Hugo Åberg
Såg att startlistorna kommit ut kan bli jämna lopp men varför är de inte fulla ? LYCKA TILL ALLA SOM SKA starta
10 hästar bakom bilen är väl inte så dåligt (hade varit 8 om inte hjälp från Danmark kommit) och en stående ovation för Tuffing och Giganten för att ni är så duktiga att resa land och rike runt och starta! Lycka till pojkar!

Ja de är bra men eftersom det är inbjudningas lopp så kan de ju bjuda in så loppen blir fulla.

Är många av snabb hästarna som reser land och rike runtO:-)
#3 Det är bara Tuffing och Giganten som vågar!!! sticka näsan över gränsen från Stockholm och Norrut!!!!!

Tycker nog att de finns fler jag som åker långt både söder och norrut och även båt. Fast de var ju inte det jag tänkte på med tråden . De va för att önska lycka TILL och varför det inte var fulla lopp varken för shettis eller russen

#2 dom bjöd nog in många men de var vell många som tackade nej, vi tackade nej för jag själv tykcer inte de är skyst mot hästen, för lågiskt hadde han inte haft någon bra chans… och så finns de andra bra lopp jag vill satsa på:)!
Dom bjöd in mig och Razmus med men vill inte åka 110 mil enkel väg för att förstöra psyket på min ponny och komma som bäst 5a kanske, och om han nu skulle gå runt 40-41 skulle han inte ha lopp här uppe längre utan att behöva stå 300 meter bakom i varje lopp, och hur kul är det för honom att behöva springa som en idiot och förstöra psyket ännu mer..
Tycker nästan "ponnytravbossarna" här på iFokus borde ta och acceptera att det inte finns så många supersnabba här i Sverige än och man inte vill starta en 1.44 o sämre ponny i sånna lopp :)
Men jag tycker endå att det blev ett välfyllt lopp, blir nog ett riktigt fint löp!
Hejja Matilda och Giganten! Norrlandskrafter!
Lycka till alla!:) håller lite extra på Norrland!;)

Fast de finn ju ponnyer som är med som går 1,45 och sämre och i södra Sverige finns många ponnyer i den klassen
Och förra året startade hästar med upp till 1.49 om jag inte har helt fel för mig.
Sen finns det som sagt mer än russen , det är ett shettis lopp också 

Sen kan en tanke vara också att de ligger rätt nära SM och nordiska mästerskaps försöken som är för hästar 1.45 och sämre ??
#9 Det finns 14st ponnyer i södra Sverige som har gått 1,49 och snabbare och det är inte särskilt mycket! och nästa år finns inte ens det!
# 12 Vilken fin….fast Lexius borde varit i mitten då han vann förra året !
Aldeles riktigt han borde ha varit i mitten! men jag behåller dom bilderna i min dator. hahahah

Anledningen till varför vi höll det till 10 startande i kat B är för att vi tycker att det ska vara samma antal som i stora Åbergs, alltså 10 st.
Att det begränsades till 8 i shettisloppet är för att då fick vi med alla som gått under 2.20 och det skiljer så många sekunder mellan de snabbaste A-hästarna och de som går över 2.20, varför det inte så så roligt om en 2.00 shettis får bakspår och rygg på en 2.20+-häst.
Jag vill samtidigt hälsa alla startande i Lilla och Mini-Åbergs varmt välkomna till Jägersro! Är det något ni undrar över så är det bara att höra av sig till mig, 0709-500 454. 
#12 jättefin! :D Ingen som har en sådan för shettisana också? ;) :D
#12 jo, en liten anmärkning ;) "katla" stavs hennes namn :) Men den var superfin, kul att folk lägger ner sig och gör sånt här! :)
#15 Mycket välgenomtänkt tycker jag. Bra jobbat! det blir mycket roligare lopp då. 
#9 Självklart är det dom som har gått 45 o sämre med, för det finns inte 10 hästar i Sverige med rekord under 45 än. Men om det var JAG hade jag aldrig tagit ut en sån häst i ett lopp som är öppet för alla! Dels för att kunna ha lopp framöver, för om han skulle gå 42 i det gänget med den pressen gör han nog inte det ensam. Och dels för att om jag skulle vara med i ett sånt lopp skulle jag inte åka lång väg för att som bäst komma 5-6 :) men det är ju vad jag tycker.
och som du sa är det många som satsar mot NM!
#15 det var riktigt bra tänkt! :)

#15 Tack Nillan till en bra förklaring :D det var ju bara det jag undrade ju 
Tur att de är någon som kan ge ett bra svar på min undran och fråga 

Jag blir så glad när jag ser bilder som du fixat till
!
Säger det ingen, otroligt fint! :D
#23 Vilken fin bild ! Grattis Camilla och Tuffingen !!! 
Vilken bild! Grattis Camilla och Tuffing! Omytta roller mot SM
!
Grattis Tuffing o Camilla, jättefin bild på er!!
Vilken underbar bild !
#23 åh vad fint! 
Jättefin bild på Camilla och Tuffing, och Stooort Grattis till er, ni är sååå duktiga! 

Tycker man ska skriva gratis till russen!
Grattis till Ramona Mustang och även Emmeros Fantasia som blev slagen med en nos!
Och Grattis till Tuffing och den fina tiden!!
Stooooort Grattis till Ramona Mustang och Hannah Gustavsson! :D Även grattis till Emmeros Fantasia och Hanna A Odder som var riktigt nära på att vinna, slagen ned nos! Stort grattis till er övriga också i shettis och Russloppet! :D Även grattis till Commander Crowe och han kusk, som var otroligt duktig! :D
Tackar så mycket för alla gratulationer:D En mycket trevlig bana, tummen upp!

Måste säga att Kat A loppet så var det ju spännande ända in i mål , stort Grattis till alla shettiskuksar och deras hästar :D
Jättekul art loppen är filmade!!!! :)