ÄLSKADE HÄSTAR.

Ja jag har många som har betytt mycket för mig, tex. Ekslätts Com Hector, Ekslätts Flying Star, Iorsson, License to fly saknar dom väldigt mycket!!

Hannelunds Uno är den snällaste ponny vi någonsin haft! Han var som en hund, finns verkligen inget ont i den kusen =)

Min nuvarnde ponny.. Sen Gadget.. ett varmblod som vi hade föut, han var hingst ,men endå så lärde jag mig nästan allt jag kan om hästar med han.. :'( <33
Norrskenets Jupiter, min första egna ponny och den häst som ligger mig absolut närmast hjärtat.
Charmigare, snällare och sötare ponny får man leta efter! Man får ingenting gratis av honom, men hur ska man annars lära sig??
Den ponnyn älskar jag verkligen, han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta <3

#6, vilken fin bild!

Ett varmblod som heter Just Try, han är mitt allt! Har nog aldrig tyckt om en häst så mycket som jag gör med han. Men just nu är han skadad, står som konvalecent på landet med en böjsena… Men han är det första varmblodet som jag har haft hand om, han har nästan alltid varit som min egen. Jag får göra vad jag vill med han. Jag älskar han sjukt mycket<3!
Sen är det Ernst Romeo som bettyt mycket för mig. Har aldrig stött på ett sånt russ, och kommer aldrig mera få nån som honom. Fick tre helt underbara år med honom, innan han såldes i höstas.
Dessa två kommer alltid ha sin platser i mitt hjärta!

Jag har ju mitt russ, Pärila! Kommer aldrig nånsin göra mig av med den hästen! Det kommer alltid vara ja och hon! hon betyder mer än allt annat i mitt liv! Hamras Charmör, en shettis som ja sålde i sommras. En helt underbar ponny, väldigt blyg och så men ändå nyfiken och alltid jätte snäll. glömmer aldrig den hästen! Varmblodet Viktor Hawk, tog vi bort i augusti. väldigt fin häst. och hur go som helst! endast fyra år gammal va han när han fick somna in. Saknar honom grymt mycke. 
Alla hästar är ju speciella på sitt vis och tillför därmed alltid något. De som trots det betytt mest för mig är:
- Ragnarök ljbr val 1991-2001 e:Fridhems Jonatan u:Nike. Underbara Ragnarök hade jag som travskoleponny, jag körde mitt första lopp med honom och tog min första rosett med honom. Köpte honom av travskolan på axevalla vintern 2000. Tyvärr blev han sommaren 2001 sjuk och fick fara vidare till de evigt gröna…
- Ribella II br sto f:1994 e:Ripadals Benni u:Ritva. "Bella" fick jag efter mycket övertalning låna av stuteri Ängdala våren 2002. Hon hade då en imponerande meritlista men behövde putsa sitt rekord. Bella och jag var med i lopp som guldstoet, sydrundan och hugo åbergs. Rekordet putsade vi ordentligt till 1.53,9!
- Almnäs Granit fux val f:1995 e:Jolly Roger o. Marsh. u:Persilja. "Grane" var min första ponny. Världens mysigaste och snällaste ponny! Men ändå en liten räser på banan, han var med i derbyt 1999 och rekordet blev 2.36,1 innan han såldes som skolponny till Åbytravet då alla i familjen blivit för gamla.

Älskar alla mina hästar och ponnyer som jag har nu och som jag har haft hand om, men en som jag kan säga som har betytt så OTROLIGT mycket för mig och gör fortfarande, en som jag ALLTID kommer älska är russvalacken Moses. Var 'skötare' på honom i tre år tror jag, och så hade jag honom på foder i ett år också, underbara år.
Alla mina hästar betyder så otroligt mycket för mig men min helt underbara första ponny Stockmossens Sandra e. Läns G u. Salka är speciell. Jag fick henne när jag var fem-sex år och jag har fortfarande kvar henne, men hon är utlånad (vilket gör ont, men det var nog det bästa alternativet ändå). Jag fick henne som sagt när jag var fem- sex år, och jag kan inte minnas hur otroligt många gånger jag har ramlat av henne, ellre gråtit över att ingenting gick bra. Sandra, som bara var fyra år när jag fick henne, blev snart äldre, som jag, och hon lugnade ner sig, även itakt med att jag lärde mig mer. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om henne, men jag kan sammanfatta det med att vi tävlade i bland annat ponnytrav, ponnygalopp och dressyr. Hon blev aldrig någon riktig stjärna, men hon följer mig nästan som en hund. Hon är helt obeskrivlig, och jag har lärt mig så mycket av henne.

#13 S. Myria har jag stött på.. Fantastiskt trevlig ponny!

Dalsgårds Jack. Vi har vokst opp sammen. Min søss iselin eier han, han har vært her i 12 år.
#15 så fin han e där. Han spejar nog efter Gruset…
Dom hästar som betyder mest för mig är min första tävlingsponny, som jag numera har som avelssto. Grusita TJ.
Royal Pampero är den mysigaste hästen jag har träffat. Han är varmblod (och startar nästa söndag förhoppningsvis) och tar en stor del av mitt hjärta.

Cato är definitivt den ponny som betyder mest för mig! trots att han inte är min egen och kommer aldrig att bli de heller
, så är han en helt underbar häst som är svårt att inte älska.
Vi passar ihop som handen i vanten 

Min absolut favorit ponny alla kategorier är helt klart **Stix. **
Köpte honom när han var 3, efter att jag tränat honom ett tag. I tränig visade han farn men debuterade på 3.43 xD.
Jaja, vi tävlade tillsammans i Derbyt, Elitloppet, Shetlandscupen (deltog sammanlagt 4 år, vann 2), Stayermästaren, Sprintermästaren. Han gick även Åbergs med min lillasyster!
Rekord 2.28 :)
Nu är han travponny i Norge hos familjen Hagen-Onshuus och där trivs han kalasbra med sin nya "tjej" Camilla :)

Felicia Z är klart den häst som betytt och betyder mäst för mig.
Jag fick henne när jag fyllde 8 år och sen dess har vi varit oskildaktiga. Hon har lärt mig nästan allt jag kan om att rida och köra häst.
Hon har alltid tagit hand om mig, vi har gjort mycket kul tillsammans!
Hon kommer alltid att ligga närmast hjärtat!<3 Henne säljer jag inte för några pengar i världen!
Darius Roll han har plats nr 1, 2, 3 i mitt hjärta. Var den andra ponnyn jag har haft innnan en Welsh mountain, innan han började betäcka behövde jag aldrig ha grimma på honom, han följde efter som en hund. Vi lärde oss allt ihop, han fick stå ut med alla mina nybörjar fel. nej kommer aldrig få en häst som honm igen han e hästen med stort H i mitt liv!!

Zira betyder allt för mig, vi har blivit bästa vänner. Fick hem henne som 3 åring nu i år blir hon fem. första gången jag såg henne lade man direkt märke till hennes stora personlighet. Alltid snäll att ha å göra med å underbar att köra! Det var med zira som jag fick köra in mina allra första segrar. På bara 2 år så har vi gått igenom mycket tillsamans. Är jag borta ifrån henne nån vecka saknar man henne direkt, ingen kommer kunna ersätta denna dam! hon kommer alltid ha stor plats i mitt hjärta.

Flera stycken..
Orkan z. min första foderhäst bettyde otroligt mkt. och sen Howdoyoudo som ja lärde mej allt om ponntrav med. och Jikas Julia min första tävlingsponny hon betydde otroligt mkt för mej. hon var allt! Jersey ett litet russ sto ja hade när hon var 1år, en söt tjej..
Men nu har jag min l illa tjej Make me happy hanna, hon gör verkligen mitt liv värt att leva, utan den ponnyn vet ja inte vad ja skulle göra, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet:)Men alla ponnysar jag har haft har haft en egen betydelsefull plats så klart:) men på helt olika vis…

#19 Tackar
Ja de gör han nog nu när han fått höra att hon kommer iår igen…

Ett varmblod som jag red innan han såldes…Min första travare, hur snäll som helst kunde göra nästan vad som helst med honom och han var alltid lika glad och snäll.saknar han otroligt mycket och kommer aldrig lita så mycket på någon häst igen.

Ianobert. e:Östertorps Dagobert
Lärde mig både rida och köra genom honom, framförallt. <3
Eftersom jag blev för gammal för att tävla så bor han nu i Norge som ridhäst :*
Det är dom nya ägarna som tagit bilden.

Självklart de jag har nu o Moses!
LEON eDröm j:r u Loella fux val. f-84?. 122cm. Han är helt underbar, kommer aldrig att glömma honom. Vi lånade honom i ca2-3 år. Lugn o snäll men ändå pigg o frammåt.

Brännas JOY <33
Brännas Joy (jojje) är mitt allt och kommer alltid att vara (L) Jag var skötare på honom i 4 underbara månader. Han gick efter mig som en hund i paddoken fast han var lös. Han flyttade tillbaka till sina gammla ägare. Där mår han bra
Ingen kan fatta hur mycket jag saknar dig jojje, tänker på dig då en tår faller ner på min kind
… Dom sista dagarna som vi stog varandra så nära som ingen kunde förstå. Jag kommer alltid att älska dig, jag glömmer dig aldrig. Du är den som är svår glömd.
Än vad som händer så är du den jag lever för.
Utan dig skulle allt vara skit. Dig har man kunna prata allt med, allt som bara är skit på denna JORD!! Ingen fattar att jag saknar dig. Nu står min ridhjälm på hyllan. Jag rider la brie lite då och då, men får nästan flyg lektioner istället för ridturer,.. ahah <33 Du älskar att hoppa du hoppade som om du inte kunde annat <3 Men det sista jag vill säga till dig är SAKNAR DIG OÄNDLIGT MYCKET!! Snart droppar tåren ner för min kind, jag försöker hålla masken när folk pratar om dig, men det är svårt killen..DU är såå vacker.
Bilden är på jojje hos sina ägare (där han står nu) han är längst till vänster. Han hade rullat sig.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
jag som fick sista ordet?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vetaprinsen har betytt otroligt mycket för mig, kommer alltid att älska den speciella killen som är i Danmark nu <3
Vi köpte honom när han endast var ca 6 mån, 1993, som sällskap till vårat varmblod Totta. Jag var då 3 år. Så den ponnyn levde jag med tills 2005, då jag blev "tvungen" att sälja honom, ville fortsätta med ponnytravet och kunde bara ha en ponny, samtidigt som prinsen skulle må bäst av att få fortsätta o tävla och träna! Det var ett oerhört svårt beslut att ta, då jag älskaR honom otroligt mkt!! Jag sa också att jag ALDRIG i livet skulle sälja min ögonsten.
Men det gjorde vi, och det känns jättebra och han är lika älskad i danmark! Men såklart: HULTS PLEXUS älskar jag vääldigt mkt <3<3

Diamond Victory är den som betytt mest för mig…Första stora hästen jag körde själv, han kunde man verkligen lita på.Skötte han nästan hela sommaren när han var hos kasja frick..JAg var med honom från den dagen han kom till den dagen han åkte…Han var mycket skadebekymrad tråkigt nog.. Sen skänktes han bort..Hade jag fått för mina föräldrar hade jag fått hoom..Numera är han rid häst….Kommer aldrig mer att finna sånn kärlek mellan häst och mig..Lass John gillar jag ochså och Oceans eleven…Men diamond smäller högst…
Som ponny är det egna Hiprex fast vi har varit mkt dumma mot varandra….

jag har tre stycken som jag aldrig kommer att glömma det är Rovalds Zoylett, som jag köpte när hon var ett år… vi var och kollade på russ,hade bara kollat på henne men betsämde mej direkt att dte var den damen jag ville ha.Hon betyder hur mycket som hällst.
Daim spring: han jag har lånat sen jag var tio år och han tio… vi skall båda nu fulla 16år. och med den prinsen har jag gått igenom hur mycket som hälst,han är en underbar häst,kaxig men ändååå så speciel för mej,en häst som jag aldrig vill lämna ifrån mej.
Sen såklart Petros Kinda. En riktig madam. : fick in henne som treåring,hade bara almänt dåligt självförtroende.men hade mycket att ge!Visst,självförtroendet växte.. dte märktes direkt och kinda fick för sej många hyss! men blev tyvär hovöm men åkte tillbaka till sin ägare.Så fick jag tillbaka henne som fyra åring … ett år mognare elleR? njaa.Första starten bråk bråk bråk i volten… men hon lyckades vinna iaf.Jag kämpade med henne varje sekund,ocha det gav resulltat..Hon e verkligen en sån häst som man måste JOBBA med hela tiden.En underbar,madam<3Som jag aldrig kommer att glömma.

Katrinebergs Angantyr, ett russ som jag köpte med 11 raka segrar. Tävlade honom en säsong med bra resultat. Men efter mätningen så blev han mätt till 131,5 cm.. Inför anda mätnings chansen så värkte vi ned hovarna rejält, säkert några centimeter men ändå stannade höjden på 131,5, hur det nu kan vara möjligt?
19 14-3-2 2.04v 2.01a
Klubbmästerskapet som kom att bli vårat sista lopp, vann han överlägset på 1.59, men kunskap att ge mycket mer.
Otroligt fin häst till psyket, den finaste jag haft dessutom. En häst som jag minns mycket väl och som jag kan lova att jag inte glömmer.
Han såldes hösten 2004 till en privat ridskola i Luleå
I sommar åker jag upp för att hälsa på honom..
#38 Tyvärr hjälper det inte alltid att verka ner hovarna……sorry, med den stammen!
MUNTER har betytt mest för mig, världens mysigaste, och naturligtvis mitt första russ, Divina 654, som jag hade i mer än 30 år!!
#0 ,1 Vad hände? Det värkade som om ni hade ett starkt band"
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#40 nemesis ägdes av en annan ..jag lånade henne i 8år tror jag det var…ville verkligen köpa henne men han ville inte sälja henne för hon skulle bli avelsto där. hade kunnat ge massor av pengar för henne men allt går inte att köpa fast man tjatar.

-Sheriff Hornline -
En av hästarna som betytt mkt för mig, han blev alltid glad när jag kom och han älskade att hitta på nya saker : )
Vi var till vinnarcirkeln en gång under v75 de var folk överallt de var en upplevelse..
tyävrr så fick han kolik och jag minns det så väl när jag kom så buffade han på mig och började kämpa sin kolik..
men det blev tarmvred fanns inget att göra eftersom vi inte kan operera här i Boden..
Det sista orden fick bli, Jag älskar dig vi syns snart..
sen somnade han..
Saknar han massor.
Bild: jag å Sheriffen en kväll man aldrig glömmer

Dessutom vann han v75 på ett snyggt sätt ; )

Dunder Diaky och Calamata Bay de va 2 världsbästa hästar! Dom bettyde allt för mig <3
Yster och Smevallens Eminent kommer alltid att ha speciella platser i mitt hjärta ^^ Yster lärde mig att köra och Eminent var den första pållen jag tävlade.
Maretto betyder verkligen allt för mig. Han är min bästa vän, jag hoppas att jag aldrig behöver sälja honom<3
En annan ponny som verkligen ligger mig varmt om hjärtat är Ripadals Janco. Tyvärr har jag inte kvar honom längre, men trotts att jag bara hade honom i ca ett år. Så fick jag väldigt starka band till honom. Jag skulle aldrig tveka om jag skulle få möjligheten att få tillbaka honom.

Tycker att det är jättesvårt att jämföra hästar bara sådär, så jag kan inte riktigt bestämma mig.
En häst som betytt otroligt mycket för mig är mitt halvblod, Marquise. Han är en sån där glad "skit" som alltid piper och gnäggar åt en när man kommer ut i stallet på morgnarna, och är kanontrevlig att hålla på med. Han har tyvärr medfödda fel i "bakvagnen" och har aldrig varit någon vidare ridhäst, utan har bara gått och haft det bra. Han har varit i vår ägo sedan dag ett, då det är min mamma som har fött upp honom.
Sedan måste jag ju säga Zavanna. Jag har lärt mig mer av henne än av någon annan häst. Hon kan vara ett riktigt vilddjur, men har en enorm personlighet.

#49 Synd med Janco..