Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 1961 ggr
tearsofmemories
0

Augusti Proppar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

VAd tycker ni om årets augusti proppar?

amandahandersson
0

Nejfyfan… Juppe har inte ett enda lopp! :O
Eller jo, visst har han.. Men dom är mindre bra, och sen har jag INGEN ANING om vad han har för pengar nu! Just nu har han 13.375:- och rekord 2.41,1, och det är två dubbeltrav innan augusti…

Bergsåker hade hyffsade den 10e, men mina föräldrar åker inte dit! Vi får satsa på Bergåker en eller två svängar i höst, det ska väll vara heldagar där i både september och oktober? OM det är tids/rekordhandicap då…

Bodens heldag går inte för Juppe, men Zolle hade något där… Fast jag vet ju inte vad han har för rekord då heller.

linnrisedal
0

Fanns la nått lite här och var men måste åka för att få starta.

jessssica
0

Mina hade några st, på romme, mantorp och på solvalla, eskilstuna hade med nåt lopp, iaf ett hyfsat till Boheme ;)

Millaaann
0

Det fanns en hel del bra proppar, vi ska bl.a till visbys dubbeltrav :)

Jenniferohlson
0

finns väl en del ok proppar, och en del sämre, men för min ena finns de aldrig bra lopp, fast hon ska få gå sitt första monté lopp i augusti:)

3-åringen finns det bra lopp för:)

juliapettersson
0

Hmm, konstigt att Romme har monté-SM test den 18:e, och sen kommer Solvalla med sitt monté-SM test dagen efter.

equuleus
0

Helt värdelöst, ett lopp på hela augusti.

russmamma
0

Man saknar lopp för de allra snabbaste på Visbys dubbeltrav.

Cherriese
0

ganska så nöjd har bara kollat snabbt så jag har inte lollat så noga hur datumen ligger i förhållande til varanadra, får sätta mig å göra en egen liten kalender frö augusti senare.. men många montélopp i närheten av oss de e bra!

De enda jag klagar på änsålänge är att de bara är två dagar mellan monté sm o guldstoet… men vi får väl se hur övriga tävlingar ligger innan vi betsämmer om vi ska åka på båda.. man vill ju inte missa nåt utav de egentligen….

Miii4
0

Tyckte det såg liite bättre ut än i juli =) Bra proppar till "rätt" hästar i vårt stall! =)

Odena
0

Bättre än julis =) Jag Har 2 lopp till Sipp och 3 till Odena på Visby =)

Sarali
0

Dom var väl OK

Bergas-Flisa
0

fanns ju jätte många bra proppar:D

amandahandersson
0

Vart är REKORDHANDICAPET? På min hemmabana, Boden, finns det inte en enda sån propp!!!!

Stor eloge till ÖSTERSUND som skriver ut rekordhandicap, under deras dubbeltrav (dock i juli, men ändå…).

iiirma
0

#14 Mantorp har ju rekord :D Men det är lite väl långt kanske ;)

Bättre proppar än juli för Plexus del, blir ju Mantorp såklart och kanske Eskilstuna, hoppas på det iaf :)

amandahandersson
0

#15, hahha, kollar inte såååå långt bort ;)

PippiL
0

#1 Amandah du ahr ju prop 6 i Boden till Juppe

amandahandersson
0

#17, ÖÖÖÖÖÖÖÖH, nej! Då kan han få VILKEN SNABBTRAVADE SHETTIS som helst 20 meter bakom sig! Och hur kul är det på en skala 1-10? Skulle du vela ha en 2.20 pålle 20 meter bakom en 2.40!?!? Fyfaaaaan heller!

amandahandersson
0

(fyller i #18), då ger jag hellre Juppe en tävlingsfri augustimånad. Dels är han värd lite vila då, efter att ha tränats aktivt från december, och sen får jag hem min nying då, så då får jag lite tid med den + att trimma Zolle.
Sen är vi laddade inför en kul sista tävlingshöst tillsammans!

muskot
0

JÄTTE BRA PROPPAR (Jägers, Halmstad, Tingsryd) :) Äntligen, har inte ett enda lopp till min häst resten av juni och på hela juli men där var mycket i augusti så jag e super glad! :D

Colt
0

Ja tycker det var bra proppar ja!

TorpetsGynna
0

Jag tyckte att det var bra proppar ja för våra hästar i Augusti!

Eufemia
0

Visbys var inge bra till Effi e dom ute efter o göra så hon kommer sist? det känns så.

maiijjha
0

Ett lopp på hela augusti som är vettigt. Ångrar att jag inte anmälde honom till avelsvärderingen…..trodde inte jag skulle ha tid att förbereda honom riktigt för det. Men när man ser propparna finns gott om tid.

jenniferaronsson
0

Neej Augusti söööög, det blir Bodens heldag sen räcker det för oss, kanske finns ett enstaka lopp i oktober också med det är tveksamt.

nog vill man ha mer än 4 segrar med trolla så man tar ig in på kusk sm -08, det vore inte helt fel med tanke på hur kul vi hra haft i helgen på kusksm -07 :) :)

casandra
0

Efter att bara ha gjort någon snabbkoll över propparna så tycker jag att dem såg helt okej ut! :) Hittade en del bra lopp till Moses, men han ligger typ på gränsen redan nu, och det är ju ett tag kvar till Augusti..  vi får se! :)

[mamma]
0

Svårt att säga, Det beror ju på vad som händer med tider och pengar fram till dessCool

divansson
0

JÄTTEBRA!! :@ ett enda jädra lopp som han står 40m tilllägg!!! DAMP! skaffa fram riktiga lopp för ponnysar med ALLA TIDER! *aargh* joo, de va säkert nått bra i Jägers eller Boden.. orka åka! de blir nog sammanlagt typ, tre, fyra lopp för mig i år.. :P

divansson
0

pengahandicap har förstört mitt liv… :(

amandahandersson
0

#29, då var vi två ;) Hahah! Mitt russ har det bokstavligen hopplöst i penning, just nu iaf. Och om han nu skulle sänka på Boden, så skulle han få ännu mer pengar…

DubbelE
0

är det bara jag här som tycker det är ganska bra med penga? ventil har gått förhållandevis snabbt mot sina pengar.. 2.16.8 o har 2200 på sig (a)

Trav_
0

Jag tycker det också är bra med penga, delta har gått 2.13 och har 2600 på sig;D

Tyckte propparna för augusti var riktigt bra!

Hannna
0

#31 Det beror mycket på var du tävlar. Tävlar du i mellanSverige, Stockholm, Eskilstuna ner till Halmstad, Åby står du inte bra till i pengaloppen. Men på Visby och i norrland skulle du nog stå hyfsat till i alla fall.

DubbelE
0

#33, det är just där jag tävlar ;) i mellansverige. men han har nästan alltid fått stå väldigt bra i penga. men mycket kanske har hängt på tur dom ggrna?

Odena
0

#31+32 åå himmel min har travat 2.16,6 och tjänat 4775kr Förvånad

Tänker då aldrig anmäla henne i ett penninghandicap lopp, fast det måste jag ju så småning om =(

amandahandersson
0

Min har 2.25 i rekord å 1.675:-… Å det är ett russ.

Shettisen tjänade 2.000 spänn förra loppet, å har nu 13.375:- å 2.41,1 i rekord.

Fyfan, jag hatar penning… Har man häst kan man då tamejtusan tävla på lika villkor!

amandahandersson
0

Min har 2.25 i rekord å 1.675:-… Å det är ett russ.

Shettisen tjänade 2.000 spänn förra loppet, å har nu 13.375:- å 2.41,1 i rekord.

Fyfan, jag hatar penning… Har man häst kan man då tamejtusan tävla på lika villkor!

iiirma
0

Gillar inte heller penning :P Plexus har 1050:- och 2.24,1. Tur att han utvecklas iaf…

Hannna
0

#34 Jag vet inte riktigt, din häst står väl ok till i alla fall:). Det finns ju alltid extrema fall, såg till exempel en häst på eskilstuna under dubbeltravet som hade tjänat drygt 600 spänn och hade 2.15 i rekord.

iiirma
0

#39 Det är därför penning blir så orättvist….

Mixie
0

Ska man tjäna på penninghandikapp ska man ju sänka så mycket så möjligt utan att bli placerad? :S Lite pengar och en snabb tid.. I mina ögon finns det inte man strävar väl efter placering?

//Mickan

Millaaann
0

#40 Det är bara så att SPTF ska fatta det med att penning är orättvist!

Ylva_Sundbyholm
0

Dom hästarna som står bra inne i penning gör det för att det Inte har haft så stora framgångar förut. Är det så fel att även de personerna får bra resultat och bra placeringar? Dom hästarna som har tjänat mycket pengar har också haft framgångar. Sen kan det ha bytts kuskar och tränare under tiden så du kan ha en häst med mycket pengar jämfört med rekordet som du själv inte har haft framgångar med.

Är det inte lika orättvist mot en häst som har 2.15 i rekord och har bara 600kr intjänat? I ett rekord hcp kanske hästen inte har en chans för att den gjorde ett kanon lopp, medans den i penning kan få flera framgångar, vilket i alla fall jag anser att den är värd om den har ett så bra rekord!

Millaaann
0

Om den gick 2.15 i sin första start så borde den ju kunna mer än den tiden…

Äldre hästar som har startat sen dom vatt tre år har ju fått mycket pengar, men kanske har gått runt sitt rekord hela tiden…det är ju inte roligt för den att gå ut i pengahcp o möta elithästar…eller??

maiijjha
0

Penninghanicapen blir orättvis eftersom vi i alla tider kört med tidshandicap. Så småningom kommer det ju jämna ut sig dvs de ponnyer med snabba rekord och lite pengar kommer ju att tjäna pengar när de placerar sig bra och sedan hamna i sin "rätta" klass. Karamellen har 33000 och 55,6 i rekord. Jag tittade på startlistan till Eskilstunas dubbeltrav på fredagen och de 5 första hästarna har rekord runt karamellens och mellan 15 och 20 tusen på sig.

Ylva_Sundbyholm
0

jag säger inte att loppen blir jämna för det är många lopp som inte alls är jämna, men det gäller både tid och penning hcp.

det finns många äldre hästar som inte klarar av att springa på sina rekord och det finns hästar som har för mycket pengar jämfört med sina rekord.

PippiL
0

#18 men din lilla kille kommer ju ändå att springa ifrån dom i aug. Flört 

Jag tycker också att det är bra proppar i aug. Fast jag tycker det har varit i överlag bra proppar skrivna hela sommaren. Det är klart att alla lopp inte är skriven för just mina hästar. Men dom har gått bra iaf. När dom redan från start får springa med andra hästar så springer dom ju med.

Men så gillar ju jag penninghcp. Tror att alla hästars psyke och tävlingsskalle påverkas positivt. Skrattande Flockdjur vill springa ihop, inte utspridda på hela banan.

PippiL
0

Men nu ser jag ju Amandah att juppe har ju ett lopp i prop 5. 100 m på 1140 tar ni in som ingenting ju  Skrattande

iiirma
0

#47 Jo tjena! Det är ju bra för psyket att stå lika med alla och blir ifrånsprungen! Inte!

amandahandersson
0

#47, nu ska vi inte vara överpositiva! ;) Nee, men visst är Juppe bra, men jag vill ge honom schyssta lopp. Augusti blir en vilomånad! OM han nu inte sänker till under 2.30 innan det, men det gör han INTE.

Prop.5 med 100 meter tillägg på 1140 blir skittufft, men vi är med för att få lopp. Annars har vi ju INGA LOPP ALLS på våran egna hemmabana? Sen har Juppe tagit ikapp över 300 meter på 1140… Beror på vilket humör han är på.

Jag förstår inte - VARÖFR KAN INTE ALLA TÄVLA PÅ SAMMA VILLKOR!? Rekordhandicap är bäst! Går din häst 10 sekunder över rekordet - ja då får man tamejtusan snällt se sig som slagen, och släppa fram hästar som faktiskt gör bättre lopp. Sänker din häst 10 sekunder - ja, då kan jag garantera en högt framskjuten placering!

divansson
0

Det enda sättet är tydligen att köpa en ny häst, f*n att ja kommer gö det heller! men gjärna en till.. :o

amandahandersson
0

#51, har redan köpt ny… 2009 kommer han ut, då är det bara anpassa efter systemet som är då… ;/
SKITTRÅKIGT dock att Juppe måste sluta tävla när det blir penning, och även kanske Zolle.

divansson
0

#52 okej.. jepp.. samma med min typ.. om han ska va i samma klass som de som tjänat lika som han så lä han vel gå runt 2.00 för att ha en chans.. :P i varje penning-lopp ja varit med i så har ja typ kommit sist.. :P

[mamma]
0

#43 Bra skrivet, precis så har jag oxå tänkt .

amandahandersson
0

#43, jag har tagit 5 segrar med min shettis, han har över 13.000:- på kontot! 5 segrar söderut är 3.000!!!! Så för mig betyder det VERKLIGEN inte mer framgångar.
Mitt russ har kommit 1:a och 2:a en gång, tjänat 1.675:-. Det finns de som tagit betydligt fler pallplatser och har mindre pengar.

Varför då inte låta BÄSTA HÄSTEN vinna?

PippiL
0

Håller med #43 och #54

Har man mycket pengar så har man ju haft framgångar, då är det också andras tur att få tjäna lite. På så sätt får fler möjlighet att besöka vinnarcirkeln och vi breddar sporten. Glad

amandahandersson
0

Jag har inte vunnit många lopp - som saaagt! Kört in över 15.000….

Millaaann
0

Men de äldre ska väl inte behöva pensioneras tidigare än de behöver, bara för att bredda sporten, vilket ja inte tror att den kommer att göra…man måste liksom tänka att det är olika prissummor i landet. och det blir ojämnt i loppen. Och det är ju inte så kul för de hästar som inte sänker att komma sist i varje pengahcp. I rekordhandicap behöver man inte alltid sänka eller gå sin tid ens för att vinna eller bli placerad.

Ponnyer kommer aldrig kunna jämföras med varmbloden!

PippiL
0

#57 jag menar inget illa, men du har trots allt fått ihop 15000 kr. Det får man inte genom att komma oplacerad.

amandahandersson
0

#59, jag har kört över 70 lopp. Och jag har vunnit 6 lopp! Det gick skit för mig i 2 säsonger.

PippiL
0

#60 det är väl inte bara segrar som räknas? 6 2:a platser och 12 gånger 3:a. Sen har ni väl några 4-6 placeringar också som gett pengar.

Tänk på dom som kommer oplacerad och sänker sitt rekord. Dom får inget förrutom mer tillägg och ännu svårare att motivera sin häst.

PippiL
0

#60 Vi skulle säkert kunna älta detta hur länge som helst. För jag vet sen tidigare att du vill ha rekordhcp, och jag vill inte det. Så är det. Skrattande Så vi lägger ner det nu.

amandahandersson
0

#61, det är SVÅRT och komma oplacerad och sänka sitt rekord i ett REKORDHANDICAPLOPP. Men i ett penninghandicaplopp är det BUSENKELT. Sänker du har du iaf säkert pengar i ett rekordhandicap lopp.

För övrigt.. Värst vad du har koll på mig och Juppe?

jessssica
0

Min shettis har inte haft världens bästa placeringar(men han kämpar och är superduktig jäm) han gör jämt sitt bästa och gillar att tävla men han har mycket pengar på sig i förhållande till sitt rek ändå… Han har tävlat strax över 70ggr nu och därför blir det ju en del pengar…men han skulle inte ha en CHANS i penninglopp ändå, en gång var vi med i ett penning ändå, han sänkte 12 sekunder och kom första oplacerad i mål!! ….:/

:P:P

jessssica
0

VARFÖR vill någon ha PENNINGhandicaplopp????

Alla borde juh ha sett hur orättvist det är eller??Fundersam

divansson
0

#65 japp, de flesta ville ju ha rekordlopp och blandat.. men damp… somliga (typ.. alla) får tydligen inte som de vill.. :S *Suck!*

PippiL
0

#63 att ha koll på er var inte så svårt…. he he Du berättar en hel del själv, men sen kollade jag faktiskt eran startlista på er heldag 3 juni. Där står ju hur många totala 1-2-3 plac hästen har.  Glad

amandahandersson
0

#67, självklart berättar man om mitt älsklings Megabus. Han är väärldens bästa, ME LOVES HIM! <3

equuleus
0

#63 Hur många sekunder har du sänkt i år i penninglopp då?

amandahandersson
0

#69, sänkte i Östersund, 5 sekunder. Räckte till en KNAPP 6e plats. Sänkte nu i år, en sekund dock, men det var det enda som sänktes i loppet - och vi kom 2:a!

equuleus
0

#70 Men det var väl förra året? då 5sek sänktes… Mycket handlar ju om vilket lopp man handlar i penning som rekord, var med i ett rekord lopp förra året med andren utan pengar, sänkte Equuleus rekord.

amandahandersson
0

#71, då gäller det för alla att sänka!

Kan ge ett gött exempel nu, senast 15 juni på Boden. Flera hästar sänkte, Juppe gick en sekund över rekordet men vann fan ändå.
Fast visst, jag vann. Men jag hade hellre vunnit på rättvisa! Då hade jag verkligen tagit åt mig segern på allvar.

equuleus
0

Du startar fast du tycker inte att det är rättvist så du kan inte ta åt dig segern, sen säger du att hästen ska få sluta tävla nästa år om det blir rent utav penning. Ni har ändå vunnit två lopp nu i penning? Rätta mig om jag har fel. Och ena segern behövde ni inte ens sänka rekordet. Då kan han ju inte stå så illa inne på pengar?

amandahandersson
0

#73, det var inga hästar med i loppet han vann senast, 8 hästar - varav 7 från boden!!! Ren jäkla tur.

PippiL
0

#72 men det är ju en av fördelarna med penninghcp. Du behöver inte varje lopp pressa din häst till nya rekord. Det finns ingen elitidrottsman som springer nytt rekord på 100 m varje gång dom tävlar, eller en längdhoppare som sätter nytt rekord varje gång dom hoppar. Men dom vinner rättvist ändå. För deras dagsform var bäst.

Det är inte rättvist att kräva sådan prestation av sin häst i varje lopp.

Millaaann
0

#75 springer dom efter penghcpsystemet då?

PippiL
0

#76 idrottare startar ju efter just dagsformen. Sen ska man ha presterar en del för att vara med i eliten. Men fortfarande anmäler dom ut efter dagsform, inte rekordhopp eller rekordtid på ex. 100 m. Glad

PippiL
0

Det är ju så att vi är många som har olika åsikter om vad som är bäst, rekordhcp eller penninghcp.

Men ett är säkert, att väldigt många nya rekord är satta i år, och väldigt många hästar har sprungit mycket mycket snabbt. Vad det beror på kan vi säkert diskutera hur länge som helst, men jag är övertygad om att det beror på att hästarna får springa ihop med andra redan från start. Och inte springa alldeles själv från en rekordtid som dom satte för länge sedan under väldigt bra förhållande (ofta i lopp där dom blivit framdragna av andra snabbare hästar). Skrattande

jessssica
0

Nej, skulle det enbart bli penning så är et nog tyvärr sluttävlat för iaf min shettis del…:/ TYVÄRR!!

För mitt russ skulle det juh funka…Men det är ju bara i början när han är med i "nollopp" eller va man ska säga..Alltså typ max 500, eller max 1000 tillägg för vv 200 ex…Men det är ju för att där är det ändå bara typ kvalade ponnyer med och de loppen är ungefär samma som 2.45 loppen, 2.40..loppenFlört

Hannna
0

#78 Nu kanske du menar rent allmänt att flera ponnier har sänkt mycket iår och gjort det bra, men de riktigt vassa tiderna har ju gjorts av ponnyer som gör jobbet helt själv. Guminos alla felfria lopp iår, han har väl varit i 100m ledning mestadels av loppen. Mareld lika så. När Golda gick 1.59a kan jag tänka mig att han sprang det i ensam majestät, Ramona Ernst, Tuffing. Ja listan kan göras lång.

#75 Man kan ju även vända på det, för att ens ha en chans att få med sig en matlapp i pengahandikapp måste hästen sänka sitt rekord en bra bit. Det beror ju helt på hur bra man står till. Klart det är en fördel om man har ett bra rekord i förhållande till hur mycket man tjänat, det förstår väl vem som helst. Men det kan ju lika gärna vara tvärtom.

PippiL
0

#80 Du har så rätt, jag menar allmänt. Jag tror visst att världsrekorden kommer att sänkas, men inte mycket. Däremot så kommer hästarna i långsamma och medelklasserna att springa mycket fortare. Vi kommer att få hästar som matchas in i tävlingarna på ett bättre sätt. Istället för att dom efter 1-3 starten ska stå på tillägg för att dom råkat få ett rekord, så får dom stå tillsammans med andra utan att behöva sätta nytt rekord varje gång för att vara med där framme. Med rekordhcp så får dom bara mer och mer tillägg, och många hästar ger upp. Då säger vi att dom har ingen tävlingskalle. Men det kanske är så att vi själva rår för det, just pga rekordhcp. Vi knäcker psyket på dom nya och unga hästarna, genom att ge dom tillägg och så ska dom starta själva där bak och vi förutsätter att det kan dom…. eller hur? Inte ett dugg. Dom blir bara förvirrade och vill inte springa.

I de flesta loppen tar hästarna matlappar utan att behöva sänka sina rekord. Det är bara läsa resultatlistorna.
Det som är synd är när hästarna "bara" tar en matlapp, sänker sitt rekord och får då ännu mer tillägg i nästa lopp, enl. rekordhcp.

Men vi kanske borde byta tråd om vi ska diskutera detta. Vilket vi har gjort förr så det finns trådar för det.

Hannna
0

#81 Men de får ju även mer och mer tillägg även i pengahandikapp, det är ju inget som är unikt för rekordhandikapp. Du säger att man inte behöver sänka för att få med sig pengar, kanske inte. Men hästarna bakom som inte får pengar? Som står illa till går sitt rekord mer får inte med sig någonting ändå. Dessutom anmäler man kanske inte ut sin häst i pengahandikapp om den står illa till, då väljer man nog rekordhandikapp. Folk är inte dumma. Det finns såklart både fördelar och nackdelar med båda systemen, men du vinklar det som att pengahandikapp är det bästa för alla, det är det verkligen inte. De finns de som tjänar på det, men lika många som förlorar på det. Finns de ponnier som inte behöver gå max för att hävda sig, finns de som måste gå max varje gång för att ens ha chans på pengar. Så är det ju, därför tycker jag det är bäst om man blandar så alla får chansen.

Millaaann
0

Och i rekordhandicap kan man ju välja om man vill stå på start eller stå långt bak, beror ju helt o hållet på vilket lopp man vill anmäla till och då vet man ju att hästar med samma rekord också anmäler, men i pengahcp vet man ju inte vilka hästar som är med …där kan man ju stå me kanske en 2.10 häst eller en 1.50 häst…och ens egen häst har 2.05..det är ju allt annat än rättvist! det kan ju skilja ännu mer sek än vad jag tog upp..

amandahandersson
0

Kan ju ta ett ex.. Mitt russ Zolle startade i två penninghandicaplopp på Bergsåker, där gick han rekord och kom ändå oplacerad i bägge!
I rekordhandicaplopp hade det räckt betydligt längre.

Tycker penning är USELT! Om man har en ponny som tjänar på det är det väll jättekul, men jag FÖRSTÅR INTE VARFÖR alla inte kan/vill tävla på LIKA VILLKOR? Är det så jäkla svårt?

Beeea
0

Tyckte inte att augustipropparna var så bra. Finns inte så många lopp för de pållar jag tävlar..

juliapettersson
0

"men det är ju en av fördelarna med penninghcp. Du behöver inte varje lopp pressa din häst till nya rekord"

Mitt shettissto har gjort ca. 50 starter. Hon har vunnit tre gånger, sedan hamnade vi i mitten på fältet oftast, vi kom alltså ungefär 6:a mestadels av gångerna. Hon drog på sig 6000:- och gick 2.55. Vilka hästar får hon möta idag? Jo, de som går 2.30.

Och man kan väl inte direkt påstå att hon ha haft några "framgångar"…

Sarali
0

Jag tycker det inte är nå fel på penngahadicap..än så länge =P

_jonna
0

penninghcp gynnar bara vissa,
det är sjukt att vissa hästar som gått 2.05 och kanske har 24.000 kr insprunget måste stå på samma volt eller ha hästar framför sig som har gått under 1.50.. aja, vissa har ju nöje utav det iaf!

juliapettersson
0

#88, precis, vissa har nöje utav det…

Odena
0

penninghandicap gynnar vissa. Ända gången jag startade min shettis i ett penninghandicap lopp fick han stå 20m bakom en häst som hade 33sek bättre rekord än han så då la jag av med han för då tappade han gnistan precis och hade aldrig lust att springa lopp mer =(

Sarali
0

#90 det lät inte roligt Ledsen

amandahandersson
0

Den större delen har dock inte nöje av det.

JennyBrunzell
0

Penniglopp är värdelösa! Tack och hej!

iiirma
0

De som är nöjda  med penning är ju de som gynnas av det.. självklart att de gillar det! Suck…

divansson
0

#90 så är det för mig i penningalopp också.. det enda jag stått bra till va nr ja ick nr ett i gannes, men ja skulle ju köra i ryggar men de va ju ingen snabb häst på min volt, så de vart ju Jättesöligt! så de bakifrån hade ju liksom kommit ikapp på fem meter.. :Päh, ska börja utnyttja hanns startsnabbhet numera.. :P

hannibal-roll
0

Är Tomelillas augustiproppar ett skämt eller?? 6 proppar, varav 2 är propaganda lopp. 2 russlopp och 2 shettis lopp. Båda är autostart med max 10 hästar. Lägst startspår för den långsammaste respektive den med lägst prissumma. Hur rättvist blir det?

Jägers proppar var däremot väldigt bra!

natalie_
0

ganska bra proppar tycker jag!

muskot
0

#96 Håller med!! Hehe, dom två tävlingsdagarna lär inte bli av..

Odena
0

#96 ( tävlar bara på Gotland så har igentligen inte så stor koll) men vill dom inte att man anmäler till de propparna och så blir de låt säga 19 hästar anmälda till en propp att de delar upp så det blir 2 lopp med ett med 10 och ett med 9..??

hannibal-roll
0

#99 Visst har dom kanske tänkt så, jag vet inte. Men det är ju inte så roligt att anmäla ut om man inte har en snabb ponny. Det lär ju bli dom som vinner. Att den långsammaste får innerspår gör ju ingen större skillnad. Det blir ju lika orättvist även om det blir fler lopp, det är ju samma propp.

Odena
0

#100 Håller med dig om att de snabbare hästarna kommer vinna då det inte kommer bli särskilt rättvist. Även om den saktaste hästen får innerspår så kommer det inte hindra de snabba mycket, det kommer nog bli rätt stor skillnad i loppen mellan det snabbaste rekordet till det saktaste.

Edde
0

#96 Jägersro körde liknande förra året, och det är bara tur om du hamnar i ett lopp som blir bra, de med högsta startspår vinner eftersom dom i de allra flesta fall står bäst inne. Tomelillas proppar iår har väl varit en smärre katastrof, antar att dom inte bryr sig om att få många startande eller jämna lopp….

tearsofmemories
0

#32 Visst, delta har 2.13 i rek o har 2600 :- på sig. Men hur blir de senare om du ex. anmäler henne te högst 3000 :- lopp? Visst hon kankse vinner det o får mer pengar med samma rekord, men nästa gång du anmäler te ett pengalopp kmr du möta högre konkuranser, lr tänker ja fel? Aja, de e min åsikt^^) Gillar rekord ja:)

hannibal-roll
0

#102 Precis vad jag tänker…..

När jag läser proppen till Tomelilla fattar jag det dock som att det är max 10 startande per lopp. Eller är det tänkt att loppen sen ska delas? Som på Jägers? Eller blir det bara 2 lopp?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.