Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1148 ggr
englan
0

Vaggeryd den 8/9

Glöm inte anmäla till våran speciella dag :-)

Två proppar en till kat A och en till kat B

loppen kommer delas efter rekordhandicap

savrarpstuteri
0

Önskar ni göra mer än en start eller med flera ponnyer så ange i första hand, andra hand osv………..

Välkomna till JVP o Vaggerydstravet Glad!

savrarpstuteri
2

"Det florerar lite olika rykten, från olika håll.

Vad menas med "Poänglördag"? Är det prispengar i kat B? Har hört att man bara tävlar om poäng (även i kat B), vad innebär i så fall detta?

Har också hört från Vaggerydskusk, idag söndag förmiddag, att det inte kommer att bli något kat B-lopp. Hur kan man "veta" det när det är mer än 1 dygn kvar innan anmälningstiden går ut? Är det max 2 lopp som körs och man prioriterar 2 shettislopp istället för ett av vardera?"

Ovanstående kom i min mail idag.

Poänglördag kommer från stortravet som gör en tävlingsdag där även de som haft svårt att få ut sitt varmblod i lopp skall ha möjlighet att komma till start och förhoppningsvis få fräscha startpoäng (det är ju mycket svårare att få varmblod till start än ponny) Då det önskas samarbete med ponny så är det även utlyst ponnylopp.

Det är precis som det står i proposititonen prispengar i kat.B
All information finns som vanligt på SPTF:s hemsida och informationen där är korrekt.

Vad den Vaggerydskusk du nämner har för belägg att det inte blir något kat.B lopp vet jag ej och uttalandet får stå för densamme.

Det är sk amerikansk anmälan där man anmäler sin ponny och sen görs loppen efter deras rekord och nej den ena kategorien sätts inte i prioritering framför den andra.

Det finns möjlighet att arrangera flera lopp i vardera kategorin om tillräckligt med anmälningar inkommer.

Vi hoppas ni vågar prova "nåt nytt" vad gäller proposition och hälsar er alla ( som redan anmält och som skall anmäla) välkomna till Vaggerydstravet på lördag Glad

Mvh Ordf Annette Ericson

vigalund
1

# 2 Ja, dessa rykten…. Hur svårt kan det vara att läsa proppar på SPTF?

Där står ju uttryckligen Kat A och Kat B!!! Mig veterligen har hittills aldrig ett kat B-lopp ändrats till att bli ett kat A lopp!!

Läser man propparna på SPTF:s hemsida så står det klart o tydligt vad som gäller i respektive prop kat A och B….även prispengar :D

Så sätt igång o anmäl nu!  Välkomna till oss på Vaggeryd! :D

englan
1

nu har anmälningarna börjat ramla in:-)

kom igen nu var inte fega och anmäl nu så det blir roliga lopp:-)

Migfårmankrama
0

Jag tänker nog anmäla ikväll :)

Migfårmankrama
0

Har en fråga!
Om t.ex. man anmäler en häst med 1.55 i rekord och den "segaste" hästen som startar har rekord 2.40 får inte 55 hästen jätte mycket tillägg då?! :/

englan
2

jo men så blir det inte är det för långt i mellan så hör jag av mig …anmäler många blir det fina lopp;-)

Migfårmankrama
0
OliviaL
1

Vad tråkigt Att det blev inställt :(

ekbacka
0

Vaddå inställt??? var har du sett det?????

Migfårmankrama
1

Såg med att de blivit inställt :((((((
Står på sptf..

savrarpstuteri
0

Ja tyvärr blev ponnyloppen inställda Rynkar på näsan!

En "nyhet" i propositioner slog inte väl ut, men nu har vi provat Glad!

Hoppas ni alla får en trevlig helg och Välkomna att anmäla till den 29e september då det blir en heldag på Vaggerydstravet, denna dag med "vanliga" proppar Glad

Migfårmankrama
0

Ni får köra mera såna proppar! Om folk förstår vad ni menar så  blir de nog många hästar med! Jag förstod inte först men sedan så fick jag förklarat och då lät de som en bra idé att testa!

savrarpstuteri
1

#13 Vad kul att du förstått det fina med sådana proppar =)! Med ordentligt med anmält kunde det blivit kanonfina lopp Glad!

Det är väl ofta så med nyheter, det tar ett litet tag innan man förstår fördelarna Glad!

Tack för er anmälan och välkommen åter till JVP/Vaggerydstravet en annan gång Glad