3-åring 2012!
Nu närmar sig säsongen med stormsteg.
Hur går det för era 3-åringar?

Våran Cocktail Skott tränar regelbundet nu och sköter det fint! Hon har precis fått bekanta sig med checket och det utan några problem alls. "Kakan" är cool lugn i alla lägen. På söndag ska hon få bekanta sig med banan och det ska bli riktigt spännande!

På bilden är det Kakan efter ett träningspass!
#1 Kakan mättes till 122 cm 
När planerar ni kval på era?

Absolut Skott : e: Korsnäs Brådis u: Bailey´s ue: Julle.
Absolut är 126cm, tränas ofta nu så mycket man hinner. Planerar att kvala han i mars/april. Han går lätt under kvaltiden! Problemet är dock att han är otroligt okoncentrerad, men får hoppas han mognar med tiden. Annars är han världens snällaste kille, som till och med är inriden ;)

Slätt La Mindy : e: Micklas u: Slettans Rozzy ue: Raider.
Mindy är 120cm, dock växer hon väldigt mycket så hoppas hon blir lite större :). Hon har mycket humör och kan gå mig på nerverna ibland ;). Hon går också under kvaltiden, men tycker hon kan kvalas i april och växa till sig mera. Hon är endast snäll och trevlig när man kör denna dam. I stallet och i hagen är hon en argbigga…
Tolängas Mirror e. Junisorken u. Memory 2800
Mirre tycker jag är (iallafall hemma) mogen för sin ålder. HAn ska kvala i mars/april. Han kommer klara kvalet om han skäper sig. Mätt till 120 cm. Super snäll och trevlig, lite skygg bara. Memorys sista föl så ska någ stanna hos oss alltid. 37p. som 2-åring

Ni som har 3åriga ston, kommer ni att premiera & stamboksföra era russ i sommar?

#11 Nu har jag inget treårssto i år, men jag premerar och stamboksför alltid mina treårsston.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Nu har dom första 3-åringarna för året kvalata se på www.russtravare.se
Jadu.. Med min 3-åring går det inget vidare. Började köra han i oktober men fått flera bakslag under hösten och vintern. Så har hela tiden fått gå tillbaka till tömkörningen. Nu är vi åter igång igen. Men han har fått snart 2 veckors vila p.g.a sjukdom (hos mig) och utdragna vargtänder. Känns som om det skulle vara omöjligt att få honom till start i vår då han bara är körd si sådär 30 ggr. Men till hösten ska vi allt ha tagit oss ut på banorna :)
Vår Cocktail Skott kvalar nu på fredag! 
Var inne på banan idag och skötte sig galant! Mycket energi, spring i benen och egen vilja hos den damen 

tränar just nu Tejas Silvertryffel åt Bea Jakobsson
Tryffel är en lugn kille men med en jäkla travskalle redan nu! han tycker om när de går fort o hellst ska han ha sällskap, då är de ju roligare o springa!:) o väldigt, väldigt lättkörd. han är avslappnad och stressar inte upp sig för många saker:) han är hur lugn o cool som hellst i all hantering! har fått beröm för att han kan stå helt själv och lös på gången! (korta stunder)
hoppas på ett kval så fort som möjligt! han kan springa, men ibland blir de lite svårt att hålla koll på benan.. men oj vad han kommer springa när han fått blivit lite äldre och får träna mer!:)
foto: Bea Jakobsson

Cocktail Skott kvalade idag in på mycket fina 2.36,5 utan galopp :-D