Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1778 ggr
PROS
0

Diplom

Har fått ett 2min.diplom med posten, men de har stavat mitt namn fel!

så tragiskt, men vem kontaktar man för att ev. få ett nytt diplom med rättstavat namn? eller går inte det?

gotlandsruss
0

vart fick du det ifrån? :) jag har inte fått nått men min ponny gick under 2.00 2010

PROS
0

Det kom med posten, jag vet inte vem det är som skickar ut dem,

marika-J
0

Är det inte ett uppfödardiplom då?

ryttarn
0

Uppfödare får ett tvåminutersdiplom när en uppfödning gått under 2 minuter. Detta skickas ut av Russavelsföreningen. Jag tror att det är Maggan S-B som skriver ut dom så skicka henne ett PM så löser det sig säkert.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

Sånt händer, jag har gjort diplomen helt enligt listan jag fick….Fixar ett nytt till dig Linnéa! Och tragiskt är något helt annat! Flört

Dom skickas från Svenska Russavelsföreningen och brukar egentligen delas ut på respektive Russavelsförenings årsmöte, men du var antagligen inte där…..

palomia
0

#1 Det är Maggan S-B som gör dom och det är bara uppfödaren som får diplomet, alltså inte ägaren, om det nu inte råkar vara samma som uppfödaren så klart ;-)

PROS
0

Tack, jag ser fram i mot ett nytt diplom,Glad

det jag tyckte var tragiskt i min ögon, var att jag  har vait med ganska länge i föreningen(kanske inte lika länge som M S-B och gänget )men ändå har få lagt märke till mitt namn och klarar av att stava det rätt på div häst/russ- tillställningar,

Jag vill tacka #4 Ryttarn och #6 palomia för fint bemötande och hjälp med vart jag ska vända mig,

MagganS-B
0

# 7 Hade varit bra om du talat om vad som var felstavat…..Nu har jag fått uppgifterna från Pernilla igen, hoppas det blir rätt nu!

PROS
0

#8 Men Maggan! jag skrev mitt Rätta namn i brevet med diplomet jag skickade tillbaka till dig, där kan du ju se hur jag stavar mitt namn.

MagganS-B
0

# 9 Nu är det rätt, hade råkat fått med två "o", det nya är på väg, faktiskt INNAN jag fick tillbaks ditt! Glad Är hos Annika för påskrift!

Loowiizaa
0

Finns det inget till shettisar??:(

http://shettisfreaken.webblogg.se/

MagganS-B
0

# 11 Det här diplomet var från början instiftat av Svenska Russavelsföreningen tillsammans med Svenska Ponnytravförbundet. Numera är det bara Svenska Russavelsföreningen som belönar uppfödare till russ som för första gången går under 2.00. Angående shettisarna så är det i så fall deras rasförening som skall ta initiativ. Något att skicka in en motion om kanske…..Dom borde ju också vara intresserade av att deras ras presterar bra på tävlingar…..

Kris_J
0

Det finns diplom som duktiga travponnyer kan få också, men man får ansöka om det själv.
För BRUCH gäller minst 38p exteriört och trav eller monté-rekord under 2.35.
Prestationsdiplom kräver travrekord under 2.20

http://www.shetlandsponny.se/bruch_2011.asp

http://www.shetlandsponny.se/prestationsdiplom.asp

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
1

SPAF:S prestationsbevis finns ju också för bägge kategorierna. Då gäller att 3-årig ponny visats på avelsvärdering med en viss minimipoäng och travat viss tid.

http://www.shetlandsponny.se/prestationsbevis.asp

MagganS-B
0

Glömde Prestationsbeviset……Skäms

Scillajsa
0

Jag fick inget diplom när Säbys Alla Cross gick under två minuter?

Kris_J
0

#16 Kan det ha och göra med att han är registrerad i 9000 serien?

MagganS-B
0

Alla uppfödare till premieringsberättigade russ får diplomet, inte dom som är registrerade i 9000-serien…..det går alltså inte med en pappa som inte är godkänd, eller en mamma som inte är premieringsberättigad.

Tusen
0

#16 Lite konstigt är det eftersom modern är premierad och fadern är en godkänd hingst. Vad kan då vara felet?Glad

Scillajsa
0

Dom har fått dispens från russavelsföreningen.. Glad

MagganS-B
0

# 19 Jag bestämmer inte vem som skall ha diplom, utan får en lista på vilka som skall ha….jag TILLVERKAR dom!

# 16 Vad gäller Säby's Allan Cross så var inte hans mamma stambokförd när diplomet var aktuellt 2009…..Hon är stambokförd på dispens, har en icke godkänd hingst i stammen. Du kan väl skriva en rad till Pernilla Jobs om att du vill ha ett i efterhand…..

Tusen
0

#21 Varför hackar du på mig?Rynkar på näsan Jag har väl inte ifrågasatt dig och din uppgift. Jag ställde desutom min fundering/fråga till Scillajsa.

Scillajsa
0

Jag bara undrade hur det låg till, men nu vet jag Glad.

Crossens mamma stamboksfördes förra året på dispens.

MagganS-B
0

# 22 Jag hackade inte på dig, utan svarade på ett inlägg som jag ansåg riktade sig till mig! Vem riktade du annars din undran till, eftersom det var till mig frågan om Crossen ställdes…..

Tusen
0

#24 Jag skrev varken om Crossen eller om din inblandning i diplomskrivandet.

Jag skrev i inlägg #19 till inlägg #16. Alltså inget till dig.Oskyldig Kolla i ditt inlägg #21 så får du se hur du har svarat. Det verkar som du blandat ihop inläggen något i så fall.Flört

ryttarn
1

Detta är ju nu tämligen utrett och PROS har fått sitt Diplom så ja stänger denna tråd då det blivit lite väl yviga diskusioner.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Inlägget är låst för nya kommentarer