Tips på säkerhetsväst?
Hej! Vad har ni för tips på bra montesäkerhetsväst? Den måste vara: Till ponny. Väldigt lätt. Och den MÅSTE vara godkänd i monte. Går den att se och beställa från nätet? Tycker du att den är bra? Annars för ni jättegärna komma med tips även om ni inte provat den osv, om ni liksom bara har sett den och den värkar bra :) Tips? Tacksam för snabba svar på godkänna montesäkerhetsvästar till ponny?

Den här har lina när hon kör, väldigt lätt och smidig. Finns i shoppen på Färjesta….
http://www.frtab.se/skyddsvast-trav/1241-0
Börjes har en liknande som är lite billigare….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#1 är den godkänd att tävla monte med också? :)

#2 vad jag förstått är det samma krav på väst för monté som när man kör trav i sulky.
Jerker Klang,
#3 undrar det jag också, för när jag köpte min väst, så har jag för mig att den bara var godkänd för trav…. Fast jag vet inte riktigt….

Så här står det på frågor och svar på SPTF:
är det godkännt att ha en travväst att rida monte i? ELLER att köra trav i en monteväst ? :) Om det är skyddsväst du menar så är det godkänt att använda samma typ av västar i trav och monté.
Frågad: 2011-09-18
Besvarad: 2011-09-21
Jerker Klang,
Här finns en skön säkerhetsväst:
http://www.mantorpstravshop.se/Prodinfo.asp?produktid=2676&katid=&underkatid=341
Där slipper du den hård "sköldpaddsryggen"….
Färjestad har haft denna väst oxå…..
Samma västar är godkända för både monté och sulky (trav som trav)…..
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
#1 #6 tack så jättemycket för svar! :D Ska kolla med Färjestadsshoppen där jag köpte min väst och höra så att är godkänt för monte också :)
#5 oj såg din kommentar nu :) okej tack så jättemycket! :D