Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 862 ggr
mariajalrup
0

Mankhöjd på shettis

Har en shettis som är stoor, tror kanske att han kommer att gå över gränsen för shettis men hur är det på travet - är det samma gränser på mankhöjder där? Om han blir t ex 1,10 måste han starta bland russen då? Funderar på att försöka hitta en "medkusk" åt honom till hösten då han kommer att vara inkörd och vill gärna veta om jag kan utlova att han/hon kan starta i travlöp eller om ponny är för stor. Hur lätt är det förresten att hitta medkuskar? Vad har ni för erfarenheter av detta?

juliapettersson
0

Blir hästen över 107 cm får han starta med russen.

Cherriese
0

Samma gräns som shettisar ----110cm = starta bland russ!

Fundersam

mariajalrup
0

Tack för svaren. Det var ju synd…får hoppas att han stannar i växten HELT nu då! Ingen som har erfarenhet av att ha "medkuskar", småskötare el liknande?

jessssica
0

Det brukar väl nästan jämt finnas kuskar som söker ponnyer att köra..Kolla på www.ponnytravet.com eller andra sidor där man kan sätta ut annonser :)

Annars kan du ju höra på din närmsta travskola eller så..Där brukar det ju finnas kuskar som söker ponnyer att köra om de inte har några egna :) :)

mariajalrup
0

#4 Tack för tipsen! Har funderat på travskola och den närmaste ligger på Jägersro - tror jag i a f. Nu är det ju inget pendelavstånd precis men man kan ju alltid höra. Har annonserat lokalt ganska länge men då har jag vänt mig till lite äldre personer som ev är mera inriktade på skolkörning. Han är ju bara två år och rätt kaxig så alltför små barn funkar ju inte heller. Hur är det, tävlar man A-ponny upp t o m 15 år på travet?

casandra
0

#5, helt rätt, upp till 15 år. :)