Godkänt?
Hej har en fråga. Är det godkänt att tävla med en montesadel som det inte finns fästen för brösta i bukgjorden? Går det bra om man använder en brösta som går runt halsen och runt om (hoppas ni förstår hur jag menar, alltså inte en brösta som går ner mellan frambenen) Tacksam för snabba svar :) //Elsa

Menar du en halsrem? sådan som de har i galoppen?
Eller menar du en montébrösta som man fäster i bukgjorden på sidan?
Montébröstan är godkänd. Inte halsremmen. Syftet med bröstan/förbygeln är att den ska hindra sadeln från att kunna glida bakåt.
Syftet med galoppens halsrem är att ryttaren ska kunna hålla i sig i den. Halsremmen sitter inte fast i sadeln.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#1 jag menar liksom en brösta som man sätter fast i sadeln i 2 små ringar, och så år den runt halsen :) ringarna sitter alltså i sadeln. Är det godkänt? Om du söker på Google bilder "monte brösta" så kommer en brösta (den första bilden på sidan) med blått längst fram. Är den godkänd att tävla monte med, en sådan med färg på? Går det bra om man trär igenom remmen igenom ringarna och sedan fäster den med spännet? :) Om man har en sådan brösta, så behöver man väl inte ha en rem som går mellan frambenen? Är det godkänt allt detta som jag tänkt? :)
#1 jag menar liksom en brösta som man sätter fast i sadeln i 2 små ringar, och så år den runt halsen :) ringarna sitter alltså i sadeln. Är det godkänt? Om du söker på Google bilder "monte brösta" så kommer en brösta (den första bilden på sidan) med blått längst fram. Är den godkänd att tävla monte med, en sådan med färg på? Går det bra om man trär igenom remmen igenom ringarna och sedan fäster den med spännet? :) Om man har en sådan brösta, så behöver man väl inte ha en rem som går mellan frambenen? Är det godkänt allt detta som jag tänkt? :)
Ja sålänge bröstan sitter fast i sadenl = sadeln kan inte glida bakåt :-)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights