gå in och kolla på www.sptf.nu elle se inte säker X'')

#1 så snabbt kommer aldrig resultaten in där :(
Trofé vann iaf på 52 och chikita vatt 3a på 45,9…sen vet ja ej mer..

Trofe vann på 1.52.
Hults Chikita 3:a på 1.45,9
Dolly Roll var 2:a men vet inte någon tid.
Melanders 3 åring efter Tyson och Snäckan kvalade på en tid runt 2.10 (!)
Löndalas vilde Bill etta, vet ej tid.

Lopp 14 Gumino vann med Nina Kontio, dom var överlägsna.
Grattis Nina, du är så duktig!! Samma på finska - Onnea Nina, olet sinä vaan aika tyttö =)

#5 tid?

Och det var ny världskord 46,6a!!!

Gumino vann överlägset på 1.46,6.. Tror Mogge var 2:a, precis före tyson och hults chikita var 5:a med galopp.

Stort Grattis till nina o alla runt gumino!

Grattis Terese Rosén och Indiana Dar till segern i årsdebuten !

I lopp 6 gick iaf Hults Chikita 1.45.9, Iva Roll 1.46.1 och Celine 1.46.3, skapliga tider trots svårt lopp.
Mycket störningar och långsamma hästar på start fördröjde bakhästarna..
Montén vanns av Gumino på 1.46.6(!), Mogwli var 2:a på 1.51.1 och Tyson 3:a på samma tid, 4:a Iva Roll på 1.55.2 och 5:a Hults Chikita 1.55.6 tror jag.
I övrigt kvalade Pearl ( Snäckan-Tyson II ) på ca 2.10. Melanders andra 3-åring också efter Tyson vann på 2.20 joggandes.
Var många fina lopp men jäkligt segt att montén gick ca 23.00 :)
Gonatt.

Jag och Oddny kom 3a i vårat andra lopp i karriären ;) nummer 6 i lopp 8, någon som har bildeR? Grattis till Trofé´s vinst och nya rekord, Erikas 4e plats i första montéloppet med Iva samt Ebba och Erikas 7 resp. 4 plats ;)
//Mickan

Heja Gotland!!! Snyggt jobbat Malin! =D

Johannesbergs Lovejoy vart 2:a andra starten i karriären på tiden 3.20,5! :D Farmens Hyper var 2:a och 1:a och gick nytt rekord, 2.08,5!! Supernöjda! Men det är jag (Sabina) som står på lista med Hyper men det var Sandra som körde.
Någon som har bilder på dem? :D
Grattis sandra och sabina.
Har inte Donne sprungit fortare? Jag tror att det till och med var i voltstart.

Jag tog bilder under dagen, skicka mej ett mejl på vilken häst så ska ja se om jag har bilder på den.

Donne gick ju 1.45,0 på stora alby på sin tid !

Fortfarande ingen som kan lämna ut kompletta resultat från igår? Iaf 1-3…
Alltså inget världsrekord denna gång, kanske längre fram?

#17 Har du nåt på Plomona II (lopp8) Iva Roll (lopp 14) ?

#22 Har du någon på vilde bill?

Bilder på trofe!??

Grattis Indiana seger och nytt rekGolf till tredje plac och nytt rek! Grattis Sandra och Sabina till seger, andra placering och nytt rek med snyggingen och Jojje, ni e så duktiga!
Jätte grattis till mickan-oddny och erika- plommona och ebba- blexter till fina framgångar! Säppäles till ett fantastiskt rek med Gumino och Malin W till seger och nytt rek med Trofe!!!

#20, "tyvärr" det var världsrekord, titta på http://www.sptf.nu/listor/sverek.pdf . Svenska rekord är nästan alltid också världs rekord (när vi talar om kat-B
). Det var svensk rekord till autostart = världs rekord, eller hur?

Har du några bilder på Dalsgårds Boheme, Fame och Nordanåkers Titan.
Jag kom 6:a i lopp 5 med Dalsgårds Boheme på tiden 2.58,9.

#16 & #18 Ja, Donne har svenska rekordet i volt, men gårdagens monté var linjestart så det är ett nytt Svenskt rekord!
Kanske ska vi vara lite försiktiga med av att använda världsrekord, i hur många länder tävlas det i ponnytrav?
Naturligtvis är Guminos tid anmärkningsvärd, men redan 1994 sprang Donne på 1.45,0 i monté. Nej, som jag ser det är det inget världsrekord. Men likt förb…. är det en mycket fin tid av Gumino. Låt dig nöjas av det Erja.

#28, tack Signe!
Sluta yra om v-rekord hit och dit. Snabbaste tiden för russ i trav: Snäckan 1.39,1 (Axevalla år 2000). Snabbaste tiden för russ i monté: Donne 1.45,0 (Stora Alby år 1994). Vill man tycka att långsammare tider än dessa är v-rekord, så saknar man inte bara begrepp om tid utan även omdöme.
Uppskatta istället prestationer efter förmåga. Om jag har fattat saken rätt så red Nina Kontio sitt andra lopp med Gumino och ekipaget gick i mål på 1.46,6 (den näst snabbaste montétiden i Sverige genom tiderna), bara det är ju i sig en fantastisk prestation!

#28 TACK Signe.. Utan din hjälp hade hon aldrig kommit så "långt" ;)
//Mickan

Är det någon som har resultat från lopp 1,9 och 13?
Lopp 1 vanns av Broängens Jocke, kommer inte ihåg tiden eller övriga placeringa
Lopp 13 vanns av Danielle. Övriga vet jag ej, det blev it på hästarna i det loppet hörde jag.

#37 det var inte lopp 9 utan lopp 8 :)
//Mickan
#38 Ja, jag blandade ihop dom, så jag tog bort det.

Hur gick det för Mr After Eight?

#40 Han kom 4:a i lopp 10 på tiden 2.16,2g
nån som vet hur det gick för Rockefeller af Jäboruder?:)
Grattis Malin och Trofé till era fina prestationer!

#34 Men det visade sig ju efteråt att man mätte fel distans på Stora Alby, den var kortare än 1000m som man klockade efter.
#44 Jag vet, jag var en av dem som var med (tror det var 1997) och mätte banan. Vi fick den till 978 meter. Jag har påpekat för SPTF att rekorden från Stora Alby bör strykas (på russidan gäller fortfarande ett 3-åringsrekord/Solos Champis och ett montérekord/Chuchundra).

#44 jag var också med och mätte, och det var som #45 skriver…
#45 du glömde Donne. När dom strykas är Gumino den snabbaste i monte.

#42 Rockefeller af Jäboruder kom sist (fast vet inte om han kanske var med i nåt mer lopp men i lopp 5 på fre. kom han sist på 3.06,9..:/ )
Här är hela resultatet lopp 5:
1 Bäckdal. Shalimar 2/1140 2.58,0*
2 månstorps Jazz 1/1200 2.59,7*
3 Kompisan 2/1260 2.53,7
4 Månstorps inferno 5/1280 2.51,7
5 Mermax 4/1280 2.51,9
6 DALSGÅRDS BOHEME :) 2/1240 2.58,9*
7 Emmeros Aloette 1/1140 3.15;3
0 Wänga Nicole 1/1280 2.56,1 g
0 Alcatras 2/1280 2.56,5
0 Nords Agazzi 3/1280 2.57,3
0 Vit Korall 4/1260 3.05,5