resultat tingsryd 6/6
nån som vet hur det har gått i tingsryd idag??
skriv gärna vem som blev etta.tvåa och trea i alla loppen…

är det ingen som vet jag är nyfiken??

Ytterst lite info. Snabbloppet hade Domino vunnit på 2.04.6a* med startgalopp! 2.30 loppet(eller liknande prop) hade Gransjös Kinder vunnit på 2.27* Tremil 2:a på 2.24*, Emmeros Busa 3:a på 2.24-25, Dynamit II 4:a på 2.16.7* en ytterliggare sänkning av det svenska rekordet alltså.

lopp 1 Wera 2.53 Freja VI 2.49.7 Alggunes ädel 2.54.1
Lopp 2 Stoja 2.09.3 Skottlight 2.14.2 Ängdalas Piggelin 2.15.7
lopp 3 Gransöns Kinder 2.27.8 tremil 2.24 Emmeros Busa 2.24.2
Lopp4 Niquila 2.06.6 Poltava 2.06.5 Muskot 2.02.5
Lopp5 Zenit Z 2.26.7 Ripadals Ramona 2.27.0 Cotton Field 2.27.4
lopp6 Allgunnes Ädla 2.36.6 bumbi 2.37.1 Rolette 2.45.3
Lopp7 Tokajer ML 1.56.1 Ila Roll 1.56.6 TureII 2.01.1
lopp8 Manda 2.53.2 Wera 2.46.4 Freja IV 2.50.0
Lopp 9 Metaxa 2.18.5 Ting-E-Ling 2.18.9 Ettanit2.20.7
Lopp10 Prins G 2.07 2 Stoja 2.07.3 Ändalas Piggelin 2.12.2
Lopp 11 Flexa 2.15.1 Ljugens Nina 2.18.5 Bonso III 2.19.5
Lopp 12 Gläntans Domino 2.04.3
Oj! Domino börjar bli farlig!
Grattis alla till fina resultat.
KJ/Tränar sina hästar i tanken
Veritas odium paretFörvånad

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN vad skoj att domino gick så bra :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Stort grattis till alla som vann idag. Grattis. Grattis

Grattis Majja med Domino och nytt rekord med hedershästen Tre Mil.. Grattis Edvind och Kinder oj vad det går undan..Kul att det finns utveckling i ponnysarna oavsett ålder../Olssons
nån som ar bilder???

Grattis allihopa!!

Stort Grattis till Nathalie Elofsson och Dynamit till en fin sänkning på det nya svenska rekordet 2.16,7 Bra kört Nathalie.
Grattis Maija och Janne och Åsa till Dominos fina tid, han ser kanon fin ut den *gamle* *ler*

Grattis Jenny och Nina till kanon FINA Wera som bara ångar på!!!
Jag får väl gratta min egen lilla ponny, som med Josefina Aronsson i vagnen kvalade på nästan exakt sitt gamla rekord, bara några tiondelar ifrån, trots att hon är både otränad och oskodd… Ska bli kul att se om det går att få nån mer fart i henne.
(hon är utlånad)

Alltså på listan hemma som Maija tog hem står det att Tremil gick 24.0, Kinder någoting på 2.27, Dynamit 16.7 Men på sptf's resultat helt andra tider, vilka tider gäller egentligen?
Grattis Jenny,Nina o Wera!

#15 Tiderna på sptfs resultat gäller för där var ett par andra tider också som var fel för dom räknade ut det manuellt på tävlingen.

#17 Okej, Thanks:)

#17 men på de tider som de räknat fel på så var det väl även distansen som var fel ?

#19 Japp men antagligen var de andra tiderna också fel eftersom dom ändrades när dom lades in i datorn..

Förmodligen berodde felet på tiderna som skrevs ut i Tingsryd på att anmälningarna lades in ATR-system och i det nya systemet för att resluatlistorna skulle kunna göras snabbare. I de listorna som skrevs ut från ATR placerades alla hästar på de distanser som de borde ha startat på enligt proppen, men i det nya systemet och verkligheten flyttades hästarna i lopp 3 fram 20 meter eftersom det inte fanns någon häst på första volten, sedan när de matade resultaten beräknades tiderna på att hästarna skulle ha startat på sina ursprungliga distanser (innan framflyttningen) och därför blev alla hästarnas tider i det loppet fel enligt resultatlistorna i Tingsryd.
#14 Är du stolt över att man tar ut en OTRÄNAD häst till kval????Jag tycker det är hemskt mot hästen om det är så, visst en talang kan prestera en bra tid otränad, MEN hur mycket stryk tar en otränad kropp? Alla som kan lite träningsfysiologi vet att det tar minst 6 månader att träna upp en häst, men det är väl "det nya" ponnytravet i ett nötskal. Ut och kör så länge det håller, sen tränar vi upp nya….

Shit va domino gick! Han kanske ta väeldsrekordet i nästa start!

Ja det hoppas jag.