Krönikör
Vi börjar en liten serie med krönikor. Idén kom från Julia Pettersson så givetvis åkte bollen tillbaka vilket innebär att hon är vår första krönikör. Tanken är att en ny krönika presenteras med hyfsat regelbundenhet.
Känner du att detta är något du oxå vill göra? Kontakta då mig så tittar vi på upplägget.
Vår första krönikör är altså Julia och så här presenterar hon sig själv:
Julia Pettersson heter jag, och har tävlat aktivt i mellansverige i 10 år. Har trots mina snart 23 år fortfarande ett stort intresse för sporten, även om jag inte tävlar lika mycket som förr. Har numera enbart en starthäst, Dar's Golf med rekord 1.52,0. Jag saknar tiden när Björn Hammarström skrev krönikor på forna sajten ponnytravet.com, vilket var mycket uppskattat. Jag tänker därför göra ett försök till att skriva texter innehållandes tankar och funderingar till iFokus.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Är det någon mer som vill vara krönikör här på PIF?
Jerker Klang,
Puttar upp då det är väldigt rolig och spännand att läsa om andra :))

Äntligen kommer det en krönika till. Denna gång är det Amandah Andersson från boden. Hon presenterar sig så här:
Amandah Andersson, 20 år, från Sveriges nordligaste travbana Boden. Är utbildad bartender och tycker allt under 40 mil (enkel väg) är cykelavstånd. Har tävlat ponnytrav sen 2003 men la hjälmen på hyllan förra året. Närmast hjärtat ligger Razmus Raid, som inte går att beskriva med ord.
Jerker Klang,