Får ej byta klubb!
Jag är så himla förbannad just nu!
Efter att ha kollat på sptf's hemsidas "frågor och svar" fick jag infon om att ska man byta klubbtillhörighet ska det räcka att betala in medlemsavgiften till den nya klubben.
I arpil iår när jag betalade in min licensavgift betalade jag även in min medlemsavgift till Eskilstuna. (Har tidigare tillhört Solvalla)
Jag har startat två gånger + ett kval iår och i samtliga program har de stått att jag tillhört Solvalla. Så jag mailade in till en av personerna som står med på sptf's hemsida och bad att få detta ändrat.
Då får jag till svar att det inte är tillåtet att byta klubb under tävlingssäsongen och att jag redan startat för Solvalla iår.
Då blev jag fly förbannad!!! Jag betalade in detta långt innan jag startade första gången och har inte betalt in någon medlemsavgift alls till Solvalla, ändå står jag som medlem där.
Jag tror inte heller att Solvalla tycker att det är okej att ha en medlem som inte har betalat, och jag blir arg över att jag betalt in till en klubb jag tydligen inte får tillhöra!!!
Men då är det fel från klubbarna, eller kanske snarare en miss. Eskilstuna har missat att dubetalat till dom och inte rapporterat dig som medlem, och solvalla har tydligen inte saknat din betalning och rapporterat dig som medlem.
Det borde ju logiskt gå att ändra om du ringer och förklarar precis hur det ligger till.
Sen kaninte jag svara på om det tekninskt går att ändra, men skulle verkligen undra varför om det inte gick.
Allt brukar gå att lösa.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
så blev det när vi flyttade upp till norrbotten också, det tog något år innan vi rätt klubbtillhörighet i programmen, men det var å andra sidan tolv år sedan så det borde ju gå smidigare nu 

Är som #1 skriver så länge inte den nya klubben rapporterar dig som medlem står du kvar i din f.d. klubb. Sptf går på klubbarnas inrapportering de kan inte se vart du betalat din medlemsavg. eftersom de inte har tillgång till den informationen.
Det svar jag fick av henne jag pratade med va att det är mitt eget ansvar att kontakta st och säga att jag bytt klubb. Det finns ingen som helst information om vad som gäller vid byte av klubb förutom den i frågor och svar. Så självklart går jag efter den infon och tror att det ska ske automatiskt. Jag berättar vad jag läst på hemsidan och att ingen annan info finns då får jag svaret att "ja det får du ta med arne som är ordförande och står för vad som finns på hemsidan". Jag tycker att det är kontigt att de tycker att jag "redan gjort två starter i en klubb iår och man får inte byta klubbtillhörighet under tävlingssäsongen". Men hur kan jag tillhöra en klubb jag inte har medlemsskap i?!
Jag tycker du skall ringa till kassören i EPS och be om hjälp. Vi har bytt klubb under pågående säsong vid ett par tillfällen och det har aldrig varit något problem. Jag vet att det går att göra inom stortravet så det är klart att det går att göra inom ponnytravet också. Men det är riktigt att det är tränaren/kusken själv som ska meddela SPTF om klubbytet. Inom ponnytravet får man ju vara medlem i fler klubbar men bara tävla för en.
Ring igen både till SPTF (Rikard Sjöberg borde veta) och EPS så ska du se att det ordnar sig. 
Jag ringde lotta, hon va upptagen men han som svarade sa att hon skulle ringa upp. Detta var igår. Hon jag pratade med på st vidarebefodrade ett mail från rickard där de va han som skrev "isabelle har redan startat två gånger iår för solvalla och det är inte tillåtet att byta klubb under säsongen." så de skrev rickard själv. Om det nu är mitt ansvar att att meddela det måste det ju även finnas info om det i så fall.
#6 Tycker det verkar jätte konstigt. Det har aldrig varit något problem förr inom ponnytravet.
Jag vet dessutom en som tävlar på stor häst som bytt under pågående säsong (namn och allt) och det gick ju bra. Du borde hänvisa till det i så fall.
Förr var det dessutom så att om man bara betalade till en klubb så blev man automatiskt medlem i den klubben oavsett vilken klubb man tillhört tidigare.
- "SPTF och vi tillåter inga byten av klubbar under innevarande år. Isabelle har kört lopp som Solvallakusk i år och räknas därför till den klubben hela 2012. Enda gången vi ändrar klubbtillhörighet under året är om det sker en flyttning till en annan klubbs närområde. Skälet till ändringen är Wångens elitvecka och att vi inte vill ha några taktiska val av hemmaklubb under innevarande år."
Detta är svaret som Rickard gav mig.
#8 Då kan jag bättre förstå. Men det har iaf från början blivit ett fel från klubbarna, när dom rapporterat in, så det borde man ju kunna kolla att det här inte gäller någon taktik..
Skriv ett mail direkt till Rickard isåfall och förklara.
~ Anneli ~
#8 Förklaringen är förståelig, men det är så typiskt överbyråkratiskt för s.k. pärmbärare att ta den enkla vägen och låta 99,9% "lida" när/om 0,1% utnyttjar klubbyten "taktiskt". Tänk om, och tänk rätt -- SPTF/ST och Rickard.
#10 Därför jag skrev i mitt övre inlägg att hon skulle skriva eller varför inte ringa till rickard.. ge en förklaring så kan det säkert gå vägen. Här syns det ju vart hon betalat till, att det inte är ett klubb byte som är gjort för att slinka igenom i taktiken..
Be dom kolla med solvalla och eskilstunas kassörer vem och vilka som betalat, så kommer det synas var man ska vara reggad. Men ibland kan en riktig förklaring vara bättre än ett kort mail.
~ Anneli ~

Fast eg har väl Solvalla gjort fel om de har rapporterat in Isabella som sin kusk då de inte fått någon medlems avg från henne och man ska ju inte rapporetera in innan medlemsavg är betald till SPTF
Så jag förstår inte överhuvudtaget hur Isabella kan vara tävlande för Solvalla då de inte fått några pengra från henne ……….
#12 Fast ibland vet jag att det kan sitta kvar i systemet på något konstigt sätt, även om man inte raporterat in en person finns den med.
Men nu uppdateras det ju bättre än förut så nu borde man inte missa en sån sak.
~ Anneli ~
Jo det som är, är ju även att jag inte tävlat för solvalla sedan 2008. Tävlade ej 09,10,11. Tog om licensen i höstas, så det är ju inget som ligger kvar sen förra året. Så jag räknas ju egentligen som ny medlem och har betalt in till eskilstuna sen jag tog licensen.

#12 Fast det får inte ske, klubbarna ska ha koll på det och vet att det har hänt att kuskar har tävlat nästan ett helt år innan de betalat medlemsavg men de får inte hända..
#14 Ja de är ju ännu konstigare faktiskt