styrelse iklubbar
Hur har ni det i era ponny trav klubbar? jag har suttit med i ridföreningen i många år och slutade med dom sista åren som ordförande.Vi turades om var vi skulle va och vi dukade upp till fika,varje fråga va lika viktig (som nybörjare och elit)och allt runt om kring,och man såg fram imot nästa möte.nu är det andra året som jag sitter i ponnytravklubben,och det känns som alla frågor ska havsas över så snabbt som möjligt.Jag förstår om man har fullt upp , jag önskar med att jag hadde fler timmar på dygnet.Då jag sitter som ordförande,hur får jag mina styrelse medlemmar att angagera sig och tycka att det är trevligt och träffas och tycka det här är super kul(även om ponnyn springer runt fyra minuter eller är elit eller mm.mm.mm..Är jätte tacksam för förslag,då det snart nalkas nytt år och kanske det blir nya styrelsemedlemmar på ingång…
Bra fråga.
Ingen vill åka för långt för att ha möten, och som sagt, fort ska det gå.
Det krävs ganska mycket om man ska vara med i en styrelse. Tror inte många tänker på det idag.
Har själv klivit ur våran klubbstyrelse av olika anledningar.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Håller med #1 det är bökigt och dyrt att åka och bra om mötena ligger på en lätttillgänlig plats för alla, ex. travbanan.
Att bara diskutera det soms står på dagordningen och att hålla en tydlig struktur och hålla en tidsram är viktigt. Att ha en god ordning underlättar.
Att alla i en styrelse tar sitt ansvar och hjälper till, tydligt fördelade arbetsuppgifter.
Jag har ingen erfarenhet från ponnytravet men har erfarenhet från andra sporter och föreningar.