Monté-SM 2012
Nu är startlistorna klara och båda loppen är fulla. Jättekul.
Kanske är detta de mest jämna startfälten genom tiderna.
Bilden: 40 m kvar till mål med förra årets etta och tvåa.
Lexius (Natalie Oscarsson) och Tejas Monita (Julia Pettersson)

Känns som om jag saknar flera av "elit"hästarna…
Svårt att hitta ryttare?
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#1 Detta är årets snabbaste montéhästar och jag vet inte vilka montéhästar du saknar.

Finns nog en del som inte kommit ut pga ryttar problem ..
#2 Jag fattar inte heller, eller syftar nr 1 på elit-TRAV-hästarna kanske. T.ex. Tuffing eller Fantom, som mig veterligt aldrig varit i närheten av ett montélopp i sina karriärer. Vad det gäller Ernst Ronaldo, Predor och Katla kan jag inte ta gift på om de startat i monté, men de har i alla fall inte gjort några större avtryck i snabblistorna (i monté) de senaste åtta åren.
Ser man till årets snabblista, som är grunden för att kunna vara med, är det väl ingen som "saknas".

Det jag "saknar" är elit-travarna som varit meds tidigare år.
Typ Danielle, Ramona Mustang, Emmeros Imponera
Katla, Lexius, Petro, Tycho
Absolut inget ont mot de som är med! De förtjänar i allra högsta grad sin deltagarplats.
Och ja #4 Jag förstår att deltagarna baseras på snabblistan så jag ifrågasätter inget sådant.
Är bara lite "van" vid att eliten i trav och monté är liten den samma. Kanske dags för omväxling ändå? =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#5 både Lexius o Petro har ju startat i monte iår men inte gått snabbare än 2.05 någon av dem..
Daniell och Ramona Mustang tror jag saknar ryttare av olika anledningar.
Lexius och Petro har, som#6 skriver, startat men inte gått så snabbt i monté i år. Tycho vet jag inte ens om han har tävlat alls i år och Katla brukar inte starta i monté, vad jag vet.

# tycho är såld till finland och tävlar där!
#8 Det var det jag hade för mig men var inte så säker så att jag vågade skriva det.