Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1988 ggr
ebba93
12

grattis thyra och madelene!!!!

thyra tyrann 1,37,1

ernst ronaldo 1,37,1

predor 1,37,4

grattis alla!!!:D:D

amandahandersson
1

GRATTIS! Grymma tider på samtliga tre!

Ylva_87
4

Stort Grattis Madde!!! Ni är så jäkla bäst, är så glad att hon är hos dig <3

Mikaelasparrdal
1

Grattis madde!!!

Sombatic
5

Grattis till det fantastiska nya svenska rekordet Thyra! Du slog Hults Chikitas rekord med marginal! Bra jobbat det var ni värda!

Erikas Ps mamma.

Winner04
0

Stort Grattis, Madde! Grymma ni är Glad

VeronicaP
0

Grattis till allihopa vilka fina tider på fina ponnyer :)

Millan01
1

Stort grattis tyra och madde oh stort grattis till alla andraSkrattande

palomia
1

Grattis, vilken märr =) Grattis alla andra som gjorde ett bra lopp också =)

Carpedium
0

Stort Stort Grattis till alla i kretsen runt denna fantastiska häst ! Hon är Grym !!!   Glad

Elsastubin
0

Stort grattis till alla runt Thyra Tyrann! :D superkul, och ett nytt svenskt rekord för ston! :D ni förtjänar verkligen att vara stolta! :D grattis igen! :D

Maria Hansen
0

Et stort tillykke til Thyra Tyrann og Madelene

extra
0

Grattis, vilken superhäst!

carsbo
0

grattis!

undrar en sak, nu vann ju thyra, men både hon o ronaldo har exakt samma tid. är det inte delat svenskt rekord då?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Linden95
0

STORT GRATTIS TILL ER BÅDA OCH ALLA I KRETSARNA RUNT DETTA TEAM!!

# 13 - För att det var nytt rekord för ston, och Ronaldo är en kille :)

carsbo
1

#14 men varför står det i aftonbladet att det är världsrekord då?

carsbo
0

jaha, nu såg jag ponnysto

madde_91
2

Tusen tack allihopa!!! Ylva, jag är så glad att jag fått den här chansen!!!

madde_91
1

Jag vill gratulera alla andra som deltog i loppet och gjorde grymt bra prestationer och tider :) STORT GRATTIS :)

Tusen
0

#15 Något världsrekord är det inte, så Aftonbladet skrev i så fall fel.

carsbo
0

#19 nja de skrev inte fel, men de var väldigt otydliga med det. själva rubriken var "här är världens snabbaste ponny" och sen i smått "ponnysto" därav blev jag förvirrad Glad

Tusen
0

#20 Det är inte första gången som rubriken är fel i Aftonbladet. Det händer tyvärr alltför ofta.

Världsrekordet har fortfarande Gumino på 1.36,1 från 2009. Men nu verkar dagens ponnysar komma ifatt så det dröjer väl inte förrän också det slås.

palomia
0

#21 Gumino har för hingstar/valacker Thyra har nu världsrekordet för stona, det gamla hade Hults Chikita!

Tusen
0

#22 Nja, det beror väl på hur man ser det. Snabbaste stoet är väl ingen som har ifrågasatt. Men ett världsrekord är väl den snabbaste tiden eller? Delar man upp det i ston och hingstar/valacker så kan man  resonera som du gör. Men snabbast i världen hittills är ändå Gumino. Och Aftonbladet skrev snabbast i världen i rubriken och det är ju inte sant.Flört Snabbaste stoet eller snabbast i världen tillsammans med Ernst Ronaldo av dagens aktiva ponnys.

therese-persson
0

#13  Det är bara hästen som vinner som kan sätta rekordet :)
Om en häst som kommer 3a springer 1.35,0 räknas det ej som världsrekord eftersom rekordet ej är satt vid seger :)

Tusen
0

#24 Nej där har du fel. Så är det inom stortravet men inom ponnytravet kan du komma sist och ändå sätta svenkt rekord. Detta gjorde bl.a. Thyra då hon kom 4:a i monté i ett autolopp som 4-åring. Snabbaste 4-åriga stoet i monté med autostart. Och det har hänt fler gånger. Bl.a. har min egen dotter kommit tvåa i monté med Tejas Du-Bonette i ett voltlopp för många år sedan och slog då svenskt rekord i monté för äldre ston i voltstart.

Backman
0

#24 Va??? Det kan väl ändå inte stämma?? Världsrekord är väl ändå världsrekord oavsett placering i loppet?

http://vickelbyponny.blogg.se

palomia
1

#23 Jag ser det som hela sportvärlden ser det… Likväl skiljer jag på unghästarnas rekordfördelning. Rekord skall bara vara godkänt om det tagits dopingprov… Återigen stort grattis til kretsen runt Thyra och hennes nya VR =)

Tusen
0

#27 Rubriken är väl i vilket fall felskriven för då skulle det ha stått "världsrekord för ston."

Sen vet jag inte om man egentligen kan prata om världsrekord just i ponnytrav då det är en sån litet utbredd sport i världen. Inte många mer än vi uppe i norden som håller på (även om det börjat så smått i andra länder). Då är ju nästan varenda svenska rekord också världsrekord.

Men, det spelar väl egentligen ingen roll. Hästen springer fort, bra,inget sto har sprungit fortare, bra, det räcker så. Skrattande

Tusen
0

Såg nu att Aftonbladet faktiskt har ÄNDRAT sin rubrik.Skrattande Nu står det "Thyra är världens snabbaste ponnysto". Snyggt jobbat Aftonbladet. Rätt ska vara rätt!

Länk

Elsastubin
0

#28 Fast hur man än ser på det så är det ju världsrekord för ston, oavsett hur många länder det är som vi "tävlar" imot :) Även om stortravet är större, så har ju fortfarande Thyra slagit världsrekord för ston, oavsett :)

Tusen
0

#30 Hon är världens snabbaste sto. Helt rätt! Det var rubriken som Aftonbladet hade tidigare som jag reagerade på. Inget annat. Skrattande
Madde är en duktig kusk och tränare.

therese-persson
0

#25 Okejokej, trodde det var likadant för ponny som för storhäst, men då har jag lärt mig något nytt! Skrattande

therese-persson
0

Stort grattis! riktigt riktigt roligt!!

Nitro
0

nån som vet varför dopingproverna är bortplockade vid svenska rekord? Så är fallet till och med inom stortravet.

carsbo
0

#29 vad duktigt gjort av aftonbladet Glad väldigt bra att de lyfter ponnytravet också, vet inte om de gjort det förr.

återigen grattis till det otroliga rekordet. när thyra sprinnger ser man verkligen att hon ser ut som en tyrann, hon ser så arg ut o bestämd att HON SKA FÖRBI ALLA! Skrattande

Elsastubin
0

Håller med #35, jätteroligt att dom skriver om ponnytravet! :D Jätte, jätteroligt och stooooort grattis igen! :D

madde_91
0

Tack för alla fina kommentarer :) Thyra är fantastisk! Alla hästar i loppet gjorde ett otroligt bra lopp!!! Passar på att skriva ett stort grattis till alla fina prestationer :)

Andy
0

#35 Har faktiskt hänt iallafall en gång förut, kan ha vart expressen, för många årsen kanske-86-87nångång så var det ett reportage om vår stjärna Russilina <3  Grattis Tyra o Madde!