En start per tävlingsdag
Jag ser att på Jägersro kör man en tävlingsdag där man bara får starta en gång den dagen.
Många klagar på att ponnydagarna är alldeles för långa som det är nu och då blir ju tävlingarna kortare.
Vad säger ni om att bara starta i ett lopp varje tävlingsdag om det samtidigt blir fler tävlingsdagar.
Nä det tycker inte jag, tack vare att det kostar en bit å resa. startar man i 2 lopp sparar man ihop massor än att åka flera gånger.. har vi åkt långt har vi oftast också sagt " vi anmäler till 2 lopp nu när det är så långt" så man får mer ut av resan och kostnad.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Håller med ovan. I.o.f.s startar vi inte alltid i två lopp per tävlingsdag men då bensinpriserna är enormt höga (och lär bli ännu högre), inga eller låga prispengar (inte i närheten av de pengar man kan vinna i stortravslopp), och de det nu dessutom är svårt att fylla loppen så lär ju inte en enda start per dag göra annat än att det blir färre hästar i loppen men antalet lopp (som de verkar vilja skära ner ännu mer) inte ändras av om man minskar till en start per dag. Man får ju redan idag inte starta annat än i mån av plats och loppen är ändå inte fulla numera.
Sen undrar jag vilika funktionärare som man hänvisar till hela tiden, då det sägs att de inte vill ha så långa dagar. Jag jobbar själv som funktionär och aldrig har jag hört våra domare klaga för att dagarna är långa. de är ju inte länre än en vanlig stordagskväll. De börjar ju ofta med kval minst en timme innan första star (ibland tidigare).
#0 Vilken tävlinsdag har man gjort så på?
Nu på lördag tillsammans med stortravet, hyfsat anmält också med tanke på att Halmstad kördagen efter.
Var står det att man bara får göra en start under dagen?
Sen vet jag inte om jag tycker det är bra anmält om 3 av 7 lopp endast har 4 startande och två lopp med 7 startande. Det bli endast två lopp som är hyffsat med anmälningar och de är inte heller fulla. Tycker nog det är rätt tunt i alla fall.

Är det inte en b-lopps dag?
Vill minnas att man försökte att köra flera ponnylopp tillsammans med stora travets B-dagar förra året men då var det så dåligt med anmälningar så det blev inga ponnylopp. Så förändringen är ju att i år är det mer intressant.
Sundbyholm hade ponnylopp under en B-loppsdag nu i augusti och fastän det var på en lördag ställdes ponnyloppen in.

Detta som jägersro kör på lördag kallas poänglördag. Detta för att varmbloden som inte kommer med i vanliga lopp ska få chans att samla poäng. Och vad jag har fattat så ska det blandas med ponnylopp för att vi ska jobba tilsammans för framtiden.
Halmstad kommer att ha en poänglördag den 20e oktober, där vi kör sex ponnylopp med autostart.
#9 Ja, B-loppsdagar brukar kallas "poänglördag" då de körs på lördagar. Det är inga annorlund lopp än andra B-loppsdagar annat än att de körs på lördagar.
#10 Jag vet det, men "poängen"
med dessa dagar är det, att stora och ponnys ska samarbeta inför framtiden.