Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1398 ggr
VeronicaP
1

Åbys lilla pris 15/9 2012

Någon som kan lägga ut listorna från kanal 75 ?

Verka dröja att komma ut på SPTF .

Vet att de är 6 st.

Men hade varit kul att få se dem , vet inte varför det dröjer :))

VeronicaP
0

Fortfarande inte kommit in startlistor på SPTF , ingen som kan lägga ut dem från kanal 75 här ???

haerrdin
0

Precis som med 5-årsmästerskapet har hästar tappats bort mellan anmälan och startlistor. Bl.a. Tuffing, så det kommer nog inga riktiga listor förrän måndag.

Frickan_mary
2

#2, har varit med förr att anmälan tappats bort, och inte har man fått vara med i loppet för det. Tydligen "ens egna fel" att anmälan inte kommit fram. Tycker faktiskt inte att man kan ändra spår o sådant nu ifrån de preliminära listorna. Och hur svårt är det att tappa bort hästar när man ringer och anmäler? Nja.. kan ju vara bra att veta om loppet blir av eller inte, eftersom mman tänkt anmäla på annat håll annars.

VeronicaP
1

fattar inte hur de kan tappas bort anmälan när man ringer . listorna har ju legat ute länge på kanal 75 . finns ju hästar som tappats bort förr när man anmält till Åby och där har de inte fått komma med i loppet . är de Åby som at slarviga eller är det något annat … då man vill ha står om loppet och de inte svarar när man ringer så är de ju inte lätt. finns ju andra lopp man kanske vill anmäla till annars. och du verka ju vara väl insatt om loppet h hur många hästar tillkommer ? och vilka ?

Linden95
2

Jag hoppas att all er kritik framförs direkt till Åby - Åby TRAVSÄLLSKAP, så att de kan tänka på det ni säger till nästa gång. Visst kan det kännas surt när man upptäcker att ens egen häst inte är med i listan, det har hänt mig flera gånger på olika banor - även Åby, men då brukar en kille från Åby och även någon från övriga banor ringa upp om det är något specielt eller försöka fixa så att jag kan få vara med ändå om jag ringer.

Det kanske inte är en ursäkt, men om jag inte har helt fel var väl Åby Stora- anmälan samma dag, och hur j*vligt det än låter så kan det ju vara så att de har bort prioriterat ponnyerna då de stora är "viktigare" och att någon ponny då kommit bort. Men tyvärr tillhör vi en sport där våra ponnyer och ponnytravdagar ibland kallas för "Bolibompa-hästar", men det ända vi kan göra är att framföra våran kritik till banorna, och då till sällskapen då det är de som oftast tar emot anmälningarna och de som sätter käppar i hjulen under en tävlingsdag och då är det klubbarna som får ta smällen av gnälliga och sura tävlanden. Klubbarna gör så gott de kan! De kan inte påverka allt, och när sällskapen nu ska börja ta över ponnytravet är det ännu viktigare att hålla ihop, stötta klubbarna och tillsammans med klubbarna framföra våra åsikter till sällskapen!

Tillsammans kan vi göra sporten bättre, utan att gnälla på ett forum!! Glad

// Ida

Tusen
0

#5 "Men tyvärr tillhör vi en sport där våra ponnyer och ponnytravdagar ibland kallas för "Bolibompa-hästar"

Usch! Det låter hemskt! Förvånad Hur ska det då gå när sällskapen ska ta över ponnytravet helt och hållet? Huvva!

ryttarn
1

#5 Detta med "bolibompa-hästar" är verkligen inte något jag känner igen. Vi har under många år haft ett mycket nära samarbete med sälskapen i Värmland (Färjestad, Åmål, Årjäng) och har aldrig stött på den attityden. Upplever att sälskapen inser väldigt väl hur viktigt ponnytravet är för deras egen överlevnad. Visst finns det undantag på enskilda individer eller enstaka sälskap, men dom är idag just undantag.

Att, som du kallar det, gnälla på ett forum har faktiskt en funktion. Givetvis skall man framföra kritiken till den det berör, men genom att även ta diskusionen på ett forum så uppmärksammar man fler på ett problem. Ensam är man bara en fis i vinden men tillsammans kan man vara stark.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

johanna9
0

Anmälan till ponnierna gick ut i fredags o till varmbloden gick de ut igår så de va inte ens samma dag så de kan dom tyvärr inte skylla på..

Tusen
0

Tuffing verkar ju inte vara med på dessa listor heller.

Elsastubin
0

Här är en länk till startlistorna: http://www.sptf.nu/startlistor/A_120915.pdf Lycka till alla som ska starta! :D