Någon skada?
Jag undrar om det är någon som har någon sorts skada som hindrar er från att hålla på med hästar eller ev. kommer att göra senare.
Hur ser Er framtid ut? Kommer ni fortsätta trots skada?

Börjar själv..
Jag fick en skada när jag startade Icent för första gången. (Hans debut) Han stegrade sej så jag ramla ur vagnen. Detta var år 2004. Sen dess har min rygg o nacke blivit värre o värre. Går hos naprapat och massör minst en gång i veckan, och enligt dom kommer min rygg att rasa om jag håller på med trav länge till. Jag kommer med andra ord inte helt säkert kunna hålla på med trav i hela mitt liv, vilket jag vill. Men jag antar att det är sånt man får ta.. =(

Ingen skada, men allergi mot damm, pollen, hö osv :/ Allt UTOM själva hästen.

Korsbandsskada i vä knä, ledbandet i vä knä, ledbandet vä fot o lös benbit hö fot. var emd om en trafikolycka i höstas, en bil körde på mig på riksvägen när jag körde moppe o skulle hem till några kompisar, men jag klarade mig förunderligt bra för bilen körde i 80-90km/h. Jag borde igenkligen inte sitta här nu men man hade änglavakt.
det är ledbansskadorna som är värst, har ibland så ont att jag inte kan gå utan kryckor, men knät börjar spöka när jag hopptränar/tävlar, har nästintill konstant ont i vä knä, jag ska in nästa vecka o se fall jag ska behöva operrera bort benbiten i hö fot, men hoppas inte för det är inget jag lider av mer en att det "knäpper" i foten.

#1 Stackars dig! Låter inte alls roligt! Hoppas att det blir lite bättre i alla fall!
Jag fastnade i hjulet mellan ekrar och järnstången på rockarden med tre fingrar på vänster hand en gång. Det hade fastnat massa i hjulet som jag skulle stanna och dra bort. Dock så ville inte hästen stå stilla längre än nödvändigt så jag tappade balansen och handen åkte in i hjulet. Jag "hyvlade" av en massa hud och annat på de tre fingrarna, och har än i dag känningar av det, mest i pekfingret som tog mest stryk. Dock så har jag lärt mig att leva med det, men är otroligt glad att jag inte saknar tre fingrar istället!
Jag har problem med mina knän sen jag åkte av en nordis då en skoter skrämde skiten ur den och jag ramlade av och vart hängandes =/

jag har brutit handen tre gånger och har fortfarande ont i handleden ibland, men det är inget som hindrar mig från att köra:)

Säger som Mia att jag har ingen skada, men allergi mot damm, pollen, hö osv.

jag är ju ganska bra på att slå mej men inget som hindrar mej att köra,men när jag tog licens fick jag inte köra då hade jag vrikat foten dagen innan :(

Har varit dålig i ryggen sedan 12-årsåldern, men tränar och kör ändå! =D

#1 Du kanske inte kan hålla på med trav hela livet, men det finns andra typer av körning med häst, som du kan ägna dig åt. Inom körsporten kan alla vara med. Där finns klasser för kuskar med olika typer av funktionshinder. Man kan utforma kuskbocken så att man sitter bekvämt, man får ha medhjälpare o.s.v. Känner en f.d. ponnytravkusk, som p.g.a reumatism blev tvungen att sluta med trav. Hon sadlade om, jag menade selade om, och började tävla i klassisk körning och blev till och med världsmästare i precisionskörning för kuskar med funktionshinder, med min gamla f.d ponnytravare.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

jag har varit med om en trafikolycka melan moped o bil och har brutit vänster armbåge och har lite problem med vänster knä men jag är envis och ska tillbaka till travet…
Jag blev släpad i tömmarna efter häst och vagn.. Skadade minisken,ledbandet och korsbandet i knät.. Skulle bli operarad, men har sådan fruktansvärd läkarskräck.. haha
Hände för ett par år sedan.. men det känns i knäet efter man har kört många lopp..

Själv har jag barnreumatism och kan inte alltid köra häst eller så… Men på tävlingarna om jag börjar känna av lederna så tar jag de blåa linementet och smörjer på:) Funkar faktiskt:P
#1 lät inte roligt :( stackars dig !

krockade på nyåret mellan 2005-2006. Åkte ambulans på tolvslaget 
Av det fick jag en whiplash, känns mest då jag kört 4-5 timmar på en dag.
Knäna har i princip krånglat sen 2005 och kommer göra det tills jag vet inte när. Men har faktiskt aldrig brutit något ben i kroppen! Men den värsta skadan är nog ändå när Deli ramlade och krossade min vadmuskel,lagom till julafton… Gick på kryckor i ungefär 1 vecka.

#15 Tycker fan synd om dig Bexp, vet att du hade väldigt ont när du glömde din medecin när vi var ner på kriteriet och vi hade dammp på hotellrummet:D haha! (eller d kanske var jag (A) haha! Iaf så vare hemskt när det hände:( kommer ihåg det som igår:O lika med olyckan med christer :(:(

#17 Mjoo, jävla skit. Hur många vill åka ambulans på tolvslaget lixom? 
Åsen precis när vi börjat dampa som mest på kriteriet, så börja nackskiten. Baah. Fy för telefonstolpar!

Har ingen skada, men problem med ryggen. Kan knappt stretcha hästarna längre, och efter en dag i sulky/speedcart är det riktig pain…

jag va me dom en olycka för två år sen. jag o tre kompisar åkte bil. o körde av vägen. voltade två varv. o ja bröt två revben,spricka i skulderbladet,punkterad lunga och blödningar ifrån mjälten. tror att jag har problem med ryggen pga de.. köra mer än 2 hästar per dag är skit,.. gör mega ont i ryggen.
han som körde krossade två kotor i ryggen men är helt frisk nu, men efter dess så använder jag BÄLTE..

Jag har problem med höfterna, dom låser sig. Fick de sen nordisen "råkade" sparka mej ute i hagen för ca 5 år sedan, dock inte hans fel utan helt o hållet mitt. Oftast så låser dom sig direkt efter själva starten så då får jag sitta o typ vrida lös dom, inte direkt jättekul när man har en pålle som är för het för sitt eget bästa ibland. men fortsätta me trav de kommer jag att göra oavsett hur ont jag har.
Har även vart med om en trafikolycka för 6 1/2 år sedan o fick glassplitter i ögonen så synen är lite sämre när de gäller sidoseendet men de är inget jag lider av direkt..man har ju hörseln kvar iaf 

Jag äter medecin då jag har ett stort problem med ryggen och med fibromylagi. Efter lopp känner jag av ryggen att det gör jätteont och jag knappt kan stå, vrida mig, ligga ned, sitta eller någonting. Jätte jobbigt. Fibromylagin kommer bara fram när jag inte tar medecinen ordentligt.