Byggde proppar ??
Vart hittar man propparna till byggdeloppen ??Varför står dom inte på spptf:s hemsida ?, eller bara vissa står där

De finns i de propositionerna som det är både till storhästar och ponnyer, antingen i propositionshäftet, som kmr till varje månad(de finns längst bak i dem) Och samma häfte finns också på www.travsport.se (tror d är den sidan) ;)

Jag hittar det inte…vart får man tag i propphäfte för stor häst då ??
Du hittar propsitionerna på www.travsport.se
Klicka på länken Blanketter och scrolla ner på sidan som öppnas.

Men annornas det bara 7 st sånna lopp ?? Vart ligger dom där banorna ??har aldrig hört talas om dom =/ meen man såg ju inte själva "propparna" ? så man vet ju inte vem man ska anmäla till…eller ??

ingen som vet vart dom "konstiga" banorna ligger eller vart man hittar själva "propparna" ??

Men propositionerna finns där också ;) Iaf om du går in så du får upp samma propositioner som propositions häftet är…
De propositionerna är kanske 90 sidor typ, först till storhäst, sedan ponny sist bygdeproppar, det brukar inte vara just nå mer än 2-3 st bygdeproppar / månad.
Om du ändå bara får upp namnet på banan så får du gå in på dens hemida address o titta, hittar du inte adressen där så får du googla efter den..;) ;)
Annars så får du hämta el köpa ett propositions häfte när du är på en travdag

#5 vilka konstiga banor är det du vill veta förrsästen..;)???
Västerdala travklubb som har bygdetrav den 17:e juni (tror ja :/) ligger vid Malung typ…?
Nedre västerdala travklubb brukar ha bygdetrav i aug,sep. typ o den banan ligger en bit utanför Vansbro..
Klarälvstravet, värmland….
……………………..
Jag måste hålla med #0
Det är hopplöst att hitta bygdetravloppen för ponnyer.
Här uppe vet jag att flera banor har bygdetravlopp för ponnyer men själva ponnyloppen står inte med i propparna (T.ex Ovalla). Hoting har inga proppar och travet är i juli.
Ammer och Wången är andra banor.
Björnvalla vet jag inte om ponnytravpropparna finns.
Det körs även bygdetrav på Lillåkra. Proppar?

#7 jo banorna var det Junsele travbana,Gyllebytravbana,Kalix travbana och Ammerå travbana som jag såg ??? har aldrig hört talas om dom … ??
hittar fortfarande inte propparna till ponnierna ??vart köper man häften för stor häst då ? vad kstar dom ?
varför läggs inte bygde propparna ut på sptf:s hemsida ?

bygdetrav i helgen på björnvalla, gick in på klubbens hemsida och där stog det, ganska dåligt, borde finnas ngt prophäfte för bygdetrav :)

#10 jaha men anmälnigs datumet lär väl redan gått ut =/ håller med di ,det borad finnas ett häfte med bygdeproppar=/

#10 det finns ett propphäfte för bygdetrav också….;)

Men visst det är inte säkert att alla står med där, o det är ju synd för den klubben då som är dålig på att annonsera…
Om ni inte hittar dem där så får ni väl söka på google eller nå då..då brukar det komma upp….
Men ja tkr också att travsports sida är värdelös att hitta på det riktiga stora propphäftet, men jag har ju sett det där nyss..
om ni vill ha propphäftet så får ni väl fråga på nån travdag då…vi får ju jämt hem det.
#13 För ponny?

Men ja vet väl inte om de ha nå banor där upp som kör nå särskilda ponnybygdetravlopp…? ;P
Alltid när jag har tävlat bygdetrav så har det vart tillsammans med storhästarna..de kör kanske 2 ponnylopp lr nå sånt ;D
Storhäst proppar, ponnyproppar, samt bygdeproppar finns i ett och samma propositionshäfte, som är samma i heeela sverige, och samma häfte finns även på nätet! ;)

vart på nätet…????? 

De ska finnas på www.travsport.se för ja brukar titta där men ja vet att det tar en stund att hitta dem…alltså de finns en sida där man sen klickar upp hela häftet för den månaden och sist i det häftet väääääääääääldigt långt bak ligger dom, bakom storhästpropparna, ponnypropparna…o sen dom..
nå mer kan jag inte hjälpa tror jag..
:P:P

http://www.travsport.se/sblankett där ligger dom om du vill skriva ut dem ;)

#18 men kan du inte gå in å titta om du hittar det,så kan du förklara vart man går in sen…
=P

annnars så kan du bara klicka på skrivaren så kmr alla propparna upp efter ett tag ;)

men om jag trycker på propositioner på stc så kommer det upp olika anntrnativ som man ska söka ifrån ?? fattar nada vilken jag ska gå in på ?? för jag får inte fram hela proposition häftet ??? hittar det bara inte ???? 

#19 vart ska jag trycka om jag ska skriva ut dom… ???
Hoting kör inte bygdetrav i år utan 2 heldagar med "riktiga" lopp och det står i ponnyproppen.ÖPTK har lagt ut på hemsidan om Björnvallas ponnylopp för den hade tydligen missats i proppen .Lillåkra brukar köra i slutet av augusti.

Gå in på www.travsport.se sedan kllickar du på blanketter och rullar sedan ner där, där kommer det finnas olika där det står propositioner oxå får du välja vilken månad du vill ha ochh längst ut då är det en skrivare som du trycker på och då kommer hela propositionshäftet att laddas upp. sedan så kommer du få gå nästan i slutet på häftet så finns det bygdetravsproppar!

Ja precis som ja sagt ;)
Men Sarali_, titta på min länk som ja skrev på #19, klicka in där sen är det bara att läsa :P:P ;)

Förlåt jessssica har försökt titta på juli propparna,men kom nyss på att det är JUNI proppar jag är ute efter…hehe IQ noll =p sorry men fanns det bara en bygde dag för ponny å den har redan varit…??
Någon som vet om det körs något på Gyllebytravet i år?
Förlåt
läste erat inlägg nu och kollade på travsport
såg att de kör den 3 augusti.

#28 vart ligger Gyllebytravet ??
#30 Sunne

Sara då hur e det med geografin?;) haha nejdå.. men bara så du vet så e det typ 3 h till sunne o det ligger i värmland.. Junsele ligger en bra bit norrut tänk inte ens tanken att åka dit o tävla! Kalix har du typ bara 12 h till åk dit vet ja;) haha el inte! och Ammerå vet faktiskt inte äns jag vart det ligger men skulle tippa på att det också ligger norrut… björnvalla ligger typ 3 h härifrån på väg upp till vemdalen el björnrike… ska du tävla i bygdetrav så borde du inte åka längre än till dala-järna vansbro trakten;)
Skulle inte vara helt fel om den ponnytravklubb som ligger närmast bygdetravbanan (som är aktuell) lägger in proppar på sin hemsida. Alla finns inte på travsport.se, speciellt inte ponnypropparna.

#32 haha x)

#27 Heheh, det är lungt;D;D;P :)
Jag har inte så stor koll på vad det körs för bygdetrav den närmsta tiden faktiskt. Har inte kollat så noga, men över lag så är det ju inte så jättemkt lopp….dala_Järna brukar väl köra 1 gång om året typ :P I aug/sep nångång :)