Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 608 ggr
marika-J
0

Romme vs Eskilstuna

Mig kvittar det vilken bana jag startar på då loppen såg ungefär lika ut för min del.

Men min fråga är då anmälningen till Eskilstuna går ut senare än rommes, om man kan anmäla till E-tuna och blir loppet inställt har man möjligthet att anmäla till romme och tvärt om. Eller kan man helt enkelt anmäla till båda banorna direkt?

Som sagt, bana kvittar bara vi får starta.

Någon som är mer påläst?

Tusen
0

Om vi följer stortravets regler (vilket jag tror att alla numera hävdar) så ska det gå att reservera sig och välja olika banor i första eller andra hand. Viktig är dock att kolla att man inte kommer med på listorna på båda banorna. Har hänt förrut  att en bana vi anmälde till vägrade ta bort vår anmälan trots att vi sa det både vid anmälan samt vid två telefonsamtal.

Men kolla för säkerhets skull med Rikard. Ring honom och kolla och meddela sedan här på sidan. Skrattande

marika-J
3

Pratade med en som ringt till Rikard idag.

Och menade att man skulle anmäla till banan man vill starta på i föstahand, men även till den andra och tydliggöra för dem att man endast startar där om loppet på den andra banan blir inställt.

Jag tänker mejlanmäla till bägge, då finns det åtmnstone nerskrivet.

Tusen
0

#2 Bra! Då är det som i stortravet alltså. Kanon att du ringde, Marika. Skrattande

stallnysater
2

Så här står det på SPTF's första sida:

Mycket anmälningar i helgen

Många banor har startanmälningar i helgen. 
Vill ni ha ett reservalternativ om ni inte får plats i loppet eller för eventuellt inställda lopp är det tillåtet att anmäla till flera banor som har anmälningar samma dag så länge de har sluttid för anmälningarna ganska nära varandra. 
Så är fallet på söndag för Eskilstuna, Mantorp, Romme och Östanåkra. Det gäller bara att ni är tydliga med vilken bana ni i första hand vill vara med på. Tänk också på att det är möjligt att anmäla till flera lopp och ange ett eller flera som reservlopp om ordinarie lopp inte blir av eller om ni inte får plats i loppet.

4 Aug 2012 - 00:14 av Rikard

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se