Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 4780 ggr
Winner04
1

DERBYT 2012!

Nu är startlistorna ute till årets Derby.
Två fulla och fina lopp Glad

http://www.sptf.nu/startlistor/J_120902.pdf

Vad tror ni om dessa lopp?

Stallmima
3

Det var roligt med bra uppslutning efter alla halvtomma mästerskapslopp i år. Kör så det ryker  Skrattande

AlexandraGustavsson
1

Heja zissel!!:)

ryttarn
2

Ska bli riktigt kul att se Derbyt på plats i år.

Åker ner för att heja fram min uppfödning Isilon Alassë. Känns så otroligt kul att dom åker ända från Drammen för att få starta i svenska Derbyt.

Givetvis kan jag inte vara sämre så jag harvar de 60 milen från Västra Ämtervik till Malmö för att heja fram dom.

Kameran är med så det lär bli en och annan bild från Derbyt :)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Elsastubin
2

Jättekul när man åker så långt för att vara med i ett lopp! :D #3 haha klart man inte får var sämre ;)

Winner04
1

#3 ja, väntar mig 1999 bilder från Derbyt, Jerker Flört

amandahandersson
3

Ååååååh vad spännande B-lopp, sååå kul! Både Zissel, Te-Quila, Amazon och Miniatyr har goda chanser och jag tror det kan bli ruggigt jämt.

VeronicaP
1

Vilka bra lopp både Kat A och B

Kul med fulla lopp

Lycka till allihopa :D

VeronicaP
1

Miniatyr var ju ruggigt fin nu i Lördags och springer han så i derbyt så vinner de :))

Winner04
9

Isilon Allasse: Norsk häst som åker ändå från Drammen för att delta i årets Derby. Gjorde två fina starter i Sverige sist och enligt uppgifter så har han tränat på bra och en bit under hans rekord över full distans. Spännande att se hur han presterar denna dag. Tror på fin platschans för hans del!

Granöstusensköna: En fin dam som har kapacitet men som är lite nervig och laddad från start. Håller hon sig i trav hela vägen så vet jag att hon är med och slåss om en fin placering. Har tränat på fint!

Amazon: Var riktigt fin senast på Romme och verkar vara tillbaka efter ett otursdrabbad första halvår. Är en av kandidaterna till segern och hon drog det bästa spåret. Har nog kapacitet att sänka ett par sekunder till!

Callibus: En fin kille som jag tror inte visat sin fulla kapacitet ännu. Tror dock inte att han är med och slåss om någon placering i detta tuffa lopp men jag är säker på att han kommer göra ett fint lopp ändå och vad man har kunnat läsa på internet så har han gjort ett fint sista snabbjobb inför detta lopp där han travade en bit under sitt rekord!

Roja: En av de mest rutinerade i fältet och gör iprincip bra lopp hela tiden och hon gör nog inte dåligt lopp denna gång heller. Tror dock inte hon är med och slåss om någon placering men lär nog prestera en fin tid!

Ekslätts Armani: En fin kille som jag tror besitter en hel del kapacitet. Enligt uppgifter på nätet har han tillsammans med stallkompisen, Callibus, gjort ett fint sista snabbjobb och jag tror denna herre kan skrälla lite och ta en placering!

Survivor Skott: Vilken kämpe detta är. Fick en tuff start på livet och har bevisat vilken fin tjej det är. Mötte henne på Arvika och jag gillar henne, hon är fin. Tror dock inte hon räcker till placering men hon kommer göra ett fint lopp som hon gör hela tiden men kanske kan hon skrälla.

Zissel: Riktigt fin dam som har en kapacitet som få har. Fick ett tråkigt spår men jag tror ändå hon kommer snabbt ner i banan och hon kommer vara med därframme hela vägen. Självklart en kandidat till segern!

Te-Quila: Vår "lilla" dam. En dam med mycket humör och en hel del kapacitet. Gjorde ett riktigt fint lopp senast och presterade en bra tid då. Har tränat fortsatt fint efter det loppet och jag tror hon kommer göra bra ifrån sig även i detta lopp, kan springa fort. En seger för oss att bara vara med i detta lopp!

Marta II: Var riktigt fin i Sprintermästaren och har gjort ett par lopp efter det och gjort det okej. Tror hon är med och slåss om en placering i detta lopp!

Miniatyr: En väldigt fin herre som gör bra lopp hela tiden. Har hållit sig jämn på tider vid sitt rekord och gjorde ett riktigt fint lopp senast på Solvalla. Presterar han lika bra denna dag blir han nog svårslagen. En kandidat till segern!

Bossa Dar: En segervan tjej som jag tror har en hel del sparat. Gjorde en rejäl rekordsänkning senast och jag tror att hon kommer göra väldigt bra ifrån sig även detta lopp. Kan nog skrälla!

Tippar ej någon ordning då jag själv kör.. Riktigt fint lopp med finfina hästar och det ska bli så kul att köra, lycka till allihoppa! Glad

ryttarn
2

På gotllandsruss i fokus är Isilon Alassë, som startar från spår 1 i derbyt, veckans ponny. Där kan den som är intresserad läsa lite mer om honnom.

http://gotlandsruss.ifokus.se/articles/5036a471d3b4fd1088000601-veckans-ponny-isilon-alass?discussions-1

Jerker Klang,

www.isil.se

Elsastubin
2

Kat A: När man kollar i programmet ser det ut att vara 3 hästar det handar om. Hannah Gustavsson kör alltid många bra hästar. Stenstugu Nudolla är en riktigt bra och fin häst som gått riktigt snabbt iår. Har sänkt sitt rekord till 2.30,4 detta år tillsammans Hananh. I derbyt kan behövas en ännu snabbare tid för att stå som vinnare, fast med nytt rekord förra starten och normalt sett går hon snabbare i auto. Kanske utterligare en rekordsänkning och vinst iår? Det känns som om Skorpan C.C kan fortare än vad han visat. Tror att Ebba håller lite på denna fina häst. Han har mycket kapacitet och har vunnit 7 utav 4 starter i år. Skorpan har gått 2.31,5 i auto. Men för att kunna vinna derbyt behövs kanske en lite snabbare tid. Men Ebba och skorpan är säkert i fin form, och jag tror att han har mer att visa. Kanske blir detta sin 5:te vinst för iår och ytterligare en fint rekord? När man kollar startfältet reagerar man på L.A Power. Detta är en otroligt fin och duktig häst. Inte nog med rekord på 2.26,3 volt och med många segrar, är han dessutom vinnare av kriteriet 2011. Med sitt fina rekord i volt, borde han gå ännu fortare i auto. L.A Power gick riktigt fort redan som treåring, och en hel del har säkert hänt på ett år. Nudolla och Skorpan behöver går riktigt fort för att besegra Power. Men jag tror att L.A Power går efter sin bror L.A Geronimos fotsteg och tar vinst i både kriteriet och derbyt. Riktigt imponerande utav familjen Manberger som fött upp Power och Geronimo. Geronimo segrade i kriterier och derbyt. Power segrade i kriteriet och nu står derbyt på spel för honom. Dessutom har Manberger en riktigt fin treåring iår. Mina II som är Sveriges snabbaste treåring. Tror Manberger kan ta en seger i kriteriet iår också. Jag tror på Mina otroligt mycket! Hejar på L.A Power i detta lopp. Skulle verkligen vara otroligt roligt att upprepa det som ända förra året. Håller tummarna för Power och Wilma i derbyt den 2 september! :D lycka till! :D Lycka till alla som ska starta! :D

Elsastubin
1

Loppen kan bli riktigt hårt. Otroligt duktiga kuskar och måste säga att dessa kuskar är många bra hästar! :D

StuteriLA
3

# tack Elsa Glad

Ja på förhand har vi riktigt goda chanser till att upprepa fjolårets segrar, vilket vore helt fantastikskt kul!! MEN man ska komma ihåg, trav är trav- allt kan hända, speciellt med så unga ponnyer.

L.A Power hade rekord 2.44 inför Kriterietestet på Solvalla förra året, efter det loppet hade ha sänkt till 2.29! 15 sek i ett lopp! Vi var helt förbluffade- hade ingen aning om att han kunde gå så fort…kanske dyker det upp fler sådana prestationer inför kriteriet..

Oavsett har vi några riktigt roliga, pirriga veckor framför oss och jag kan lova att Wilma och Wera kommer att göra sitt yttersta för att upprepa förra årets bravader, men det borde inte gå..enligt nån sannoliksprincip eller så..

Både Wera och Wilma tackar för att Du håller tummarna

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

juliapettersson
2

Kul med två fulla lopp! Det gör en hoppfull inför framtiden Flört

Winner04
0

Puttar upp lite Glad

Backman
2

Stort lycka till Jessica och Amazon! Ska hålla alla tummar jag har för er!!!! Skrattande

http://vickelbyponny.blogg.se

Winner04
1

Tänkte jag skulle ge mig på att uttala mig något om Kat A. också. Dock så har jag tyvärr inte så jättekoll på shettisarna. Men en topp 3 ska jag ge mig på Glad

1:a - L.A. Power har det snabbaste rekoret i detta lopp och är kulletta. Vann Kriteriet förra året och gjort fina lopp i år. Trots sitt 7:e spår tror jag att Wilma och Power blir svårslagna. Manberger verkar veta när hästarna ska vara som bäst och jag är nog helt säker på att de ställt i ordning fint till detta lopp.

2:a - Stenstugu Nudolla kniper nog, trots sitt 12:e spår, andra platsen. Blir bättre och bättre och var riktigt fin på Romme senast. Tror nog att Hannah har henne i topptrim och jag tror att hon har kapacitet att utmana Power och kommer nog att sänka ett par sekunder till.

3:a - Kommer att stå mellan Amaya och Skorpan C.C. Linus har toppform och vinner titt som tätt nu och det tror jag smittar av sig en hel del på fina Amaya som jag tror besitter en hel del kapacitet. Ebba är också en kusk med form nu och Skorpan är en väldigt trevlig travare. Jag tror att dessa kommer strida sida vid sida hela loppet igenom och att det bli riktigt tufft mellan dessa i mål om 3:e platsen.

Stort Lycka till Glad

Winner04
0

När kommer tävlingsinfon? Glad

ryttarn
1

Banprogrammet med tider finns på jagersro.se

Jerker Klang,

www.isil.se

Winner04
0

#19 Tack, Jerker!

Winner04
0

Ingen mer som vågar uttrycka sig om vad de tror om dessa två fina lopp? Flört

Frickan_mary
1

Miniatyr- Zizzel- Amazon!

Miniatyr såg fin ut på Valla senast men tror att Zizzel kommer att pressa på bra och det kan bli jämt!

kajsa-mini
3

Börjar med shettisarna.Tippar bara de som jag tror kommer vara 1-3 i mål.

7 L.A Power
Manberger är alltid farliga och har hästarna i ordning. Är nog sugna på att upprepa förra årets triumf med en seger i kriteriet och en i derbyt.

**6 Skorpan CC
**Såg henne i sprintermästarn som hon lekte hem i överlägsen stil, nu blir det tuffare och tror inte hon håller de kraven för o vinna men säkert för en andra elr tredjeplats

12 Stenstugu Nudolla
Tror nog att Hannah trots spåret är sugen på vinst, men när hon lyckats ta sig ur tror jag redan Power skaffat sig ett försprång. 
Tror dock det kommer vara hårt i mål mellan dessa tre.

En liten outsider
**Nr 5 Amaya
**Mötte henne flera gånger som treåring och vet vilken kapacitet hon har när det väl gäller, nu har hon inte startat på ett tag men misstänker att hon tränat desto mer där hemma. Linus har ju dessutom en ryslig form på sina hästar!

Russloppet nu.. Det hela handlar nog mycket om vem som får bästa starten

Nr 10 Miniatyr
Spåret talar emot men kan kanske kan de ta sig ut i alla fall. Har senaste starterna legat jämt på 1.52 tider. Tar de sig ut tror jag att de har segern ganska säker.

**Nr 8 Zissel
**Den som möjligtvis borde kunna sätta sig emot Nr 10, har spår långt ut i banan men misstänker att Josefin är revansch sugen efter sprintermästarn. Håller hon sig i trav kanske Miniatyr får se upp..

Nr 3 Amazon
Verkade i senaste starten få allting att stämma och har i detta loppet bästa spåret av de jag nämnt ovan. Med samma koncept som i senaste starten är de nog med och slåss långt där framme

Outsidern med stort O
Nr 9 Te-quila
Har i tidigare starter visat vilken fantastisk travare hon är. Men i senaste starten tog hon på sig galoppskorna, de är förhoppningsvis av igen… Kan mycket väl vara en vinnare med rätt humör och lopp, för när allt väl stämmer så är hon en riktigt bra häst!

Och extra kul att Guminos första årgång redan representeras i de största loppen!

Lycka till allesammans! Och framförallt njut av att få köra i sådana fina lopp som det är i år!

Rugart
4

Vi åker de 65 milen till Jägersro för att heja på Jessica Oscarsson och våran uppfödning Amazon! Är så otroligt glad och stolt över allt jobb hon har lagt ner på den lilla "krigaren" Glad

Winner04
2

Putt upp lite.. Äre det bara jag som börjar få lite nerver inför söndag? Flört

rolsson
4

Skånes Ponnytrav klubb hälsar er alla Hjärtligt välkomna till Jägersro på Söndag. Det blir säkert två spännande lopp, och vi önskar alla ett stort LYCKA Till.

HelWes
1

Lycka till allihop ! 😊

Elsastubin
4

#25 stort lycka till i derbyt med dig och fin fina Te-Quila! :D Lycka till alla som ska starta i derbyt för både shettisar och russ! :D

Winner04
2

#28 Tack så hjärtligt, det behövs! Glad

ThelmaR
4

Lycka till Caroline! Turbo och jag håller tummarna :D kör så det ryker!

Winner04
3

#30 Tack, brorsans och ditt stöd behövs! Glad