Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1048 ggr
ruter
0

Startlista Rättvik 23 juni

Tuffing kommer!

JennyBrunzell
0

Det visste jag väl :) Heja Tuff!

SolosHarryBoy
0

HEJJA Tuffing!!

ozzkan
0

Frågan är, hur fort kan han gå?!?!?! Va e rekordet för 5-åringar?

Millaaann
0

Tuffing kommer leka med sina konkurrenter :)

Sarali
0

Heja Rättvik =p

fan_idole
0

De fem snabbaste 5-åringarna genom tiderna:

1) Mareld 44,7
2) Ernst Ronaldo 45,5
3) Hults Chikita 47,3
4) Tuffing 48,6
5) Tyson II 48,9

divansson
0

är banan passande honnom tror jag han kan gå typ 1.45/6 kanske.. :P

amandahandersson
0

Tuffing vinner!

NatthaBlom
0

Att Tuffing vinner e ganska slävklart.. Men alla lopp ska köras… och jag har hört att sara o calvero har mer att ge än 53! vad tror vi om övriga resultat?

divansson
0

Tror:

1. Tuffing
2. Pulvret
3. Petro
4. H Calvero
5. Tina IV
6. Broängens Primör
7. Hogan

Om ingen blir diskad eller så då..

NatthaBlom
0

Jag skulle nog tro:

Tuffing   Calvero   Tina  Pulvret   Primör   Petro   Hogan

fan_idole
0

#9 Vi såg det på Valla i går. Var är favoriterna Micklas - Hults Chikita - Celine i den här reaultatlistan?

Lilla Sverigeloppet: 1) Varette; 2) Hults Bonito; 3) Skärmnäs Pigall.

Så kan det gå när loppet är kört.

Jagz
0

Ja, men det blev ju voltstart också …

fan_idole
0

…springsspår för Chikita och Celine… (ser inte till varken den ena eller den andra bland de tre)

Michy
0

Man får inte glömma att han faktiskt bara gjort elva starter.. Allt kan hända…..

PromiseMinanMorfeus
0

jag tror att tuffing vinner och hon kommer att köra på ett nytt rekord på 1,44:) Hoppass:)

fan_idole
0

Tuffing är en han!

amandahandersson
0

#17, jag tror #16 menade kusken, som är en hon.

Bumbi
0

Ni glömmer bort Linnéa och Primör totalt. . . . . . .

jessssica
0

Så här tror jag:

1:a Tuffing, 2:a Broängens Primör, 3:a H. Calvero, 4:a Tina IV 5:a Pulvret

;)

fan_idole
0

Och hur gick det?

equuleus
0

Tuffing vann på otroliga 1.46 :D Stort Grattis!

Nitro
0

Nå mer resultat?

amandahandersson
0

Oväntat att han vann ;) HAHA *nooot*
VILKEN TID! Och han kan knappast haft någon press av nån annan ponny?

Nitro
0

1 tuffing
2 H calvero
3 Pulvret
4 Tina IV
5 Petro.

Det är det jag vet.

divansson
0

Jäävlar vilken ruggig häst! Hon bara satt å åkte.. på upploppet bara tuffade han iväg hur lätt som hällst, han ledde mycket hela loppet, men på upploppet drig han iväg dubbelt så mycket.. shiit.. märkte en sak.. han är linjetravare, det var mack lobell också.. hästar som klarar att trava så orkar mycket mer i snabbare tempo.. :P va inte så kontigt…

divansson
0

#24 nejnej. H Calvero låg ca 20m bakom hela tiden.. men ingen press alls…

JennyBrunzell
0

tuff och michi är bäst :)

Boode
0

tider på övriga placerade?

_jonna
0

wow :D

varette
0

det finns inga tider på övriga

amandahandersson
0

Finns det inga? Då räknas ju inte Tuffings rekord!

varette
0

Jo det gör det.

amandahandersson
0

Måste det inte vara minst 5 phästar i loppet med tid? Har för mig det..

Var nämligen på Skellefteå förra året, där var det bara tid på de 3 första. Segraren var ostartad, men travade unde 3.00. Genom att det bara var tre med tid så räknades inte den tiden, utan stod som "it" i resultatradeen.

ozzkan
0

Grymt btra gjort! När ska han möta bättre hästar tro???

casandra
0

Grattis, snyggt gjort :)

Colt
0

han är kung!

divansson
0

lever upp till namnet..

PromiseMinanMorfeus
0

Grattis vilken kanonhäst det är:) Har ju aldrig förlorat!

natalie_
0

WOW GRATTIS!Flört(hahha tur att vi inte anmälde=P)

fan_idole
0

#40 Varför var det tur?

natalie_
0

#41 han hade inte hängt med och när han inte gör det så tvärvänderhan=Sägaren sa det …mystisk häst+ägareXDfunderar på å lämna tebaxs han

fan_idole
0

#42 Vad heter den "mystiska" hästen?

natalie_
0

Kullagårds corall2 från findland vi har inte fått leasingkontraktet ännu=(

fan_idole
0

Kullagårds corall2! Har den startat i Finland? Hur gammal är den?

natalie_
0

#45 jaa 5år

amandahandersson
0

Stam?

natalie_
0

enligt passet E:vagabond(men som vissa ej tror på)u:kullagårds corina

Jagz
0

Är Kullagård ett stuteri?

amandahandersson
0

Han kan väll inte vara e., Vagabond, då Vagabonds yngsta avkommor är 7 år. Och ni har ju sagt att han är e. Raider?

amandahandersson
0

Vet någon här om Vagabond lämnat någon -02a?

Odena
0

#51 på ponysajten står det att vagabond dog 02?? Har inte hört det förrut att han fått en 02:a så har ingen aning =S

amandahandersson
0

Har hört att hans äldsta avkommor är -00 or.

Odena
0

#53 samma här att han lämnade de sista 00

amandahandersson
0

Varför skulle ett pass ljuga?

Jagz
0

Existerar verkligen den här hästen?

amandahandersson
0

Man börjar ju bli tveksam? För varför skulle ett pass ljuga?

divansson
0

börjar å bli tvekam.. :P hmf.. har alldrig hört om den hästen heller…

natalie_
0

ja han står då i min hage å ägaren va lite "cp" också.ja kullagårds är ett stuteri,det här med stamen bekymrar mig jätte mkt för nu har jag ju fått en massa problem att lösa då ägaren inte tar någe ansvar alls jag funderar på att lämna tillbaka han.E:raider stog det i anonsen men inte i passet!=S…snart blir jag hypnotiserad han kanske är e sig själv=Pne skojja

amandahandersson
0

Men bara att du tar emot en häst med FLASKT pass! Vagabond lämmnade sin sista avkomma -00a., och sen bara att det står "fel" i annonsen?  . Det är ju en ganska stor skillnad på Raider och Vagabond.

juliapettersson
0

… och dessutom finns det ingen häst med det namnet som har travat 2.01, eller överhuvudtaget ens startat, i Finland!" *suck*

jessssica
0

Men Kullagårds stuteri..är väl ett stuteri som har fött upp en del hästar..(iaf va ja läste nånstans).??? Det är ju isåfall konstigt att det har blivit så med Corall…..Fanns inte hon som har/eller iaf bor på kullagårds stuteri här på ponnytrav.ifokus…?

Men Natalie kanske inte visste när hon först lånade ponnyn att passet va förfalskat…:P

Knepigt dädära Natalie :P:P

natalie_
0

#62 jo ägaren fanns men tog bort när vi började snaka här=S nej exakt hur kunde jag veta det?och hur vet ni att det är förfalskat?men nu ska vi få ett slut på detta…

natalie_
0

eller så har dom skickat en falsk häst!FÖR JAG TROR BANNE MIG INTE ENS HAN ÄR STARTAD HAN SPRINGER FÖRJÄVLIGT!men men han ska iaf bortöver nu..å ägaren vi har ju han på leasing och ska lämna tebax han men hon vill ej så då får han kanske..

amandahandersson
0

Men det hela är ju konstigt!
Om nu Julia säjer att INGEN HÄST med det namnet  startat i finland, sånt tycker jag man borde kolla upp innan man lånar en häst från ett annat land! Och om hästen nu springer förjävligt, har förfalskat pass…  Nejfyfan, jag skulle anmält det! Och koll upp bättre nästan gång innan man "blir med häst" .

natalie_
0

#65 ja hon ät trovärdig så vi tog en chansning förrästen så skulle det inte gjort nått om den inte va startad,jag provkörde han alldrig heller eftersom vi inte kunde åka ner då.aa hon är anmäld om du undrar.jaa jag tycker inte allt är min egendels fel så vi kollade ju upp mkt å han fick frisk intyg medmera här i sverige..menmen så det kan bli

natalie_
0

#65 det har du rätt i jag ska inte låta mig luras!

amandahandersson
0

#66, men du skulle kanske tagit kontakt med någon i Finald som verkligen har koll på hästarna som startar där, och kolla upp hästen, om den fanns reggad, startad och stam.  Man ska alltid vara noga vid hästköp, men jag skulle iaf vart lite extra noga och kolla upp ALLTING innan jag tog hem en häst från ett annat land..
Svenska hästar är ju ganska lätta att få information om, man kan söka påå hemsidor, kolla med SPTF, och prata med privatpersoner som kanske kännner till hästen.
Hoppas allting löser sig för dig, och att du får reda på vilken häst det är egentligen! För det finns ju tydligen inngen Kullagårds Corall e. Raider ELLER Vagabond med rekord 2.01.

natalie_
0

#68jaa jag känner ju ingen där=(menmen vi gjorde ett mistag som alldrig mera ska hända!nee jag tror inte ens han är startad dom skrev väl rekord för att folk skulle nappa,ja han är reggad det har vi kollat upp.och det står att han är e vagabond men …

amandahandersson
0

#69, det kan bli så toktigt ;/ Tycker synd om dig :(  Kontakta Finska ponnytravförbundet, vet inte vad det heter , men hör med erja (här på ponnytrav.ifokus), för hon vet!  Och sen hur vida det är med passet skulle juv ara kul att veta. Hästen kanske inte änns är född 2002?
Hoppas du hittar någon annan häst !

natalie_
0

#69 tack så jätte mkt!vi var ju på atg kliniken och gjorde underkökning åså å dom konstaterade att han var 6-7år.

amandahandersson
0

#71, vilken ful fisk ni lånat honom av! Stackars häst som har en sån ägare ;/

natalie_
0

#72 jaa tycker synd om honom!riktigt fin i exteriör

divansson
0

#73 har du nån bild?:)

natalie_
0

nej inte på datorn men i mobilen.

Nitro
0

Måste säga att jag aldrig sett en häst som är uppfödd på ett stuteri med "2" efter. Ofta ett stuteri skulle döpa två av deras uppfödningar till samma sak?

amandahandersson
0

#76, där sa du några sanna ord!

juliapettersson
0

Stuterinamnet finns inte ens registrerat… det är ju bara nån tjej på internet som suttit och fantiserat ihop en häst.

Millaaann
0

#78 Varför just tjej ?

Tur att ni bara leasade hästen o inte köpte den …fick ni ge ngt för att ha hästen hos er??

juliapettersson
0

# för att ägaren uppgav sig för att vara utav det kvinnliga könet?

amandahandersson
0

Varför skulle ett finskt stuteri heta KULLAGÅRD?  Det är väll ett svenskt namn?

fan_idole
0

I Vasa, finsk stad vid kusten, ungefär i höjd med Skellefteå, är man stolta över att ha svenska som förstaspråk. Likaså i Ekenäs, som ligger i södra Finland. Så det skulle nog funka att ha svenska namn på stuterier i Finland.

amandahandersson
0

Ja jag vet att Vasa pratar svenska. Men ja… Ändå? Ett falskt pass, en 2: i namnet… Och mest troligen ljug om ålder och rekord?

Millaaann
0

#80 Men har personen ljugit om allt annat i texten kan den väl ljuga om sig själv med? eller?

fan_idole
0

Det handlar förmodligen om en av två saker: antingen driver tjejen/killen med hela denna ponnytravsida, eller så har tjejen/killen faktiskt gått på en rejäl blåsning. Jag lutar nog alt. 1.

juliapettersson
0

#85, jag med.

natalie_
0

ja fantiserat en och sedan skickat hem till mig=S

zorken-
0

ja vi har kollat upp exakt allt med denna häst nu!1passet kopierat2har inget namn3antagligen smugglad.men nu har vi årdnat och han ska tebax..var han nu bor.

zorken-
0

fåga hellst inget mera har tystnadsplickt nu=/pga-------

casandra
0

ja man har ju sina aningar.

zorken-
0

#90 bra!

amandahandersson
0

Så bra att det löst sig då!

divansson
0

bra att det har löst sig.. :P

zorken-
0

#92-93 ja värkligen en lättnad nu!=D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.