Tävlingar på vintern?
Vilken är anledningen till att man inte arrangerar ponnyloppet på vintern? Tanken slog mig när jag pyssla om min lilla ponny som just nu är skadad, vilket hon också var under förra säsongen ocks och dom missar så många starter och rutin. Hon har bara hunnit gjort två starter i år, och som det ser ut nu så kanske det inte blir någon mer start för i år, riktigt tråkigt..
Det finns tävlingar på vintern också fast än så länge bara insprängda lopp. Anledningen är väl att många ställer av sina ponnysar på vintern eftersom många går i skolan då och det blir mörkt så tidigt om dagarna.

I Norge kör man året runt. I västra värmland kör vi bygdrtrav oi Årjäng o Arvika de flesta helgerna från början på januari till slutet av februari.
Så det är väll här i väster man får hålla till om man skall tävla vintertid, resten av sverige är tydligen för bekväma….. ;)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#2 Men Norge har väl inga heldagar? Och visst körs det ponnylopp på vintern även på andra platser i Sverige men som sagt inga heldagar.

#3 Nej, Norge kör inga heldagar överhuvudtaget, varken på sommaren eller vinern. Dom har ponnilandslejret som är en helg på sommaren, annars är det alltid lopp tillsammans med stortravet.
Visst finns det säkert ett och annat enstaka travlopp även i övriga sverige men jag undrar om det finns fler ställen som har en bygdetravsserie med ca 10 lopp under vintern. Jag kan ha fel men jag har inte hört talas om det någon annanstans iaf.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss