Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1624 ggr
Tusen
3

Monté-SM 2012

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är startlistorna klara och båda loppen är fulla. Jättekul.

Kanske är detta  de mest jämna startfälten genom tiderna.

Bilden: 40 m kvar till mål med förra årets etta och tvåa.

Lexius (Natalie Oscarsson) och Tejas Monita (Julia Pettersson)

Teja-Bea
1

Känns som om jag saknar flera av "elit"hästarna…

Svårt att hitta ryttare?

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Tusen
0

#1 Detta är årets snabbaste montéhästar och jag vet inte vilka montéhästar du saknar.

VeronicaP
1

Finns nog en del som inte kommit ut pga ryttar problem ..

haerrdin
0

#2 Jag fattar inte heller, eller syftar nr 1 på elit-TRAV-hästarna kanske. T.ex. Tuffing eller Fantom, som mig veterligt aldrig varit i närheten av ett montélopp i sina karriärer. Vad det gäller Ernst Ronaldo, Predor och Katla kan jag inte ta gift på om de startat i monté, men de har i alla fall inte gjort några större avtryck i snabblistorna (i monté) de senaste åtta åren.

Ser man till årets snabblista, som är grunden för att kunna vara med, är det väl ingen som "saknas".

Teja-Bea
3

Det jag "saknar" är elit-travarna som varit meds tidigare år.

Typ Danielle, Ramona Mustang, Emmeros Imponera

Katla, Lexius, Petro, Tycho

Absolut inget ont mot de som är med! De förtjänar i allra högsta grad sin deltagarplats.

Och ja #4 Jag förstår att deltagarna baseras på snabblistan så jag ifrågasätter inget sådant.

Är bara lite "van" vid att eliten i trav och monté är liten den samma. Kanske dags för omväxling ändå? =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

kajsa-mini
0

#5 både Lexius o Petro har ju startat i monte iår men inte gått snabbare än 2.05 någon av dem..

Tusen
0

Daniell och Ramona Mustang tror jag saknar ryttare av olika anledningar.

Lexius och Petro har, som#6 skriver, startat men inte gått så snabbt i monté i år. Tycho vet jag inte ens om han har tävlat alls i år och Katla brukar inte starta i monté, vad jag vet.

ebba93
0

# tycho är såld till finland och tävlar där!

Tusen
0

#8 Det var det jag hade för mig men var inte så säker så att jag vågade skriva det.Glad