Era hästar?=D
Skriv här nedanför just om din/dina häst/hästar^^
Skriv: Namn, kön, ålder, rekord & stam:)
Skicka även gärna med en bild;)
Min bästavän har en helbror till Tip Top^^
#3 Nja, finns ingen helbror men däremot halvbror! 
menade halvbror x'D
Österås Turbo heter hennes:)
#7 Tänkte väl.. Österås Turbo är ju även halvsyskon med vår Te-Quila 
Vad kul:) Om du pm.ar kan du få se lite bilder på Turbo:)

Har jag skickat bilderna på Razmus till dig Amandah?^^
#15 Läcker Amandah.. Blivande stjärna 

Glömde skriva stammen på min häst Stubin i #14
Hans stam är:
E Fridhems Gogo U Dalgårds Diana
ÄLSKAR DIG STUBIN!
<3<3
//ElsaStubin

Min första häst och för alltid närmst hjärtat!
Ripadals Ramona
e: Ripadals Jinnic u: Ripadals Ronja
rek: 2.13,8
Blev opererad i tre kotor sensommaren 2010 pga pålagringar som ledde till kronisk kotledsinflamation… Hon hämtade sig jättebra och efter lång konvaescens lyckades vi ta oss till start 2 ggr under 2011 varav båda blev putsningar på rekordet och placeringar! Nu har hon pensionerat sig och väntar föl e: Parat i April!

Ramiina * 2004
e: Allgunnens Valdör u: Ripadals Ramona
rek: 2.05
Ramiina är våran första uppfödning och ligger hela familjen varmt om hjärtat! Hon har haft lite strul med skador och olyckor under siin uppväxt och kom inte ut på travet förrän först som 6åring. Då visade hon sig vara väldigt rädd för de andra hästarna i loppen och vi har fått kämpa med att få henne att känna sig bekväm och bygga upp sitt självförtroende. När hon väl förstod vad allt handlade om gjorde hon det ordentligt 2011 och putsade sitt rekord från 2.19 till 2.05 öven en säsong, med flera vinster och placeringar!
2009 fick Ramiina ett stoföl e: Uron G

Båtares Dina *2003
e: Korsnäs Brådis u: Evita
rek: 1.54
Dina köpte jag vintern 2007 och har hunnit med många motgångar med denne damen. Hon är tuff och bestämd men samtidigt kan man inte annat än älska henne! När hon väl tar tag i grejorna och kämpar så känns det som att man viller elitloppet och alla motgångar blir som bortblåsta i glädjen! När lilla Dina med det stora ego väl växer i sin roll kommer hon bli en riktig stjärna! Nu har hon fått en liten paus i tävlandet för att bli mamma för fösta gången till en liten fölunge efter Skotte!

Skott´s Champagne *2010
e: Skotte u: Alva Race
"Chappe" köpte jag våren 2011 från Stuteri Skott då jag förälskade mig i hans mamma Alva Race och hade sätt Chappe i hagen och tyckte han var någonting över det vanliga. Det visade han också att han var när vi skulle hämta hem honom och 6 personer inte räckte till för att fånga in den lille krabaten som tyckte det var jätte roligt att leka med oss.. Han sprängde nog 2.00 gränsen redan där i hagen i sin fjädrande, eleganta trav! Chappe har en otrolig personlighet men tycker inte om "okända" människor utan nöjer sig med lille matte som han ser varje dag.

Palmbackens Under * 2010 (till salu)
e: Darius Roll u: Ripadals Fjonkan
Under är en helt underbar liten kille som älskar att mysa och få mycket uppmärksamhet. Han har ett helt otroligt psyke och ruskigt fina gångarter! Han kommer bli en mycket fin häst vad man än vill ha honom till, trav, hoppning, dressyr, galopp you name it!
Han är under inkörning nu och räknar med att få vagn på sin inom 1 månad.

Ripadals Fjonkan * 1988
e: Rebell u: Fia
Fjonkan köpte vi som avelssto till våran dåvarande avelshingst Drömprinsen. Hon är ett supersnällt sto som nu väntar sitt 16 och sista föl. Fjonkan har aldrig startat på travet men med tanke på hennes positiva inställning till arbete och vinnarskallen som finns i henne, kombinerat med det underbara drivet i hennes steg så tror vi att hon hade gjort väldigt bra ifrån sig! Fjonkan har lämnar bra avkommor både inom ridsporten och på travbanorna. Hon är bl.a mamma till Ripadals Filippa som travat under 2.00 och som bl.a lämnat Fantom.
Fjonkan höjdes till Elit 2010 och blev då även BIS och klassade bl.a ut en snygg ardenner hingst som erhäll 43poäng!
Nu väntar hon föl med Elithingsten Skotte!

Granös Tusensköna * 2008
e: Darius Roll u: Narciss
rek: 2.22
"Tussi" köpte vi 2011 främst för användning inom travet med även för framtida avel. Tussi är en helt underbar tjej som är så snäll och go, en riktig nallebjörn. På banan blir hon lätt stressad men förhoppningsvis har hon mognat lite under vintern och med lite ändringar i träningen så ska hon nog kunna utvecklas som vi önskar!
Tusensköna har Diplom och erhållit 40p på utställning!
Funiper f.05
e Juniper u Fina
rek 2.37
köpte han 07 på tingsryds auktion okså.
funiper var svår och köra in tog 3 år innan jag kunde börja köra han.
han är rädd för allt. lyckades kvala han förra året:)
han gjorde 3 starter och lyckades som bäst ta en 3e plats. känndes som en seger för mig efter allt vi gått igenom:) ska starta i år okså.
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Imorin E: Morin U: Agata
Hingst, född 2008
Rek. 2.32.3
Medverkat i Kriteriet 2011
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus
My Lollipopp RS 6602 E: Gläntans Domino U: Lindi RS 6601
Sto, född 2008
Rek. 3.21.5
~Stuteri Stenbydal~
Monami 4860 E: Helios U: Moa II
Sto, född 2005
Rek. 2.46.3
~Stuteri Stenbydal~
Bilden på Disse har väl jag fotat?=D
Exakt glömde bara skriva de :)
Putt^^:)

#59 vilken snygg hingst! läckra färger o gillar dom där ögonen också :) riktigt fin!
Putt
putt