Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 1755 ggr
marika-J
0

Majproppparna?

Någon som vet om dom är på gång?

OliviaL
0

kommer nog någon gång i april :)

iiirma
0

Såg ganska bra ut för en gångs skull! :)

OliviaL
0

var hittar ni dem? :)

Emmelie93
0

På STs hemsida :) Tävlingar -> propar -> prophäfte :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Tusen
0

Här kommer prophäftet.Skrattande

Ponnypropparna finns på sidorna 67-82.

Linden95
0

Tjoho!! Ser riktigt bra ut för oss i alla fall! Nu håller vi tummarna på att han håller sig frisk i år!

Lycka till alla som startar tävlingssäsongen snart!

Linden95
0

Lite synd att Axevalla och Halmstad har samtidigt bara… :/

OliviaL
0

Tack! Min pappa tar alltid hem ett häfte till mig så har inte fått mitt ännu men gud vad bra de ser ut! :)

Nathalie_p
4

Trist att det inte finns några lopp för ostartade hästar varken i april eller maj, inte kul när man har två 3-åringar som man tränat för start. Varken i Skåne eller Halland finns det lopp. Lägsta proppen är 2.35, inte konstigt man tappar sugen…

Linden95
0

# 9 - Jag tyckte att det var helt okej proppar för långsamma/ostartade ponnyer i Skåne/Halland/V.Götaland. 2.35 var kanske långsammaste grundlagsproppen, men sen fanns Specialar´n i 2.22, 2.16, 2.18 och så fanns det "tilläg 30 m för varje vunna 300 pp osv och max 1500 pp. Man får ju börja någonstans, även om propparna inte passar jättebra så kan man ju åka på rutin och för att det är rolig, och även hålla  tummarna för att hästen går felfritt. Det är vad vi ska göra nu till Halmstad den 21 April. Vi åker för rutin och för att det är kul :)

StuteriLA
0

jag tror tanken är att vi ska anmäla till de låga penningpropparna med de ostartade…

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

marika-J
0

När jag började med ponnytrav var man glad om man över huvud taget kom med till loppet man anmälde till. På senare tid har det blivit tvärt om, att man ska vara glad om det över huvud taget blir lopp..

Vilket också resulterat i att man inte får vara kräsen med propparna, inte tänka så mycket utan bara anmäla och hoppas på det bästa.

ryttarn
0

#9 Kan bara hålla med. Man måste tänka om där.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tusen
0

#9 Det är inte bara ostartade hästar som inte har lopp. De långsamma hästarna har heller inga lopp. De om några skulle kanske haft en chans till placering i början av året. Då kanske de sluppit möta de ostartade med varken pengar eller tider. (Om vi nu antar att det inte är så många ostartade som är färdiga i april)

giffan
0

Och har man en långsam som tjänat lite, ja då ska man stå ett par tillägg på någon som går snabbare ostartad, eller iaf lika snabbt. Känns inte heller så roligt.

Om man tar en propp med tillägg vid varje 300. Då får man snabbt 100m och sen kanske man har 2.30 i rekord… Det känns inte bra, man får ingen erfarenhet av det iaf.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Djungelboken
2

Ledsamt att se att propparna minskar för Kat A .. och ännu mer för de lite snabbare ponnysarna mellan 2.30< … Mantorp, Färjestad är exempel på banor som har mindre proppar för den mindre ponnysar..

Hur tänker dom ?? Vill de inte ha de mindre ekipagen ???  Man börjar fundera …  Inte begränsa möjligheterna utan öka  för de mindre Skrikandes

Linden95
2

Ta upp alla åsikter med Richard istället!

Då kanske han kan vara med och påverka så att propparna blir bättre till Juni för er som det inte passade alls? :)

Men sen så tycker jag inte att man kan tänka "det finns inga proppar för min häst", man måste ju börja någonstans! Propparna kanske inte passar som handen i handsken men ni får ju rutin och en tid i alla fall om inte poäng?

Det är svårt att skriva porppar, och med tanke på hur "ojämna" alla ponnyer är igemfört med de stora (det skiljer ju en hel minut mellan ponnyer ibland, medan det skiljer 10 sek mellan stortravarna) så är det ju ett ganska stort nät att täcka och det är bara ett maxtal proppar som får skrivas ut. Ni kan ju också höra med er klubb om de kan lägga in en "långsamdag" om Richard och SPTF godkänner detta? Det skadar aldrig att fråga och tänka positivt, för förmodligen är det inte bara ni som har prolem med proppar. Ni kan ju alltis gå ihop ett par stycken och skriva till Richard/SPTF/klubbarna? :) En "långsamdag" skulle jag tycka vara jättekul och jätteroligt! Kanske långsamdag och snabbdag på en central bana som många kan åka till? Det kanske skulle vara något för att dela upp det lite mer och göra det lättare? En tanke bara :)

ryttarn
0

#16 Vet att innom VPTS (Färjestad, Åmål, Årjäng) är det bestämt att inte ha mer än max 12 lopp/tävlingsdag. Detta begränsar ju proppskrivningarna. Efterssom klubben övervägande har B-Ponny ekipage numera så blir ju även proppskrivningen därefter.

Nu är det dock en "A-Ponny pappa" som är ordförande, får se om det kan innebära någon förändring i prioriteringar och antalet proppar…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

giffan
0

#17 Alla klubbar har ju möjlighet att påverka propparna då de först skickas ut på förslag till klubbarna. Så man antar ju då att de som sitter som ansvariga tycker att det här ser bra ut.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

bohuslan
1

Man kan ha inverkan på  sin hemmabanas proppar …

Det är ju mycket som spelar in också bla underlaget i upptagesområdet, närliggande travtävlingar mm.. Sptf tittar förhoppningsvis på detta då det är stor skillnad i är olika i regionerna då också avstånd spelar en stor roll om nu bensinpriset skall bli 18:-/l hua.. Det är många aspekter som har inverkan i denna delikata  fråga ..

Lotta