starta juli...
Glad man blir när man kollar propparna och ser att det inte finns ett enda lopp till någon av ens hästar under hela juli…
Finns 6 insprängda lopp i en radie av 30 mil från där vi bor, alla dom är för de snabbare hästarna… så inte ett enda lopp skrivet för medel russen…. HUr tänkte dom nu undrar jag?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Väldigt väldigt dåligt med lopp i Juli för våra med.. :(

Dåligt med lopp överlag, oavsett klass, i mellansverige i Juli. Är väll i princip bara hästar runt 2 minuter som har några lopp. Man får antingen ta norrlands semester eller smålands semester…….
Palle har ju lopp så att han klarar sig, men 3 åringen som jag tänkte ta ut i Juli får vänta till augusti…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#2 och om man inte kan ta semester åt något håll får man vila sig i form …
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Samma för oss, mellansverige verkar ha travsemester i juli…. Tråkigt!
Blir inte en enda start i Juli i år. Beror väl till störst del på att inga banor vi brukar åka till har tävlingar, och de lopp som fanns passa inte. Dessutom är jag inte hemma i veckorna i juli pga av sommarjobb på annat ort, och då åker jag inga längre sträckor när jag väl kommer hem nån helg.
blir inga starter i juli för mig o flashlight heller. blir en långledighet istället och tagga upp till augusti tidigast :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Ja mellansverige har ingen ting
. Har 4 hästar som skall ut i år och det känns ganska tråkigt att inte ha något i Juli. Kan bara åka med 2 i taget så det blir att slåss vem som ska med eller kommer med i Augusti/Marie
Inga lopp för oss heller i juli. Men om inga banor i närheten har tävlingsdagar så är det svårt. Lite underligt att det blivit så för inte brukar det vara sååå dåligt med tävlingsdagar i mellansverige i juli. Några tävlingar brukar det allt vara.
Tyvärr verkar Romme och Eskilstuna krocka i augusti. Kanske det hade varit bra om någon av dessa två klubbar kunnat ha sin tävling i juli istället. Men jag vet hur svårt det är att få till det med banan. Annat ligger säkert ivägen.

Skillnaden förra året var att Lindesberg hade sin heldag i Juli och att Mantorp hade sitt dubbeltrav i Juli. I övrigt såg det ungefär likadant ut i Juli i mellansverige. Bägge banorna hade bra anmält så jag vet inte varför ingen vill köra i Juli i år. Kanske är det så att det är svårt att få funktionärer i semestertider…….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Enligt dokumentet "Tävlingsdagar 2012" inne på SPTF;s sida ska det vara en heldag på Solvalla den 28 juli. I Propparna för juli finns den dagen inte med ej heller någon information på SPTS:S hemsida om varför den är borttagen eller om den ev. är flyttad? Vi hade räknat med den tävlingsdagen då de långsammare hästarna i stortsett inte har några lopp överhuvudtaget i juni och juli, mycket trist!
#9 så har jag uppfattat det, det finns inga funktionärer att tillgå. Mycket tråkigt att detta med funktionärer inte planeras noggrannare så att man inte ställer in tävlingsdagar pga detta. När barnen äntligen slutat skolan och man har mycket mer tid att ägna sig åt tävling- så finns det inget att anmäla till..och under våren så är det så dåligt anmält att många lopp ställs in..återstår tävling under hösten..känns faktiskt rätt trist att träna alla ponnyer för så få tävlingar..
Kanske något för ST att tänka på när de planerar nästa säsong, familjer med barn, som ska upp till skolan föredrar nog en mer intensiv tävlingssäsong mellan maj -sep än april -maj sedan sommaruppehåll…
Anna Manberger, www.stuterila.se
har inte ett endaste lopp i juli :( om jag inte slår på stort och startar i ett tufft lopp på hemma plan..

Det brukar inte vara mycket i juli för oss - men detta år finns inte ett lopp! Då bor vi så att vi ändå har 12 banor inom 30-mil som vi annars åker till - men inte ett lopp på någon av dem.."/