Boden 15 och 16 juni!
Under Bodens V75 helg bjuds det på två ponnylopp!
Fredag 15 juni
Prop 1 Ponnylopp
Kategori A 6.000 - 15.000 kr.
1640 m. Tillägg 20 m vid vunna 8.500 kr, 40 m vid 11.000 kr, 60 m vid **13.500 kr
**Pris: 2.000-1.000-700-550-400-(350) kr.
Lördag 16 juni Prop 2 Ponnylopp Kategori B lägst 8.000 kr. 1640 m. Tillägg 20 m vid vunna 12.000 kr, 40 m vid 18.000 kr, 60 m vid 26.000 kr, 80 m vid 35.000 kr
Startanmälan senast 8 juni kl. 11.00-13.00.
Tel: 0921-792 93, 073-824 02 60 Fax: 0921-792 99
Mail: npts@npts.se
Norrskenets Jupiter är anmäld till shettisloppet!
Förra året var det 5.000 i första pris i shettisloppet, och 6.000 i russloppet. Prissumman har alltså halverats. Kanske lika bra, i tanke på penninghandicapet? Bägge loppen var dessutom auto förra året, och det var faktiskt ganska jämt.
Men det är krånligt att lägga penningproppar, och jag tycker ändå propparna är ok för att vara penning!
Kul med V75 i Boden är att deras gulddivison (Norrbottens Stora Pris) har 500.000 i första pris, kanske någon kanon kommer?

#1 Hot Shot Knick kanske kommer från Finland om han är frisk och fräsch vill säga, men man kan knappast vänta sig stordåd av honom efter en sådan allvarlig skada.
#2, men han blir nog kul att se ändå ^^

# 2 ^^ ska bli kul å se han om han kmr ;)
Jag kommer köra Sindy O 15 och min Karl oskar som jag har i träning den 16e ;)

#4 Evelina har ändrat sig..hon kommer att köra Sindy själv då

# 5, hehe okej, då kör jag Kålkulla Advocat ^^,
Kanske kommer att köra Toker den 16;D Har lämnat intresse så vi får väll se^^
Karamellen och jag kommer den 16:de
Nu väntar jag på startlistor…
#8, skojj :)
Startlista kat.A-loppet.
Startlista kat.B
Mina tips!
KAT.A-LOPPET
4 MÅNSTORPS HARMONI står bäst inne, men har inte övertygat i år. Var dock ett tag sen hon startade, kan bli farlig!
8 NORRSKENETS JUPITER är på väg upp i formen, har "näst bäst" lopp. Är grym från tillägg - om han vill. Håller han sig i trav och har bra dag, är det stark segerchans.
7 KÅLKULLA ADVOCAT debuterade senast på Vitsand. Var en bit efter Norrskenets Jupiter, men kan mycket väl stå för ett bra lopp. Plats!
2 SINDY O. kom 2:a på Vitsand senast, fast dock utan bättre tid. Är denna dam på humör är hon också med.
6 SMEVALLENS EMINENT är en bra travare. Inte övertygat på senaste, men chans på plats.
3 TELIA stod för två bra insatser senast på Vitsand, men måste sänka ytterligare minst 6 sekunder för att ha chans på seger. Stark platschans!
KAT.B
5 KARAMELLEN gick kanon i ett Sverigelopps försök. Går han likadant nu kan han mycket väl vara först på mållinjen.
6 MILTANO vann senast utan bättre tid. Lär få gå mycket fortare nu om det ska vägen, men det vet vi att han kan!!
7 EDGAR var inte som bäst på Vitsand, men han ÄR en topptravare! Han och Miltano körde upploppskamp förra året i liknande lopp, då Miltano gick segrande ur med liten marginal. Revanch i år?
4 STUVES MONOPOL har vunnit i år, men inte gått under 2.00. Var ett tag sen han startade, kan vara i mycket god form!
2 KARL-OSKAR var mycket bra senast på Vitsand, och vann med mycket sparat. Har dock tuffare lopp nu, men man vet aldrig.
Lämna gärna tips allihopa! ;)
oj vilka startfält. Mycket jämnare än så kan det knappt bli. Jätte kul för er 
Men Amandah du lär få hålla i lite så du inte blir diskad igen… då blir det till att kvala om 

KAT.A-LOPPET
4 MÅNSTORPS HARMONI Som du säger står bäst inne men har inte övertygat iår, vi får väll se ; )
8 NORRSKENETS JUPITER juppe har visat stora framsteg i karriären, kanske en fight mellan han å Advocat ?
7 KÅLKULLA ADVOCAT Advocat var bra i vitsand senast, men vi ska nu korrigera lite me utrustningen, han är på gång.
Har tränat bra annars ;)
2 SINDY O. Sindy kan vara farlig jag har kört henne flera gånger och gillar hästen, dock tjurig men tror hon kan bli riktigt het på gröten ;P
6 SMEVALLENS EMINENT Eminent fin häst fast dock lite galoppig
3 TELIA Telia platschans
KAT.B
5 KARAMELLEN bra häst har bra chans :)
6 MILTANO Mille är en av vinstchanserna ;D
7 EDGAR Edgar en topphäst som du sa, tror mkt på han
2 KARL-OSKAR jag som tränare säger att Oskar har tränat kanon bra och vad bra senast, tror mkt på plats :)
#14, needu ;) jag får en galopp till på mig, sen msåte jag kvala om! de finns inge hålla för mig, jag lita på min häst! ;)
Sen blir man diskad för två galopper på Vitsand med .. *suck*
oj såg fel sorry…. kör så det ryker 
#17, haha ;) Men att jag faktiskt har bra lopp?
Jag är revanchsugen.. Förra året blev vi FELAKTIGT diskade i det här loppet.. Vi var trea i mål, skulle vart tvåa bara jag kört på.. Där rök 2.500! Bara för att domarna inte ser skillnad på GALOPP och en ponny som slänger upp huvudet x)
Men som du säjer, "pippi", jag måste kanske ta det lungt. Jag vill ha godkänt lopp, det behövs! Juppes rad talar inte gott för honom, men jag vet tamejtusan vad han kan! På umåker trava han under 2.40, men då var vi ju diskade..
Sen dess har jag och hästen tappat motivation, men vi är på gång ingen..

Det vet jag allt amandah ^^ Advocat var kanon senast synd att han hade för snällt bett och för lite boots bak ; )
Juppe var kass senast i första loppet ;/ Andra loppet blev vi ju störda, å diskade på två galopper x)

hehe :) kanske kamp mellan oss två ?
Ska väl se vad om jag får runt Karamellen odiskad imorrn. Annars blir det följdstrykning på Boden och dags att kvala om.

ojj :s inge bra,har han börjat galoppera?
#22 du kanske ska ta d lugnt imorrn då så att du slipper kvala och bli följdstruken, d e ju inte så värst kul…

Fasen, man skulle nog ha anmält ändå trots den långa resan.
Ja, nu skrivs det i NPTS gästbok om tippningen….
Jag kan fylla i min tippning;
Jag tippar efter startlistan! 6 ponnyer finns med - det finns bara 5 placeringar! Jag har aboslut inte räknat bort någon, jag tycker alla är bra! Men jag fattar inte varför folk blir arga över en tippning :( Jag tycker inte min tippning pekade ut någon som dålig eller något :(
Lycka till alla som ska starta;D Nu då man inte fick köra så är man bänkad vid soffan och ser V75 istället….
#27, nej Bea, kom å se V75 live ist! En gång om året på Boden, det får man int missa!
Mjo, hade vela komma och fota en del, men tar mig inte in på stallbacken:S Nån som vill fiffla in en tonåring med kamera?? 
#29, bara säja att man jobbar, int så svårt ^^
#30 - Kom inte in förra året på lördagen:S Men jag kan komma på fredagen iallafall:)
#31, ajdå, illa ;/
#32 - Jajjemenn, typ stenhård bevakning då alla DYYYRRAA pållar springer ;D
#33, med den gulddivisonen som är nu kanske det kan komma en och annan pålla som är värd å se ;)
Men du, sälj lotter för ponnytravet så kommer du in gratis på publikplats, och då kan man komma in på stallbacken.

# 31 du kommer in gratis ju :d asså på den andra sidan ;P
haha förre året så skulle jag cykla in :p dom ba vad ska du göra ? jag ba jobba åt Jesper , Dom ba, okej varsegod;P
JAG BA TACK:D
#36 - Jag försöker med jobba åt ponnytravet XD
#23 senast på Bergsåker tappade han ett boots i sulkyloppet och ryttarinnan orkade inte hålla honom i trav i monté loppet då blir det plötsligt två D:n i rad men idag körde vi saftey var sist på 59,7.
Finns ingen som tar Miltano, där har ni en säker vinnare 
#38, njaaaa ;) Förra året såg det likadant ut, men då var Edgar ruskigt nära! Men visst, Miltano i högform tar ingen i det här fältet!
Han vann ju klart över Edgar i Piteå. Edgar 5:a och Miltano 1:a.
Solklar vinnare 

Heja Maria och Karamellen nu tar ni dom!!! 

#42 Den springremen hjälpte inte så mycke va? :P
#40, döm inte Edgar efter den starten. Vitsands bana är verkligen inte bra! Du såg kanske att Miltano inte gick i närheten av sitt rekord.
Men som sagt… Jag tycker både Miltano och Edgar är superhästar! Hejar lika mycket på dom båda två!
Jupiter hårdtränas inför starten!
Han har gått tisdag, onsdag, torsdag, fick vila fredag och kördes idag. Kommer köras söndag, måndag och tisdag. Får vila onsdag och torsdag, kommer skos om någon av dagarna och kommer få massage båda dagarna. Ev. får han gå på släp på onsdag.
Inga lätta pass får han, antingen blir det backe eller snabbare! Men han behöver snabbare pass, han blir bra av det..

#45 Om ja skulle träna mina hästar så skulle de bli väldigt övertränade, och halta på grund av det!

# 43 :p
haha nej vet men ändrade sen till loppet ; );P höhö:D
#46, tränade honom på samma sätt förra året inför det här loppet - han förbättrade sig 7 sekunder! Och någon hälta har det aldrig varit i närheten av under de här 4 åren jag haft honom.
Han tränas ofta så här under somrarna, han behöver den träningen. Du förstår om han bli knubbig blir han direkt MYCKET galoppig, och därmed dålig. Jag är noga med att se till att han äter, han får massage och strechas och har bra skor. Sen är han en tålig häst.
Vissa ponnyer måste ju hållas igång mer än andra, sån har jag.
Kan fylla i… Han tränas enbart för DET HÄR loppet just nu, han har inte varit bra på sista tiden. Efter den här starten blir det som vanligt, 4-5 gånger veckan.

#48 Jaja, mena absolut inget illa, men skulle inte ha funkat på våra ponnysar. :P:P ;D Om han sänker 7 sek denna gång me så vinner han nog! :P
#50, haha, det är lungt ;) Alla hästar är ju olika :D Han kan sänka, men man vet aldrig vilket humör han är på… ;)
Iår kommer det inte att bara säga att man jobbar åt ponnytravet och dom som säljer kommer in på publikplats inte stallbacken. Sen så ska vi lämna in namnen på dom som ska sälja lotter i entreerna, så först till kvarn och som vill spara in 100 kr anmäl er att sälja lotter.
#52, jag vet inte om jag kan sälja lotter, ska nämligen umgås med min kära kompis Kevin Porshage.
Men det är välla ändå gratis för ungdomar och komma in? Jag har för mig det! Har aldrig betalat en enda spänn..

# 54 dom var dunder fina:D å så Advocat låg på hade inte en chanch ;D nej du Carre nu ska vi fixa ngra små saker till sen äre SHOWTIME som alltid dimme säger:p
synd att det är så långt till boden…hade varit fint lopp för vår shettis hade ju startat bland 2.45 hästar och har rek på 2.38….
#53 Jag har då fått betala in Andreas förut på V75, så jag vet inte om ni kommer in gratis.
#57, har vart på v75 sen jag börja tävla, 2003. Aldrig betalat iaf ;p
okey men Sven sa idag att dom ska vara stenhårda iår. men han kanske inte menade det 
#59, tycker i sånna fall att det är förjävligt att vi som är medlemmar i NPTS måste betala oss in!
Tror inte att några andra ponnytrav klubbar har gratis inträde på V75 för sina medlemmar. observera att jag bara inte tror att det är så, sen är ju inte Bodentravet och NPTS samma sak.
#61, nej men ändå! Klubben sköter ju inskrivningen åt travet, visst får vi ersättning men nog kan Bodentravet bjuda ungomarna på V75?
Du kan ju höra med dom på travet vad som gäller på V75 dan
#63, ska jag absolut göra. Men ja, skriv upp mig så hjälper jag och Kevin till att sälja lotter, iaf ett tag ^^

Dom stöttar inget faktiskt :S jag kom in senast för att jag skulle sela och då var jag packad med stall jesper R Nilsson kläder..
sen vet dom vem jag är också dom vet att jag jobbar hos jeppe
#65 nu är du orätvis. Visst hjälper Bodentravet oss, har du glömt hur många lopp dom sponsrade förra året. Men det kanske inte räknas som att dom stöttar.
Dom kan ju inte hålla koll vilka som är medlemmar i klubben, helt omöjligt. Då måste dom ge medlemslistor till dom in insläppet, sen är det ju ett bra tillfälle för Bodentravet att få in pengar till egen verksamhet, som vi ju i slut ändan också får en bit av kakan av.
Så sluta att gnälla om ni måste betala in er, ni har ju annat val eller?
jag och kevin kommer upp och kör på dubbeltravet istället!
Kommer att vara på plats på v75 dagen iallafall
Karamellen e halt så det är en stykning i loppet på lördag.

# 66 Men snälla någon Maritha ? jag tror inte riktigt du har läst de jag skrev ordentligt?
hur gammal är du ?
Du skrev att dom stöttar inget ? om jag nu missuppfattat det kan du väl skriva och berätta vad du menar så det inte är fler som missuppfattar vad du skrev!
Angående min ålder så +40
Inget omkval! :D *stolt*
Segern satt däremot bra! ;)

Bilder?? :)

Bilder finns i en annan tråd