Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 4736 ggr
Ogge
0

Hästtransporter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni egen transport eller hyr/ lånar ni när ni ska och tävla/köra snabbjobb?

Vi har köpt oss en ny finka en Cheval Liberté jättefin och lätt,alltid så mycke gorm när man skulle låna eller hyra..

divansson
0

Vi har en grön värmlandsvagn.. Det är extra mycket luft-grejjer, så hästen får bättre luft och sen är det en lampa inne i och sen är det Två fönster på vardera sida. ist. för ett på ena. den är Hur bra som hellst.. det är en med två däck.. komemr inte ihåg va de hetta, men det är en sak som inte är så bra, bak vid bommarna så är det som en liten "platta" som man ska sätte över bommarna när de sitter fast på mellanväggen, den har gjort så att det har gått sönder täcken nån gång ibland..

equuleus
0

Vi lånar hästransport av nära och kära när vi ska in på banan/tävla. Det fungerar superbra :)

MagganS-B
0

Ett vitt Läckösläp, budgetpris, perfekt till russ!

Eufemia
0

Vi har i stallet,jätte bra kommer inte ihåg märket.

_Jag_
0

har en vit kylinge kärran, nyrenoverad och jättefin, supernöjd!

jessssica
0

Vi har ett eget gammalt umesläp från typ 89 elr 90, men det funkar bra o så fast klart man vill ha ett lite nyare flachigare(?) haha

amandahandersson
0

Vi har Läckösläp, vitt med röda stripes. Jättefint! Ganska litet, men det funkar alldeles utmärkt till ponny! Har både boogie och front.

Hannna
0

Det blir litenlastbil, hästarna får åka baklänges!

hannibal-roll
0

Jag har en Boj boggie från 1986. Är jätte nöjd med det! Superbra kavalisort, håller för tuffa tag och rullar alltid. Helrenoverade det när jag köpte det så nu håller det nog 20 år till!

Innan jag köpte min Boj hade jag föräldrarnas Kylinge, ett enkelaxlat med fronturlastning. Funkade också bra men jag gillar boggiesläp bättre.

juliapettersson
0

Har ett gammalt Kylinge. Men skulle inte ha något emot att byta upp mig till lastbil, hästarna åker mycket bättre och olycksrisken minskar.

fredrikaa
0

#8 Det sägs att det är skönare för hästen att åka baklänges :)

(och dom tycker att det är tryggare)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Trav_
0

Vi har en grön värmlandsvagn men den är till salu, ska köpa en ny! en ume där dom åker baklänges.

Millaaann
0

Vi har en hemmagjord hästlastbil som 5hästar får plats i ..samt en vanlig transport :)

Jagz
0

Vit Värmlandsvagn!

jonasjo
0

Ångrar att vi inte köpte en fronturlastad vagn när vi köpte våran.Karl-Oskar är lättare att gå ur en sån en änn vanlig..han kastar sig ut och det är inte kul! Annars är våran finka jättefin en fransk modell så det är mycke ventilation i den..och lätt att få ner luckan bak..åker ner av sig själv nästan.

Jenniferohlson
0

Helt egen värmlandsvagn, så sköönt o ha eget:)

FridaSimonsson
0

grön värmlandsvagn ;D men snart ska vi köpa en stor buss :)

divansson
0

Vi ska köpa en hästbil sen vi.. :P alla våra bilar är Usla.. hästfinkan är lätt, men nej då.. de sistata två månaderna har vi bytt bil två gånger.. :P

Boode
0

Har nyligen köpt ett helt nytt värmlands släp, boogie.

nemesis
0

här är vårt släp!

vi har även en hästlastbil som är gammal men funkar super!!

casandra
0

Vi (eller ja en dekägare av ett par av hästarna) hade en jättefin och bra Star Trailer, frontutlastning också. Sen sa han att han skulle sluta med hästar och gjorde sig av med transporten, som väntat så slutade han aldrig med hästar utan fick tillbaka intresset efter typ en veckas "ledighet". Så nu står vi utan transport vilket är GRYMT jobbigt!

thilda-
0

Jag hyr från Reginas Zoo :)

Bumbi
0

Vi har ett nytt umesläp. boogie! funkar super, dörrar både fram och bak istället för bommar. jätte bra!

ryttarn
0

Vi har dels en Kyllinge 1300 HT med fronturlastning, funkar väldigt bra. Sedan har vi även en Mercedes 310D med hästskåp och dubbelhytt. Håller på att uppgradera körkortet så jag kan hänga finkan efter lastbilen, då får vi med oss 5 ponnyer på ett bräde….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Colt
0

vi har ett Tranesläp Boggie, jätte fint och fräscht!  Går väldigt stadigt på vägen.
Vårat ser precis ut de på bilden men vårat är vitt.

Odena
0

Vi har ett vitt tranesläp, ganska fint men stripsen på sidorna är dåliga och lossnade direkt…

Boode
0

här kommer en bild på hästtransporten i #19

Zinner
0

Vi har en ny sort, komemr inte ihåg..

Jenniferohlson
0

bild till #16 :)  lite skitig där då:/

Billy
0

här kör man med ett hederligt UME Lyx 89 släp, men me ny axel å drag på (lyx står för att det är fläckt i den å va lyx på den tiden det)

ozzkan
0

En Boj Bravo.

Sarali
0

jag lånar min mosters Skrattande

AK47Kalashnikov
0

Nyrenoverad, enaxlad Dalavagn årsmod. -78. Och en volvo 245 GLT -87 till det! XD

divansson
0

här är våran!

iFokus försämrar kvalitén på bilden..

ozzkan
0

Vi har en Boj Bravo.