Årgångsponnyer
Vilken fenomenal utveckling det har blivit på unghästarna. Skulle vara interessant att veta hur fort era 3,4 och 5-åringar har presterat på banorna.
Min blir 3 år 2009, så vi får se då x)

min 3-åring har inte kommit ut på banorna en.. kanske kommer ut i höst, vi håller på som bäst att köra in honom o ska börja spänna för närsomhälst :)

Colt var väääldigt lånsam i utvecklingen, han gjorde 2 starter som 3 åring och typ 3-4 som 4 åring och gick 2.34 som snabbast. Han var väldigt omogen!
När han blev 5-6 år så började han förstå vad det handlade om! =)

Equuleus var väldigt seg som 3-4åring men när han blev 5 lossnade det väldigt för honom och fick ett slutrekord runt 2.04 då :)

#0 Jag förmodar att du menar de hästar som år 2007 är 3-, 4- eller 5-åringar?

gemini började starta på sensommaren som 4åring och han gjode typ 15 starter och gick 2.08.. tkr inte att han va spec omogen..
Rosalind Ernst gick 2.15,0 som 3åring, gjorde 7 starter. Som 4åring gick hon 2.00,1 gjorde 16 starter och som 5åring gick hon 1.55,1 på 12 starter. Är 6år iår..
Bonzon gick 2.18,1 som 3åring på 9 starter, som 4åring gick han 2.12,1 på 13 starter och som 5åring gick han 2.00,9 och gjorde 11 starter. Är 7år iår..

Dar's Golf gick 2.12,2 som 4-åring. I år är han 5, och har hittills sänkt sig till 2.10,9. Vi har tagit det lugnt, jag vill ha en häst som ska fungera tills den är 15, så Goffe har fått utvecklats i sitt eget tempo, har inte krävt så mycket av honom ännu.

#6 Ja jag menar de iår, lite otydligt skrivet
Det får vi se på söndag hur min 4åring går! :) Gjorde 4 starter förra året, rek. 2.25,3a

Jag har en treåring efter tyson som har varit igång i drygt två månader..skulle tippa på att hon joggar ner mot 25..

Ernst Ravelli är 5 år, har gått 1.54 än så länge. Helt okej så här relativt tidigt på säsongen, tycker han har utvecklats som han ska under vintern/våren och det finns fortfarande utveckling i honom.
#14 1.54 i maj för en 5-åring är jättebra. Han kanske inte kan röra Tuffing i årgångsloppen, men "travmålvakten" är definivtivt med i toppen. Och han såg riktigt bra ut på Solvalla.

tiffy gick 1.54 i sin andra start iår. och är fem.. finns mer i henne..

iår har gemini sänkt från 2.08 till 2.04

Tösen gick som treåring 2,15.9 ej startat som 4-åring