Resultat Bergsåker 31.5.

Grattis! Vet du tider? :)
Grattis;D

Micklas gick en kilometer ungefär 1.42, vet inte officielt.

#3 Oj, JÄTTEGRATTIS i sådana fall!
#0 Gryyymt fin är han ^^

Micklas tid var 1.42,4a 

Hur fort gick övriga? Var roffe långt efter ?

Ja, vill gärna höra resterande resultat med de inofficiella tiderna om ngn har dem…

Vet inte tider, Micklas vann med 1/2 längd.

Ojoj. Tur att tvåan på Färjestad går vidare nu iaf! ;)

#10 Så du vill till Solvalla du? :P

#11 Måste väl försöka ta en tredje seger i Sverigeloppet iaf ;P

#10 Det är väl bara segraren som går vidare, eller?
#10 Det är väl inte säkert !

Jag menade att nu när Micklas gick en sån bra tid så blir han svårslagen på Färjestad på måndag. Dessutom vann han ju och då är det tvåan som går vidare!

#15, men tvåan går ju bara vidare om segraren fått "förfall". Förfall är inte samma sak som att redan ha vunnit ett försök. Och vad är det som säger att det inte är tvåan från Bergsåker som går vidare istället om Micklas vinner på Färjestad?
#15 Det är inte alls säkert att det blir tvåan från Färjestad som går vidare. Kanske någon annan tvåa från annat försök har bättre tid och går vidare istället !
INOFFICIELLA tiderna från Bersåker KOM IHÅG att i programraden kommer det stå it!!!!! Dessa tider är EJ handicap grundande.
Micklas 42,4
Ernst Rolf 42.5
Karamellen 51,8
Roxette Ernst 52,0
Eloge 53,5
Allgunnens Xnit 56,8
Equuleus 57,8
Med reservation för felskrivning

Grattis till segern Micklas! Grattis till fina tider till allihop…

Vad kul att Equuleus gick så fort! Var inte det ditt mål, kusken? 

#20 Jo det var mitt mål :D Blev fruktansvärt chockad när jag fick se tiden :D

#22 Tack så mycket! 

Om någon har bilder av Micklas/Laura, vill gärna ha =)
#17 Det står iproppen till finalen på Solvalla att en häst per region är kvalificerad för final,då kan man väl inte ta två hästar med från ett av försöken….

Oj, va hästarna springer på i vår :).
Grattis till segern!
#25 Har jag fel propp-häfte, för i mitt står det:
"För hästar som kvalificerat sig till final"
Det står ingenting om "per region".
#25 Jag kan inte heller hitta i proppen att det står en per region.

Nu har jag ringt till Ylva Lagervall och frågat vad som händer i ett sådant här fall. Att en häst redan är inkvalad till finalen räknas som förfall och därför är det tvåan som går vidare!
Alltså, om Micklas vinner på Färjestad är även tvåan i det loppet inkvalad till finalen!

Stort Grattis till Maria och Karamellen! Ni är bäst! Mamma Ragusa hälsar att hon är sååå stolt! 
Grattis alla till jättefina tider!
Rackarns vad Xnit gick! Han har ju "bara" 2.02 i rekord ju… Jag tror han tar 2.00 inom kort!
#30 Tack :)

Någon som har tagit bilder från Bergsåker?

Tom Jönehag kanske…. Foto Finish i Östersund.
#29 Vad bra ! Då har du jättechans att få komma till finalen på Valla ,med tanke på hur bra båda dina kanoner var idag.Spännande att se vem det blir !

#29 OK, tack för infon. Men vem utav tvåorna blir det då? Vad är det som bestämmer att det ska vara just tvåan från Färjestad om Micklas vinner även där? Ska det vara en nackdel att starta i ett tidigt försök än ett sent ifall en häst väljer fler försök (man skulle ju kunna få ihop 3 om man hade åkt land och rike runt).

#37 Tvåan på Färjestad, då en från varje region skall gå vidare. Det står på Sptf:s hemsida, reglerna för Sverigeloppet.

raderat

Ernst Rolf måste ha gått väldigt fort sista 500 va?
Tom var sjuk i torsdags, men det kan ha varit nån annan från Finish där.