Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1362 ggr
Snurrii
15

Ponnytrav är kul!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är mycket tal om vad som är mindre bra inom ponnytravet och som måste förändras. Vilket är jätte bra så att denna fantastiska sport kan bli större, bättre och ännu roligare för alla!

Men jag vill i detta inlägg endast fokusera på det bra inom ponnytravet. Jag va "borta" från tävlandet mellan 09-11 då jag hade fullt fokus på uppfödningen av min lilla Eragon. Men gud så kul det är att ha kommit tillbaka!

Under denna säsong har jag mött så himla mycket underbara människor som jag fått kontakt med och tävlat med. Både kuskar, ryttare, föräldrar, funktionärer och allt som hör till. Det gör en så himla glad och det är alltid lika kul att få komma ut till en tävlingsplats och känna att - gud va kul det här är!

Stor eloge till alla aktiva inom ponnytravet och framför allt alla klubbar och föreningar som gör detta möjligt! Utan er hade vi ponnytravare aldrig haft chansen att utöva det vi älskar allra mest!

Och för att inte tala om alla otroligt fina ponnyer det finns ute i sverige och det är så kul att se hur väl alla tar hand om dessa underbara varelser. Va rädd om våra älskade fyrbenta vänner!

Visst är det kul att vinna, men allt runt om kring är MINST lika roligt!

Mycket handlar om inställning. Har man inställningen att ponnytav är kul och att vi tillsammans kan utveckla denna sport till något ännu bättre, så kommer det bli roligare för alla. Glädje sprider gäldje! Glad

Jennie_A
0

Härlig läsning Isabelle, och stort grattis till dina fina framgångar med Eragon! Jag har hållit på med ponnytrav i många år och det är fortfarande lika kul! Visst finns det saker som jag personligen skulle ändra på, men det gör det väl alltid…

amandahandersson
0

Unnar dig verkligen alla framgångar, Isabelle! Så himla roligt att det gått bra för er, särskilt när det är din egna uppfödning. Tror till och med jag minns att jag läste någon tråd för "100 år sedan" när du funderade på hingst åt ditt sto. Tänk ett sånt bra val du gjorde…. :) "Min" Razmus får akta sina svenska rekord… ;)

Tusen
0

Önskar dig all lycka till i framtiden och nu närmast Kriteriet. Håller tummarna för er.

Teja-Bea
0

Åh va härligt att läsa Bella!! Som en av eldsjälarna "bakom" travet så värmer det att höra så fina ord!!! TACK!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ostsiv
0

Ponnytrav är jättekul Glad säger jag som mamma till 3:e ponnytravkusken nu….

Och hon fyller snart 18 och "hotar" med att sluta då skolan tar mycket tid…

Jag försöker övertala henne, kommer att sakna ponnytravet då jag varit engagerad i det sen början på 90-talet :)