på plats.. om du förstår hur jag tänker.
~ Anneli ~
# 16 Ja jag vill också minnas det så, kan kanske minnas fel…!?
Vi får som sagt hjälpas åt att skriva motion om det tills nästa år
!

Någon som vet om valberedningens förslag till SPTF's styrelse finns ute för åskådan?
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Puttar upp lite, visst finns det någon i din omgivning som kan göra ett bra arbete i den nya styrelsen.
Det skulle vara bra och få information om vilka som är i tur att avgå och som vill avgå.
Det verkar vara svårt att få folk att ställa upp men att föreslå sig själv gör nog mest de som "gillar" att sitta med i många styrelser.
Önskemål är fler representanter från mellansverige som saknar andra styrelsuppdrag.
Stadgar och mandatperioder mm finns på SPTF;s hemsida …