Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1001 ggr
PP
0

Ändra till QH

Kan man "bygga om" sin remsele till en QH? Tittade på en QH-sele och det såg ut som om man fäst QH-fästena där skakelöglorna sitter på en remsele + att det var en gjord fäst under fästet.

Så… Kan jag köpa fästen och gjord och göra om min remsele? Behövs något mer?

Har bara selat med remsele när jag provat ponnytrav, men eftersom sulketten jag köpt har QH skulle det ha varit läckert om jag kunnat göra om min sele istället för att köpa en ny. Oskyldig

Stallmima
0

Kolla med någon travsportsbutik om du kan lämna in för ändring, en kompis gjorde det för några år sedan. Jag personligen skulle inte ändra en remsele till Qh, det är relativt billigt att köpa en ny/bättre begagnad Qh nu.

Tusen
3

Jag vet flera som gjort om sina remselar till QH. Det är relativt enkelt även för en amatör. Jag har en bekant i Kalmar som gjrt det och jag kan be dem lägga ut bilder och förklaring på hur de har gjort.

PP
0

#1 Jo, jag har sett att det går att få tag på för runt 1 500. Men skulle man kunna göra om den man har känns det onödigt att köpa nytt. ;-)

#2 Gör gärna det!

Tusen
1
PillanHK
3

Det är troligen mig Tusen menar som byggt om vanlig remsele till QH, det är inte så svårt som man skulle tro. Har vart på resande fot ett tag nu och är nu på väg hem så skulle kunna se om jag kan få ut en beskrivning de närmaste dagarna. :)

Tusen
0

JA, Pillan. Det är dig jag mena r bland annat.