Hur hittade du din ponny?
Hur köpte/hittade du din häst?
Denna tråd hade vi för lääänge sedan. Tyckte det var ganska kul att läsa om hur folk fått tag i sina travponnys
Bessy Sun (nuvarande rek 1.51) köpte jag genom en bekant som tipsade mig. Hon var 5år, hanterad men varken riden elr körd.
Lego-Lasse 603 rek 2.13,5 bytte jag mig till. Hade en gdk hingst som var bakrädd o ville ej bli körd så jag kände att jag behövde någon till travet. Lasse var bara riden när jag köpte honom.
Stig-Helmer 461 (bilden) rek 1.53,9 hittade jag på www.hastnet.se i år. Min syster ringde o frågade om han var kvar. Sedan satte jag in pengarna på säljarens konto så var han min. Han är 21år gammal o pensionär.
Mer info finns på www.stalluppgarde.n.nu
oj hmm luddan hittade vi på annons :-) kom inte ihåg vilken sida 
Och myria (som jag leasade) hittade vi oxå på annons men lika så där.. kommer inte ihåg :P
Trixi (rek 2.14) och min travarnordis Månflisa är hittade på annons, Guldhagens Debbie har jag för mig att vi fick som betalning för något, ensilage eller så, som familjen Guldhag hade köpt av oss, resten, som är Solos hästar, har vi fött upp själva. 
Peron (rek 2.15) fanns hos min tränare och mentor Malin, där jag även hittade hans helsyster Pärlina (rek 2.19) och Meralda (rek. 2.40) som jag köpte.
Jag kollade runt på olika stuterier på unghästar tillsalu (fast vi inte skulle ha någon). Fastnade för två stycken 1åringar på Stuteri Hults hemsidan som jag verkligen blev sugen på. När de sen var kvar ett år senare var det dags att köpa ett russ, så vi åkte dit och kollade på de båda 2åringarna och fastnade för Hults Plexus (rek. 1.56,3) som vi sen köpte :)

Skriver bara dom jag kommer ihåg vart vi hittade dem fyrbenta :P
Timoon-X hittade vi på en hästaution på Fodgagården, Tingsryd. Jag var ca 3år när jag fick han :)
Icent hittade vi hos Roland Fransson
Imalla hittade vi också hos Roland Fransson, dock var Imalla halvblind.
Stall Bråna
Extra (rek. 1,53,4) hittade vi genom att hon som ägde honom ringde upp oss och frågade om vi ville köpa honom. Hon sökte efter ett bra hem till honom där han kunde få fortsätta tävla och kände oss där hon vet att han får ett bra hem. Nästa dag får vi och kolalde på honom och då fick han komma hem till oss.
Max IV fick vi köpa av en som vi känner och vi skulle ha honom som barnponny.
Barbie Doll kom till mej via Länstyrelsen då ägaren misskött alla sina djur, mager och full av mask var hon, skavsår på hela kroppen efter ett täcke som suttit på jag vet inte hur länge!! Påstods va inkörd, men på ett sätt som var hemskt, på med vagn och sen fick hon springa tills hon inte orkade mera, var inte styrtam ens,,men vi tog allt från början i lagom tempo, och idag är hon en stor personlighet för mej!
Cascader hittade vi på en ridskola då han hade tröttnat på travskolan och blev skickad dit. Vi blev tipsade ev en som jobbat på travskolan och sen hämtade vi honom på prov och det fungerade bra så vi köpte honom.

Polenta rek. 2.09 - hittade jag på naturbruksskolan jag gick på, hon och kompisen Gilda Roll skulle säljas. En vän till mig köpte båda två (om jag inte minns fel?), någon månad senare när jag slutat skolan lånade jag Polenta för att tävla henne en säsong och drygt ett år senare fick jag chansen att köpa henne.
Belmont Ås rek. 14,9AK 16,1M, - mitt varmblod hittade jag också genom en skola, hade praktik hos en travtränare och denne häst blev min ögonsten, tyvärr skadade han sig och han skulle då väck från stallet typ, för att göra en lång historia kort så fick jag chansen att köpa min absoluta drömhäst och det ångrar jag verkligen inte :)
Bonneville - Polentas lilla fölunge e. Gumino 607 är än så länge bara 4 veckor gammal. Hon föddes sent på Elitloppssöndagen och lär bli en tuff liten madam (som för övrigt ska säljas ;). Men henne hittade jag ju egentligen inte, var ju jag som bestämde för att låta betäcka märrn :P
Belle kollar in Polles mage där Bonnie ännu inte ploppat ut ;)