Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 498 ggr
divansson
0

Stor Häst på banan?

Vet att deta inte hör in här, men hur gammal måste man va för att få köra stor häst på banan? Tack på förhand!

Absolut_Luks
0

16 väl?

divansson
0

hm.. ok

Absolut_Luks
0

Det verkade vara som att det var något försäkrings grejj som gällde där…nått sånt. Har typ ingen koll,vet bara att jag ser fram emot /längtar till 2009 (jag blir 16) ^^,

Tyfon
0

jag börja köra på banan när jag va 15

Absolut_Luks
0

Finns nog många som började tidigare…

_JonnaRoos_
0

Det är 16

SofiaLindh
0

Rida stor häst på banan då?

Absolut_Luks
0

16 där med har jag för mig…

divansson
0

gör de nått om man är 13? ja kan Lätt hålla i våra hästar hemma, ena är alltid vrålhet hemma, men ja har allt under så bra kontroll ja man kan ha… :P så dåligt eftersom att pappa vill att ja ska köra så att hästarna slipper springa själva.. :P

piggybank
0

nej de e 15 för att köra på banan

Mollberg
0

Det finns ingen speciell ålder, men det står på tränarens ansvar om det händer något och då kan denna mista licensen.

Hannna
0

#9 Det är stor skillnad på att köra hästarna hemma och på banan. I alla fall våra, de vet när de gäller minsann. :P

divansson
0

hm.. då blire väl inget förenns om nått år då.. :P

hiprex
0

**jag var 14 tror jag första gången eller 15..Men asså att köra hemma är inte som at köra på banan det gårju knappt å jämföra visst ponnyer kanske man inte ser ngn skillnad men med stor häst äre det
**

FridaSimonsson
0

14 när jag körde första banjobbet ; )

divansson
0

våran so ja tänkte köra är het hemma men lugn på banan, visst, han springer å när man smackar å så, men alldrig hetsig och fjantig…

Hannna
0

#16 Behöver ni smacka på era varmblod? Om man ska köra är det väl i så fall armmuskler som behövs:P

divansson
0

#17 jo lite, det ör vel messt 500 kvar som vi brukar göra det, så de vet att de ska gå sista biten.. annars bara sitter vi å åker i deras eger tempo.. om de inte är för sega..

Fanny.H
0

På Romme är det iaf 15 år.