Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1049 ggr
MonteMira
0

Hingstarnas testiklar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ungefär vilken ålder brukar hingstar få sina två testiklar? När har era russhingstar fått sina?

Har nämligen en russhingst på gården där mira står, som är två år men som bara har en testikel, därför undrar jag om de är normalt? Enligt ägaren så kan han vara sen. Men enligt min bror så borde han fått testiklarna tidigare och om han inte har fått både ännu så kommer han inte få den andra, med risk att den andra kanske sitter i buken Fundersam

EllaMarine
0

Ska inte dom "vandra neröver" så snabbt som möjligt .. ?
Har för mig de iaf.

Mixie
1

ring en veterinär och fråga.. det är nog säkrast ;)

//Mickan

VeronicaP
0

En del är sena , men ser du bara en eller är det så att han drar upp den ena när du ska känna? Inte ovanligt att hingstar drar upp dem när man ska känna på dem .

Våra hingstar brukar ha dem nere vid 1 års ålder ellet tom lite tidigare ibland

Millaaann
0

Kolla upp så att han inte är klapphingst…

divansson
0

oftast vid ett års ålder.. de sitter vid ryggraden sen vandrar de ner.. :P

divansson
0

vi har ett varmblod som är tre år och där har ena fastnat påväg ner, men det är ingen fara.. endra kommer den ner sen eller så blir den kvar.. om dne stör så är det bara att operera bort den.. annars så speler det ingen större roll..

juliapettersson
0

#0, ruskigt fin han är!

giffan
0

Det kan vara svårt att se på vissa hingstar… Ta och kolla nu när det är varmt.. om han står å e lite slö i värmen så brukar de normalt släppa ner dem.

En hingst vi hade för ett par år sen släppte bara ner den ena… trodde det va en klapphingst. Veterinären va ute för att fixa tänder, så vi va tvugna ett ge han lite lugnande… å vips så va det två kulor nere =)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MonteMira
0

#7 det är Manickens första avkomma =P kommer ut nästa säsong då han blir tre….Ska ner o kolla noga idag på honom. vore synd om de skulle vara en klapphingst då han e ganska fin. Visst kan de inte bli godkända om de bara har en testikel?

Nitro
0

Våran treåring fick bägge i våras. Så den kan ju vara sen också.