2-åringarna!
Hur ser det ut på 2-årings fronten? inkörda? tränas? hur många räknar med att starta nästa år?

Jag har 3 st hingstar som ska starta nästa år! Alla är superfina och är pigga och alerta!
Killarna är efter:
Skotte
Ernst Ronaldo
Darius Roll (till salu)

Jag har två stycken tvååringar efter Tejas Monljus.
Isilon Mithrandir H eTejas Monljus uJaritza ueKanel.
Isilon Almárëa S eTejas Monljus uTroll Twix ueRaider.
Bägge två är tömkörda en hel del i vinter, just nu går dom på bete och vilar upp sig inför inkörningen i höst. Stora och rejäla är dom och väldigt samarbetsvilliga. Detta är sista årgången eTejas Monljus.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Har två damer som jag hoppas kunna starta nästa år:
Colony (e. Ernst Ronaldo u. Kålmans Pärla ue. Vagabond)
Hon är inkörd och tränas när det finns tid. Har inte bråttom, hon är lättlärd och frammåt och riktigt roliga att jobba med och få se utvecklas.
Lippu Ess (e. Korsnäs Brådis u. Lova Ess ue. Vagabond) Har visat sig vara rätt omogen så jag har tagit det lugnt med henne. Inge bråttom där heller. Har haft huvudlag och sele på sig ett par gånger endast.
Vi har en herre som jag hoppas kommer till start nästa år:
Tip Top (e. Gumino u. Katrinebergs Betty ue. Ruffsen)
Han är inkörd och har tränats lätt nu i vår när det funnits tid. Har inte alls bråttom då han är så enormt lättlärd och framåt dock är han lika envis som sin helsyster Te-Quila. Han har fått vara inne och titta på banan innan han fick semester och han skötte sig kanon. Som om han inte gjort något annat :) ska bli kul att se hur han utvecklas..Han ska sättas igång här igen framåt sensommaren!
# 5 Rättelse Marika ; ) Kålmans Pärla har ingen Vagabond i sig !
Hon är efter Polar ! : )
Vi har två stycken 2åriga russkillar. Båda är tillsalu!
Rännar svartbrun valack ca 122cm
e. Lego-lasse 603 rek 2.13,5
u. Jolli 4191 ue. Kanel 442.
Rännar är lillebror till Jollis Joppe rek 2.04,2 (som sänkt sig ca 8sek iår).
Laupar brun valack ca 125cm
e. Lego-Lasse 603 rek 2.13,5
u. Bridget 4399 ue. Junisorken 484 rek 1.43,7.
Laupars mor är syster till Nogger rek 2.01,2 & Bigga Berta rek 2.09,0.
Båda killarna har alla papper redo. Är travreggade, snälla att tömmköra. Fullt friska. Funkar bra i trafik mm.
Kolla gärna in på våran hemsida för mer info www.stalluppgarde.nu
Jag har en 2års vallack som är under inkörning just nu. Om allt funkar som det ska så har jag planerat att starta honom nästa år.
Morris Leaf
e. Raider 448
u. Molleja 4531 ue. Jucent 391