MEDRYTTARE SÖKES!
Tejas Pirmin söker en medryttare! Jag skulle behöva ha hjälp med att träna mitt russ då jag själv bara hinner 1-2 gånger i veckan..
Han är en lugn o helt okomplicerad häst, behöver ändå en ryttare/kusk med hästvana och som är lugn på handen! Han funkar lite så att bråkar man med honom så bråkar han tillbaka, bara man är lugn, stabil och INTE herjar på honom så är han världens snällate!
Pirmin är en underbar häst och är alltid glad och positiv till all träning. Gör alltid sitt bästa och ganska så lätt att lära. Bara man ger honom tid och inte stressar, han brukar inte ha några problem att lära nya saker!
Kan lite imon dressyr, inte speciellt mycke då jag själv inte kan så mycke! Tråkigt för de är alltid bra att variera träningen.
Hoppningen har varit till och från, han hoppar lätt 70cm utan problem. Men jag har inte haft de intresset så har inte blivit så mycke hoppträning.
Trav är hans "huvudgren", även de han tävlar i under sommar halvåret. Så själva "travträningen" ska de inte vara några problem med!
Pirmin är 1.22cm i mankhöjd och den lite grövre modellen av russ.
Självklart behöver man inte bara träna trav, vill Du träna dressyr eller hoppning är de bara positivt!
PM:a mig om du vill veta mer!
/Elin Tigér Bohm