off topic: Älgsafari
Var bara tvungen att visa detta. Blir jättesugen xD
Vi har:
Det finns en Älgpark i Kosta, i Småland också… Alltså alldeles intill turistparadiset Kosta med två stora glasbruk (Kosta-Boda och SEA) och en nyetabelrad outlet…

Haha, jag MÅSTE testa. Övervinna min älgrädsla. Vågar inte köra i Arlösa skogen knappt xD

Vi bor bara ett par kilometer ifrån en älgpark, Kybacka Gård. Dom har fått 2 tvillingpar i år, jättesöta! Fast det är inte så lätt när det kommer människor från alla världens hörn och ska ha vägbeskrivning dit
Hm… Vi har typ älgpark i våran skog… För någon dag sen såg nån en BJÖRN jaga en älg och en älgkalv på SAMMA VÄG som jag brukar köra efter! Och jag hittar alltid älgskit, och möter på älgar titt som tätt. Dom är inte farliga, men björnar är ju desto värre.
Mia, det räcker om du åker till Bor, det går en älg i hagen tillsammans med Arnold x)

Nej men seriöst! Jag e livrädd för dom!
För några år sedan va vi i skogen, jag, mamma, linn och en kompis. Körde varsin häst. Så körde jag först,snabbaste hästen, så glodde ja in i skogen, 20 meter in (om ens det) stod det 4 (!!!!!) fullvuxna älgar!!! aldrig varit så rädd, körde inte där på ett tag efter det.

Hum, jag vågar inte sova hos dig på lördag om vi har sällskap av sånna! :/
Ska Ina gå med Älgen då eller ;)?
Nej seriöst - en dag ska jag bota min älgfobi :)

Haha, jag är inte rädd för älgar, men har dock ormfobi! Jobbigt att köra häst sommartid, sitter alltid med blicken fäst uppe i trädtopparna ungefär, för att slippa att eventuellt se en orm.

#10 jag har aldrig, sedan 97, sett en enda orm. O det e jag sjukt glad för :D

Hoho var glad för det! :O Jag lyckas säkert se 10 st per sommar, och ändå försöker jag att aldrig kolla på marken när jag kör!
#9 Hahah nää han gillar inte flickor ;)…han har ju sin Arnold..men dom kan stå tillsammans me varann i transporten.. hehe..
Men den älgen är ju nästan tam.. :) heheh…inte farlig alls!

älgsafari…. jag tycker det inte är nån idé att gå på det när man bor som vi, det är renarama mitt i naturen ;) kan ta med er ut på älgsafari i bäcketorpsskogarna om ni vill, jag garanterar minst 1 älg på fjordrundan xD