Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1212 ggr
VeronicaP
0

Förlängd Karenstid

Gå in på SPTF och läs om de nya karens tiderna på vissa utvärdes produkter .

En hel del vanliga som används har fått 96 timmar

Länk till SPTF

Tusen
1

Börjar det inte bli lite väl petigt? Törs man över huvudtaget tävla mer?

Jag är helt emot doping men när man börjar klassa linement och nypon som doping tycker jag nog att det börjar gå lite till överdrift. Hur pass lätt är det inte att smörja in en häst med linement efter en träningsrunda och om man då sedan går till en annan häst efter det, kan den då inte tävla pga detta? Hur känsliga är dessa dopingprov egentligen. Är de FÖR känsliga numera?

giffan
0

Om man alltid har för vana att ha handskar när man håller på med linement och foder, då minskar man risken för att någon får i sig det den inte ska.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
0

Observera att vissa linementer har olika karens beroende på tillverkare…

~ Anneli ~ 

VeronicaP
0

blir ju så att man bara kommer att använda sådant som är tillåtet och de andra kommer väl att slutas säljas. men nypon är ju lite svårare då de växer vilt i naturen. tycker också att de börjar gå till över drift nu men det hela

giffan
0

Fast det där med nypon som växer i naturen ger inte utslag på doping. det blir en så liten mängd de får i sig i naturen. däremot så får hästen i sig onormala mängder om man ger det i pulver form. stog någonstans om det här när det var uppe förut. sen är det ju enkelt att låtabli att ge sådant några dagar före tävling.

~ Anneli ~ 

VeronicaP
1

Fast Ludde hade ju tex något i sin hage som hästarna åt som gav utslag .

Inte lätt att veta hur mycket hästarna äter i hagen tex ?

Sen så förstår jag inte orsaken till att de inte får ges  över huvudtaget omjag ska vara ärlig .

Det är alldeles för övedrivet .

Jag är också emot doping , men de får inte gå överstyr tycker jag

Tusen
0
Polenta
1

Jag tycker att det är förjvligt rent ut sagt, tre av mina favoritgrejer är de 96 timmar på från o med 1 maj; Dr Schaettes, Superbra hästsalva och Speedway .. fick dock höra att det är karens på Schaettes i Frankrike.

Men en karledssalva? Hallå .. vart är de på väg .. den är verkligen superbra med :(

Linden95
3

Dr Schaettes Balsam liniment… Synd, för den är toppen på bakknäna efter lopp snabbjobb… Får använda April ut i alla fall! :)

Men seriöst, Superbra Hästsalva  och Arnika- 96 timmar karens, snart är det väl karens på vanlig Helosan också…

VeronicaP
0

Var ju 96 timmar på Kamfer salva som man kan använder tex på kossor på spenorna , funkar bra på ston med om små flugorna äter på dera juvrar men inte kan man avnända det heller nu

Polenta
1

#9 Det jag menar .. de produkterna är guld värda! Vet inte hur mkt jag förbrukar av det. Ja eller typ jodopax .. lr vanligt vatten, kanske måste köpa på flaska snart?

ryttarn
4

Funderar på när man inför 96 timmars karens på foder….. foder är ju prestationshöjande…….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

carsbo
0

vad menas med 0 timmar?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

giffan
0

#13 att det inte är någon karens, du kan använda det helt upp till start.

~ Anneli ~ 

EmmiieNilsson
0

Tycker Också detta är till överdrift! O jag är emot doping!