Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1417 ggr
Stallmima
0

Kval?

Noterade efter idag från Solvallas tävling ett russ har kvalat på 2.39 och vart godkännd på denna tid. Russet i fråga är 9 år gammalt och har startat förut. Är det inte så att äldre som startat skall gå minst 2.35 för att bli godkännda i kvaltiden då? Det kan ju ev vara fel i resultatlistan.

VeronicaP
0

Jo har de startar förut så ska de kvala på 2.35 , så är de så är de fel

VeronicaP
1

VAr inne och kollade , den hästen ska inte vara godkänd . får hoppas att de rättas till eller att någon fixar det.

Tessan08
3

Kvaltider: Kat. A 3.50,0 3 åriga och ostartade 3.40,0 4 åriga 3.30,0 5-åriga och äldre Kat. B 2.55,0 3 åriga och ostartade 2.45,0 4 åriga 2.35,0 5-åriga och äldre Saknas också g för galopp i resultatlistorna på flera startande ponnyer. Var dock inte där utan har sett loppen i efterhand på FotoMike och då har flera hoppat både två och tre ggr, några straxt före mål dessutom, undrar ju vart bandomarn höll hus som inte kan se och notera sånt som händer ens på upploppet…?

stallnysater
1

nu står det att Nova Roll ej är godkänd i resultatlistan på SPTF:
http://www.sptf.nu/resultat/S_121020_res.pdf

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

stallnysater
4

Trots dåligt väder så var traktorn inte ute en enda gång på banan under själva tävlingen!
Dålig tycker jag!
Är inte ponnyna värda att ha en bra bana trots dåligt väder???

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
feliciahayd
0

De kan ju ibland vara så att hästar blir godkända vid sådana tillfällen och det är då pga att det är tidsavdrag pga av att banan är dålig (tung eller liknande), så är det så storhäst ibland vet jag, har varit i alla fall .. Men var säkert inte så detta fallet..

Solvalla_Liv
0

#6 Traktorn var ute vid ett tillfälle vad jag såg när jag värmde på banan. Men jag tycker att det är väldigt lite och dåligt!

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

VeronicaP
0

Fast på många banor är de bara ute 1 gång vilket väder det än är elller 2 gånger innan första start och sen 1 gång under tävlingsdagen.

Tror det var likadant på Jägers sist

Solvalla_Liv
0

Ja, Solvalla har haft traktorn ute efter nästan varje löp även när det inte varit regn under ponnytavdagarna… Förstår inte varför dom bara hade traktorn ute bara en gång… :/

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

dextrosol
0

#10 Tror det har något med Solvallas banunderlag att göra, Solvallas bana tål inte regn lika bra som andra banor gör så när banan blir blöt av regn så blir det bara värre när traktorn är ute och sladdar runt vattnet på banan.

Den gången traktorn var ute på banan så var nog inte banan så farligt blöt.