Gannes långlopp
Vem vinner i år? Vilken kan ni "räkna bort" (inte förloaren, bara den som inte vinner)och vilken blir vinnaren? (bara lite funderingar kring loppet)
jag hoppas att minnéa vinner!!!

Behöver jag själv säga vem ja hoppas och verkligen tror på? hehe.. skulle inte tro det..
Solos Harry Boy vinner Lätt! HEJJA MILLAN!

#3 xD Vem är du?

#5 Det är väl för att det inte finns någon 1:a volt, samtliga hästar i loppet har tjänat över 4000kr.

Jahapp. :P

Haha jag märkte det ;P
kålmans polar j:r eller pondus pirat :)

Minnea:D

Minnea tror jag vinner!

hehe.. vilken tar ledningen då? ja tror på minnea..man får en bra rygg att gå på bakom den kusen..

Jag tror Minnea eller Pondus Pirat vinner

//{*Putt*}\\

Gu.. har alldrig hafft nr 1! ja kommer dö.. :S Nicka till tornet också.. :P leda defileringen.. :P Leda volten.. de har ja inga problem med.. bara att precis när man vänder upp som är mitt problem.. sikta på den vita stolpen.. :P å harry brukar rusa iväg som en galning.. :S

PONDUS XD

#17 hur fort har du kört på den distansen?:)

Ja sist han gick gannes var för några år sen, typ 3 eller 4 då gick han 2.12 och hade rekord 2.15 så:P han sänker nog iaf det lite;)

jag tror minnea vinner..

#19 Okej..

Tyvärr vinner pondus….

Tror också på Pondus eller Minnea
//Mickan

#22 Tyvärr?

BROÄNGENS PRIMÖR SÅKLART! Han var gryym på Bergsåker! Go Mora
Kör Hårt Linnéa!

Jag tror att kålmans Polar Jr vinner :) Jag hoppas på de oxå. Visat grymt fina framsteg:)

Ett hårt lopp på förhand som kommer att stå mellan ,ponuds pirat, broängens primös, minnea, kålmans polar jr och även en förbättrad twist kan vara med i striden!

Bara en fråga, vad är det svenska reckordet på den distansen?

För många år sedan gick Svante 1.49 på 3000 m, minns inte den exakta distansen och inte året heller, men 1980 eller så är nog inte helt fel

okej.. men om en häst går 2.01, är de bra då?

Putt 
Ja det är ju bra, men det beror ju alltid på vad man jämför med och vad hästen är kapabel till.

StuteriSolo
2007-06-07
13:26
För många år sedan gick Svante 1.49 på 3000 m
Har jag inte sagt att jag är en gammal löpare:S

hehe

ledig från skolan imorrn :D så nu kan ja gå med min imorrn sen galopp på lörda.. :) sen sönda tvätt.. så är mitt schema nu.. ;) (skriver deta bara för å putta)

#33 Kul! :P
Så sent som förra året gick Ernst Ronaldo 1.47,8 över långdistans (Visby 10 augusti).

!PuTt!

Man borde görta ett långlopp för de allra bästa hästarna, hade vart kul.
Har inte ens sett listan men hoppas på mina favvoriter minnea och pondus! :D

Bellla fett skön bild på våra pappor ;D

Ikväll gäller det! :) måste man jogga sakta i defileringen.. harry brukar alltid vilja springa på…?
Defilering sker alltid i något lägre tempo, så alla hästar hänger på utan att springa livet av sig ;p

vet någon resultat från där??;)

hehe jag var där men kommer inte ihåg vem som vann
jonna å pondus kom iaf 4: tror minnéa kom 5:a

Resultat finns redan ute, men Kålmans Polar J:r vann före Broängens Primör.

1 11 Kålmans Polar J:r - 2.00,8 - Billy Svedlund
2 7 Broängens Primör - 2.01,7 -Linnea Smångs
3 4 Hedda Flygare - 2.04,0 - Benjamin Sjöberg
4 9 Pondus Pirat - 2.04,9 g - Jonna Roos
5 3 Minnea - 2.07,2 g - Sandra Svensson
6 8 Twist - 2.05,5 g - Fanny Nilsson
7 1 Solos Harry Boy *g- 2.09,0 - Camilla Hanell
8 6 Hogan - 2.07,2 - Therese Andersson
9 2 Make My Day - utgick g - Jerry Strömstedt
Strukna : 5 Zerona (hälta, 2 dgr), 10 Luffa Ess (transporthinder)
Fan va dålig ja va å leda volten.. :P har ju alldrig gjort det.. hehe, märktes ju.. :S sen harry bara rusade åt nått håll så han va nära å springa på nån hit å dit :S fy sikken häst man har! så har han alldrig gjort.. :S
#49, måste säja att din häst gjorde ett jättebra lopp! Nytt rekord över 2640!
Grattis Billy!
#50 Ja verkligen, grattis så mycket till Camilla och Harry :D

#50+#52. tack.. loppet han fick va så uselt ddt kunde bli.. trodde att de andra på min volt skulle vara snabba iväg från start.. tydligen knappast.. men ja valde ryggen.. ångrar mig i efterhand.. äh.. :P men han gick tydligen 2.03 sista tusen.. så ja är nöjd, han va inte enns svettig när han kom in så..

Tror att Ernst Rasken gått….från 2580m 47,4 från 2520 46,3 från 2460 46,4 från 3020m 1,49,5 från 2620 i monte 57,4 Han gillade att gå lååååååååånglopp även om de andra startade på startdistansen….. Kämpen min!;)