Bodens dubbeltrav 29 juni - 1 juli
Det finns fler sånna här trådar (jag vet), men eftersom det är HÖGAKTUELLT att anmäla nu så gör jag en ny.
Anmälan går ut IMORGON klockan 13:00!
Telefonanmälan mellan 10:00-13:00 imorgon, telefonnummer finns i propositionerna.
Det blir auto på fredagen, vilket jag tycker är superkul! Voltstart med de flesta loppen INTERVALLHANDICAP på söndagen. Även två montélopp, båda för Kat.B, kommer ridas under helgen - ett på fredagen och ett på söndagen. Båda är penning och voltstart.
Bifogar även lite information, som finns på NPTS hemsida, till er som kommer hit och tävlar.
Och jag råder er alla till att anmäla, ju fler det kommer desto roligare blir det! Boden är för övrigt också en jättefin bana, min absoluta favoritbana!
Ni som har anmält - vilken/vilka propp/ar och vilken/vilka hästar/ar?
Vi syns! :)
Kramar /Amandah

Montéloppet på fredagen är intervall med 2.25 i gruntid
Ojdå, så var det visst…
Zoya och jag ska ut i propp 10 på lördagen och 21 och 22 på söndagen:)
fredagen, men jag XD
Mina hästar är anmälda!
Norrskenets Jupiter ska ut i 5.000-15.000a på fredagen, och högst 5 segrar och grundtid 2.45 på söndagen.
Juppe är god form, kan gå under 2.40 om han är på humör! Var kanon senast då han spurtade ner Månstorps Harmoni och vann! JHemma är han dock lite "loj", han vet att han är stjärnan… Suck.. Men jag tränar på honom, han är defintivt på väg mot form toppen!
Godkända lopp och kanske nåogn peng är målen!
Lucky Luke är anmäld till 3.15 och sämre på fredagen, och grundtid 3.25 på söndagen.
Lukii kvalade kanonfint på 3.16, men det blev galopp senast på vitsand. . Han blir lätt ivrig och är en ponny med mycket go! Nu ska han testas med helstängt och dövat, så kanske han lugnar ner sig?
Målet är först och främst i alla fall ett godkänt lopp - helst!
Zolero är anmäld till 2.25 och sämre på fredagen, och grundtid 2.37 på söndagen (vi skit i 2.25-oloppet…)
Zolle är i toppform, i alla fall hemma. Han var borta där ett tag (4 veckor) i april-maj, men sen den 10e maj har han tränats 5 gånger veckan och idag susar han neråt 2.10 på träning! Han gick 2.26 i stortsätt okörd på banan senast, utan sällskap. Zolle får alltid en extra kick av andra hästar, och om han INTE STANNAR efter 500 meter eller på upploppet så kanske han iaf kan sänka till 2.20.
Godkända lopp är målet!

Näsvallens Marina:
Propp 3 - 2.45 och sämre Auto. Propp 5 - 5.000-15.000 Auto. ( hon kommer inte ha nån chans, jag vet, men nån måste ju bli sist? ) Propp 14 - Högst 5 segrar ( hon har juppe och typ bergströms hästar emot sig x) ) Sen propp 16 - 3.00 ( kan ju vara värt och testa? )
Busebo trolla fick ett lopp på Söndagen nämligen propp 18 - lägst 10.000 ( det var den bästa proppen för trolla, men de sa att blir det inte den proppen, för det va lite hästar anmäld dit?!??!?! så ringer dom och då blir det förmodligen nån av snabbpropparna.. som trolla inte har någon chans i … )
Anmälan har gått ut nu, men det är tveksamt om Boden kan släppa några startlistor i och med att Skellefteå inte lagt in sina resultatlistor från Midsommarkransen! Gaaah, skynda Skellefteå!
vart de nå montelopp? :D *hoppas hoppas*
Jag vet inte… Det har ju bara gått en timme sen anmälan gått ut. Boden är vanligtvis väldigt snabba ut med startlistor, men nu är det Skellefteås resultat som är "ivägen".
Okej :( ååååh skynda skellefte! :D
ALLA LOPP BLIR AV! :D
I två shettis lopp är det överanmälningar, och ett av dom kommer delas. I det andra blir det tvångsstrykningar - tyvärr!
Är dock inte orolig för mina shettisars del. Juppe har nog sina poäng (raden är 1d4d2) och han drog ju på sig 2.000:- senast. Lukii har inte gjort 5 starter ännu, så han har företräde!
KUL med många anmälningar! Tråkigt att vissa måste tvångsstrykas dock ;/
Det blir dock inga startlistor idag, pga. att Skellefteå inte lagt in resultatet från igår.
nån som vet om rovalds zoyeriba ska starta?
fan va skojj!!! :D Luddan ska göra monte debut!! :D
De överanmälda shettisloppen var;
Prop 14 - högst 5 segrar
Prop 16 - Grundtid 3.00
Juppe är med i prop 14, men det loppet delas!
# 14 - Jag ska tävla henne:)
Har nu hört av en källa att det kommer över 90 PONNYER till start! Helt otroligt! Så bra har Bodens dubbeltrav aldrig gått! :)

Det måste alltså betyda att vi gjort bra proppar :)
#19, tänkte skriva det i förra inlägget , men tänkte se startlistorna först så jag såg vilka hästar det hade lockat ;)) Utöver Boden, Skellefteå, Umeå och Solänget hästarna (de närmasta banorna) ^^
Men ni har gjort väldigt bra proppar måste jag säja, som det lockar så här många! Det enda vad med Juppe, han hade ingen sådär superpropp men jag vet inte ännu, har ju int sätt startlistorna^^
MYCKET BRA! :D
Jag är en av 90ponnysarna ;D

Kålkulla Advocat: ska ut i 5000 - 15000 på fredagen och 2.45 och tillägg på söndagen :)
Björksta RUTIN DEBUTERAR:D 2.37 loppet på söndag:D
Karl - Oskar kommer att gå i 6000 - 16000:- på fredagen och 2.10 på söndagen :D
kanon helg kommer de bli ^^

#23, KUL ATT NI KOMMER SÅ LÅNGT IFRÅN :D
Bar ai prop 16 (grundtid 3.00) kommer en häst tvångsstrykas, vem det är vet jag inte. Men de andra kommer med : )
Välkommen till Boden förresten! :D

hihi.. tackar=) ja det blir ca 100 mil=D
#25, huvva! Hoppas ni får bra lopp då : ) Det är man värd när man åker så sjuhelskottas långt!

# 25 SUPER KUL :)

kommer det vara nå fest eller nått på banan på lördagen?
är det många som kommer långt ifrån boden som kommer til dubbeltravet?
#28, förra året körde vi lekar och grillning vid banan, det var en rolig tillstälning! Kollade på bilderna senast idag, och jag vllova att jag garva rätt ordentligt x)
Jag vet inte hur många som kommer söder ifrån, , har ju inte set t startlistorna. Men eftersom det är över 90 hästar anmälda, så kan det nog bli en del ;) Så många hästar är vi inte här uppe ;)

# 28 tror de kommer vara de :D har varit de varje år ; )
du kan få vara i mitt å Amandahs lag vi rockar på lekarna ^^ HAHAHA
fast Amandah vi tar väll med Jenn å dom elr? X)

det kommer verkligen bli kul att få komma norrut!!
Så vitt jag vet är det ingen som fixat någonting i år dock ?? Vi kanske brode prata ihop några stycken så det faktiskt blir något?

Jo super kul att ni kommer, VÄLKOMMEN : )

hihi.. det låter skit kul!!=D jag längtar verkligen!!=D hur gör ni då med lag? blir det blandat från olika banor?=) i sånna fall är ja med er=)
Lagen körs "banvis", det vill säja Boden, Umåker, Skellefteå osv.
Förra året vann tyvärr Umåker x) Men Boden (wiie!) vann den bästa och fartfylldaste grenen - klädstaffetten! ;)

ok..hihi.. jag å brorsan kanske (vad vi har hört) ensamma från romme
hihi.. vi är lite utanför ;)
#36, hha ;) De kanske kommer fler söder ifrån, vi får ju se :D_D Hoppas verkligen att det kommer fler söder ifrån också, kul med nytt folk och nya hästar!

hihi.. ja hihi.. =D det kan vara väldigt kul med nått annat ibland!!=)
#38, ja visst! Annars är det ju alltid "samma gamla vanliga" hästar här uppe ^^Man kan nästan lista ut på förhand hur loppen kan se ut ;) Fast jag klagar inte, he e kul ändå :D

hihi.. ååå va KUL det ska bli!!=) kör du shettis?=) #38?
#40, japp, jag kör Norrskenets Jupiter och Lucky Luke, galna små shettisar båda två : ) Har dock ett russ också, Zolero, fast han är som han blev ^^

hihi.. ok =D vilka rekord har dom?=Dja känner nog igen namnen=D

Jag kör Kålkulla Advocat 2.41,5 och Karl oskar 2.01,7 åsso min nyinkvalade Björksta rutin :D

Nejmen Emma! Ska du dra iväg hela vägen upp dit?! När vi har tävling på Gävle?!

Norrskenets Jupiter har 2.41,2 och 13.375:- på kontot, Lucky Luke är ostartad (eller ja, han har gjort en start men blev diskad^^ ) och Zolle har 2.25,4 och 1.675:- på sig.

hihi.. ja sandra de ska vi nog=D Grattis för segern med Hyper!!
FAN VA KUL!! GRATTIS!!
vi tänkte att det skulle bli lite semester samtidigt=)

När åker ni emma :)?

ok=D hihi.. hoppas att vi träffas där uppe=D ska du starta zolle?=D
Japp, Zolle är anmäld! Han är i toppform, men han har lite "mentala" problem på banan, tyvärr ;/ Men vi är md och satsar på godkända lopp och att få nå lopp i kroppen. Han ska ut i 2.25 och sämre på fredagen, ohc grundtid 2.37 på söndagen :)
satsar på att få till Zolle ordentligt till augustii, då viktigare uppgifter väntar :)

Tacktack! Hoppas att det blir en trevlig semester då!^^ Och att Winst visar bodenpållarna vad han går för

hihi.. nemen sandra….!=D ska du starta i gävle då? sabina okså=)? sånna fall LYCKA TILL!=D 

# 51 när åker ni :D=

Vi?=)

# 53 jo du ; )

hihi.. ok =D vi tänkte börja åka på onsdag morgon=) och övernatta vid solänget=D sedan drar vi vidare på torsdagen=D blir lång resa både för oss och särskilt hästarna!!=D vi hoppas det kommer att gå bra!!
Är ni från boden?=)
Japp, vi är Bodensare :D

#54 också?=) hihi förhoppningsvis så ses vi där=D

när skulle startlistorna komma?=) så man vet om man ska börja packa hihi..=D;)

Jo jag å Amandah är bodens värstingar ; )

På att peppa våra hästar :)
tror de är dags för dig att börja packa :d de var ju bara överanmält i ett shettis lopp där de var ngn ponny som var tvungen att strykas ;P

hihi.. vilka ska du starta då?=) hihi.. va har de för rekord pengar?=D

när börjar första start på fredagen?=D
Kl. 19:00 brukar första starten gå! Och det är 12 lopp, så det blir midnattstrav :)

JIPPI
hihi.. å va skoj!! tur att det är fler som är vakna såhär sent!=D
#17 Gud va kul!Lycka till

# 61 : )Kålkulla Advocat 2.41,5 han har 12.000:- nått sånt :p höhö :p Björksta Rutin ost och Karl oskar 2.01,7 11.900:- : )
HEJJA STARTLISTORNA:D

ok..=D.. har dom kommit?=) startlistorna alltså=D hoppas det=D

£ 67 vi väntar spänt ^^

hihi.. jo det kan man verkligen säga!!=D hihi…

hoppas det inte är våran shettis bara som har strykts!!=( Startlistor.. hihi.. snälla kom nu=D

det äre nog inte:D

vilka proppar har du anmält till=D?

Shettisen :D 5.000-15.000:- på fredagen och 2.45 tillägg på söndag :D
Karl oskar 6.000:- - 16.000:- fredagen 2.10 med tillägg på söndagen :)
Rutin 2.37 på söndag :)

Sindy är anm. med proppen 2.45 och sämre som Frida ska köra på fredan,samt loppet med högst fem segr på sönd. då ska Evelina köra själv..samt att Evelina ska rida monté bägge dagarna med Dagobert…samt att hon ska få köra Olivia också 
Nu tycker jag absolut att startlistorna ska komma x) *spännande*

# 74… hur många segrar har shettisen?=D

Sindy har en seger :)

hihi.. ok.. vilket rekord har sindy?=)

jaja..ok..startlistor kom nu ….snälla =D
Boden 29 juni är klara. Håll tillgodo:

JIPPPIE
fan va härligt!!!!
jipppie!!!!!!
Fyfan vilken chans Zolle har (lopp 5). Men jag litar inte helt på den hästen…
Juppe har uselt läge, spår 11 lopp 4…. Men vi satsar på pengar!. Lukii lär galoppera, spår 7 lopp 10… hahaha x)
Och här den andra dagen:
Heja Zolle!!!!! Jag tror nästan på den hästen…. You can do it!
Räkna med galopp för Lukii… Spår 7 bakom bilen på fredagen, spår 9 sen… Gaaah!
Juppe har tuffa lopp, men wtf! Han är en kämpe, han kan gå en el fortare om han är på humör! Pengar i alla lopp, tro jag. Kanske diskningar dock x)

fan va härligt!! alla är med!!=D

Och självklart är Viktor den ende från Bergsåker .. ;P
Aja .. lycka till alla ! :D

å vi dom enda från romme=D så är det…hihi…=D

Skit bra lopp för Oskar ^^

Fan va bra!!=D
Men Amandah, om du har den inställningen att du kommer bli diskad så kommer du ju att bli det. Tänk positivt!! :)
#92, gaaaah! Lukii ÄR hgalopp häst ;) Har han bestämt sig för att galopperara spelar det ingen roll hur man håller, eller om man driver. Han kör bara galopp, håller man hårt kör han bara söligare galopp ;)
Men nu har han faktiskt tränat utan galopp TVÅ RAKA PASS!! Helstängt och dövning kommer det bli, så kanske han lugnar ner sig lite.. Travar han så är det jättebra, han är faktiskt en riktigt snabb liten gosse :)
Lite tippning! :)
BODEN 29 JUNI Lopp 1 - Säjer pass, vet inte hur någon av hästarna går under sadel! Ganska så öppet lopp skulle jag vela säja :)
Lopp 2 - 3 BELINDA III är ohotad!
Lopp 3 - 4 MILTANO är i mycket fin form. Hotas närmast av 6 EDGAR som gick strålande innan galopp senast!
Lopp 4 - Mycket jämt lopp med många som kan slå till! 5 NÄSVALLENS PORS är dock hetaste segerbudet. Hotast närmast av 8 LILL-HELGE, 11 NORRSKENETS JUPITER, 9 MÅNSTORPS HARMONI, 10 BÄCKDALENS MONZUN och 4 KÅLKULLA ADVOCAT. Utöver dem finns det en massa fina hästar med i fältet som är i bra form. Stor chans till en dramatisk upploppskamp!
Lopp 5 - 3 ZOLERO är visserligen opålitig, men han står bäst inne och är gynnad av autostart. Kan denna Nicklas II-son hålla ordning på fötterna och skallen, så är ingenting omöjligt. Hotas närmast av 8 DIANA ROSS.
Lopp 6 - Återigen ett jämt lopp med många hästar som kan slå till. 2 BÄCKDALENS NINJO är aningen galoppig,men håller han sig i trav är han helt klart med längst fram. Hotas närmast av i stort sett ALLA! Åter igen ser jag framemot en dramatisk upploppskamp!
Lopp 7 - 1 BJÖRKSTA TROLLTRIX har varit duktig i år, och står bäst inne. Möjligtivis kan 5 OSSY och 4 IVRIG Z. hota.
Lopp 8 - Åter igen är 5 BELINDA III given! 1 BÄCKDALENS ATLAS kan bjuda Belinda på en match!
Lopp 9 - Jämt lopp igen! 3 KARL-OSKAR är i bra form och är säkerligen längst fram. 1 WINST och 4 PEGASUS är också där framme.
Lopp 10 - 5 VIGGO kvalade in på 3.03, och är såklart hetaste segerbudet! En travande 7 LUCKY LUKE kan kanske vara något form av hot, men ja.. Trav är trav, inte galopp (Luckyyyyy!!!!)
Lopp 11 - Jämt lopp igen! :) 7 CHARMGUMMAN är i bra form, tog dubbel senast på Umåker. Alla har helt klart chans i det här loppet!
Lopp 12 - Ett av många jämna lopp för dagen! 1 NÄSVALLENS PRILEX , 7 SMEVALLENS EMINENT och 9 SINDY O. står bra inne, men Prilex verkar ha bäst form och har bäst läge. Varning för 3 TELIA och 12 NÄSVALLENS MARINA som verkligen är i bra form!

SÖNDAN OCKSÅ AMANDAH :D
BODEN 1 JULI
Lopp 1 - Svårtippat lopp… 8 BÄCKDALENS SHALIMAR är i bra form, lika så 12 NÄSVALLENS MARINA och 13 TELIA.
Lopp 2 - 2 OSSY har bra läge, men hotas av formtoppade 5 KARL-OSKAR. Även 7 EDGAR är såklart med här "på ett hörn".
Lopp 3 - Montélopp, vet inte hur någon går under sadel…
Lopp 4 - 8 VIGGO igen, trots knepigt spår. Även 9 LUCKY LUKE, som är näst snabbaste hästen i fältet med sin kvaltid.. Men som sagt, traven!!
Lopp 5 - Hetaste segerbudet är 3 BUSEBO TROLLA. Kanske 6 BÄCKDALENS ATLAS och 5 AMETIST kan ge en match?
Lopp 6 - 10 ZOLERO är bra från tillägg, men ibland kan man ju ifrågasätta inställningen. 5 BJÖRKSTA RUTIN kvalade in bra.
Lopp 7 - Svårtippat lopp! I stort sett alla har chans..
Lopp 8 - Jämt lopp! 8 NÄSVALLENS PORS är som vanligt svårslagen! 5 NORRSKENETS JUPITER ger sig inte när han väl fått upp farten, vilket han bvisade senast. 4 KÅLKULLA ADVOCAT är påväg upp mot toppformen.
Nu orkar jg inte tippa mer x)
räknar med att ta med mej minst 3 vinste hem från fredagen:D
#97, sorry svan, du har bara två segerchanser! HAHAHAHAHAHAHH X) Juppe å jag tar du ;) *fliiiiiin* x) Haha, nee ;) Men du är söt, ändå ^^^
#93 Okey då, hoppas det går bra för dig :)
#99, har iaf en segerchans i helgen! Lopp 5på fredagen, med 3 Zolero! Han gick 2.26 opressad ensam på banan för ett tag sen :)
#100 Jaa, jag såg hans lopp, det borde han har väldigt bra chans i :)

Amandah vad du är gullig som tog me lilla Rutin på ett hörn han bugar och bockar ; )
#101, joo, egentligen ;) Men han är opålitlig ^^Iblan där han värsta heta och ger järnet, men för det mesta är han het och galen första 500, sen är det inte lika kul längre x) Han har någe hack i skallen, men vi joobar på det :D

Startlistorna till söndagen är fel, nya kommer imorgon Bara smärre justeringar, men för de hästar det gäller är de viktiga :)
Jag tycker absolut fler ska tippa! ;)

vad är det som är fel med söndagens startlistor??????=(
Och här andra dagen, version 2, från de ansvariga:

men i vilket lopp är det ändring?

det lär väl finnas nån mer som vill testa och tippa=D det är super kul att se hur alla tippar!!=D
Jag och Zoya har ganska bra chanser OM hon är på humör och vill springa! I autoloppet kan hon gå fint, hon är startsnabb och det är kort distans så hon kanske kämpar ända in i mål
På söndagen har vi också bra chanser. Kan vara en fördel för henne att jaga och springa om istället för att bli omsprungen. Sist jag körde henne, ca 1 vecka sedan var hon superfin och låg på riktigt bra. Håller det humöret i sig så kanske en topp 3 placering i nått av loppen:P

Oskar var ruggig senast i Skellefteå ^^
Emma, testa å tippa själv:D Roligare än vad man kan tro ;)
ALLA, TIPPA :D
Någon som vet om det kommer gå en provstart för hästarna som aldrig har sprunit bakom bilen någongång ?

hihi.. jag tycker det är verkligen svårt att tippa när det bara nästan är hästar som man inte vet något om=D så denna gång överlåter ja till andra!!=D Hihi.. tippa på!!=)

ja hoppas också på att det blir provstart med bilen!!=) blir det nått sånt?

putt=)
Hoppas att det blir det… Zolle har nämligen aldrig testat x) Lukii har gått linjestart, och det vill ni inte veta hure gick x)
För övrigt - vad vare för fel i startlistorna?
samma här , Okey har heller aldrig sprungit bakanför bilen .. För stora hästar brukar det vara som före tävlingarna att man får prova men ajg vet itne hur det är med dom små .. man vill ju lixon veta hur ens häst kommer reagera och hur man ska göra för att den inte ska få sprutt
**Boden 29 juni
**
Lopp 1: 5 VINKA kan springa under sadeln och är i kanonform. Blev väldigt imponerad av henne sist jag såg henne ridas. Vet ej hur restan gårXD
Lopp 2: 3 BELINDA III kommer nog att vinna detta lopp. 1 BÄCKDALENS ATLAS kan utmana en bit men slutar tvåa om han håller sig i trav. 5 AMETIST solklar trea/tvåa.
Lopp 3: 4 MILTANO tar lugnt hem segern. 6 EDGAR och 5 GUTEN utmanar främst om andra priset.
Lopp 4: Svårtippat tycker jag. 4 KÅLKULLA ADVOCAT tar ledningen bakom bilen. Tror att han snabbt blir utmanad av 5 NÄSVALLENS PORS och 2 NÄSVALLENS PRILEX. När 10 BÄCKDALENS MONZUN får fritt fram får man passa sig för honom. Vinner gör 5 NÄSVALLENS PORS. Outsider: 11 NORRSKENETS JUPITER kan springa då han vill och kan göra att bra lopp då han får fritt fram eller bra rygg att gå i.
Lopp 5: Amanda har predikat XD om 3 ZOLERO om hur han har sprungit och jag måste säga att han har en ruggigt bra chans. Finns viljan vinner han nog. 4 MADDIKEN V kniper nog andraplatsen och 8 DIANA-ROSS tror jag kniper tredjepriset. Outsider: 1 PILGRIM. Har vinnarinstinkten väckts till liv kan han göra ett bra lopp.
Lopp 6: Svårtippat. Har faktiskt ingen aning.
Lopp 7: 1 BJÖRKSTA TROLLTRIX har bra läge och bäst rekord. 5 OSSY utmanar också om förstaplatsen liksom 4 IVRIG Z. Tror det handlar om de tre.
Lopp 8: 5 BELINDA III vinner. 1 BÄCKDALENS ATLAS tvåa om han håller sig i trav. Tredjepriset kniper nog 2 MÅNSTORPS EVITA.
Lopp 9: 1 WINST vinner nog. Alla hästar har i princip chans att ta andrapriset främst 3 KARL-OSKAR.
Lopp 10: 5 VIGGO tar hem segern. 7 LUCKY LUKE kan knipa andraplatsen om han håller sig i trav.
Lopp 11: 8 ZEENITH har bra chans. 4 VINKA kan också gå fort. 7 CHARMGUMMAN och 2 SOLOS YASSÅ kan också har med tätstriden att göra.
Lopp 12: 1 NÄSVALLENS PRILEX har bra chans. 3 TELIA har visat storform och kan också göra ett bra lopp. 7 SMEVALLENS EMINENT kan gå bra om han håller sig i trav och om 12 NÄSVALLENS MARINA får fritt fram kan hon komma topp 5.
Blev lite att skriva men har lite tråkigt 
#119, jag tror faktiskt det kan vara provstarter med bil. Vi får se i programmet! :) Eller fråga på Npts hemsida, www.npts.se, i gästboken där.

kul att fler tippar=D ja man får väl reda på det när man kommer dit=)
På ett sätt är jag GLAD över Juppes 11e spår… Han har gått bakom bil två gånger, och har båda gångerna hettat upp sig för mycket och kört startgalopp… Sen går han verkligen inte i ledning. Så ett lopp antingen i dödens elelr i nån bra rygg, så går Juppe som fan sista 500, å då smäller de x) *jag drömmer bra*

29/6
Lopp 1: Dagobert har gått KANON UNDER SADEL!
Lopp 2: loppet är Belindas helt enkelt men hoppas ändå på Advocats halvbror
Lopp 3: Miltano vinner pisslätt som alltid:P
lopp 4: Kålkulla Advocat, Norrskenets Jupiter elr Näsvallens Pors :)
Lopp 5: Zolero vinner om han vill =)
Lopp 6: Bäckdalens Ninjo
Lopp 7: Ivrig Z
**Lopp 8: Belinda III
**Lopp 9:Tror mest på min egna Karl-Oskar då han i skellefteå visade stora framsteg och svarade ut Alexir hela tiden tills det började gå för fort, Winst kan ju blanda sig in men som sagt tror mest på Oskar.
Lopp 10: Mkt fina hästar men det kommer handla om Viggo och Lucky om Lucky håller sig i trav ; )
Lopp 11: Jämt lopp tror på upplopps kamp ;)
Lopp 12: Jämt lopp här med, säger upploppskamp igen ; )
Ps. Sindy O har tränat grymt bra ^^,

wow min Näsvallena Marina blev nämd ^^

wow min Näsvallena Marina blev nämd ^^

oj tittade inte så lågnt upp,
marina va visst nämd på många ställeen,
jag ska kööra min tippning nuu…

29 Juni
Lopp 1 Vinka, dags att visa formen?
Lopp 2 Belinda, överlägset.
Lopp 3 Miltano tar nog hem det här tätt efter kommer Guten,
Lopp 4 Lill-helge eller Monzun men det är flera hästar runt samma tid, kan bli hårt.
Lopp 5 Zolero har bäst tid och tränar bättre tider hemma.
Lopp 6 nån av Jikas ponnysarna?
Lopp 7 ska trolltrix få sin första seger? beror på om han kan stå på benen.
Lopp 8 Fundera inte ens, Belina III
Lopp 9 Karl-Oskar går bra nu tror han vinner
Lopp 10 Viggo kvalade in på 03, klart han tar hem det.
Lopp 11 Vääldigt svåårt.. Charmgumman hoppas jag på.
Lopp 12 Athena eller Sindy.O
orkar inte skriva nå andra kommentarer ;p
**Boden 1 juli
**
Lopp 1: 8 BÄCKDALENS SHALIMAR är på G har endast 40 meters tillägg. 12 NÄSVALLENS MARINA och 13 TELIA har gått bra måste dock gå rekord för att vinna. 14 NÄSVALLENS PRILEX står långt bak men kan hamna topp 5 samma med 15 AMETIST. Vinner gör 8 BÄCKDALENS SHALIMAR.
Lopp 2: Tror mest på 5 KARL-OSKAR och 6 FRITZ. För kort distans för 7 EDGAR att ta igen sina tillägg. Även 2 OSSY kommer att göra ett bra lopp frågan är då hur länge han hänger med de andra? Outsider: 4 ROVALDS ZOYERIBA har tränat bra och vaknar hon på rätt sida kan hon placera sig.
Lopp 3: Ja, vet inte riktigt hur dessa hästar går i monté. 7 TOKER springer bra under sadeln men för långt tillägg. Tror på 2 DAGOBERT och 4 IDEFIXEN.
Lopp 4: 12 MÅNSTORPS EVITA har grymma tillägg men konkurrenterna har inte sprungt under 3.00.0 så hon har chans. 8 VIGGO har bäst rekord där framme så han har chans.
Lopp 5: 4 BUSEBO TROLLA har bra chans även 6 BÄCKDALENS ATLAS. Först i mål…4 BUSEBO TROLLA.
Lopp 6: 5 BJÖRKSTA RUTIN kan nog springa fortare är rekordet. 10 ZOLERO är bästa hotet. 8 PILGRIM kan också gå bra om han håller sig i trav. Vinner gör 10 ZOLERO.
Lopp 7: 8 IVRIG Z har bra chans även 5 ORKAN Z. 9 LARS och 12 PEGASUS kan också ha något med topp 5 att göra.
Lopp 8: 5 NORRSKENETS JUPITER har bra chans i detta lopp och även 4 KÅLKULLA ADVOCAT som måste upp i rekordtid kan göra ett bra lopp. 8 NÄSVALLENS PORS är närmaste hot och även 9 MÅNSTORPS EVITA. Vinner gör 5 NORRSKENETS JUPITER.
Lopp 9: 6 BÄCKDALENS NINJO vinner.
Lopp 10: 1 WINST har superläge men får akta för nummer 6 GUTEN.
Lopp 11: 4 YRE kan gå under 2.20-tider så tror på han. 6 VINKA kan också gå bra.
Lopp 12: 4 SINDY O har jättechans även 8 TELIA kan bli intressant om hon sänker rekordet ytterligare. 10 NÄSVALLENS PRILEX går snabbt men ganska långt bak för ett kortlopp.
Lopp 13: 6 MÅNSTORPS HARMONI har ett superlopp men 9 NORRSKENETS JUPITER kan blanda sig in i leken på upploppet.
Hehe* Ytterligare långskrivet :P

Nu ligger de korrigerade startlistorna ute på SPTF
Härligt^^ Synd bara att det kom med en till pålle i mina loppXD
Kul att ni tror på Zolle! Jag själv tycker det skulle vara jätteroligt om han visar lite vinnarskalle och sökter sig : ) Rekordsänkning finns helt klart i kroppen! Men ja, den här hästen har ju sina problem x)
Juppe finns även med, jag tycker han har lopp som han helt klart ska ta pengar i i alla fall! Juppe var kanon senast, visar han samma skalle i helgen så förvånar det mig inte om han i alla fall sänker rekordet. Lite tillägg är bara bra för honom - han går inte i ledning!
Är det någon som kommer att fota under dubbeln förutom Alis Foto??

# 134 - Okej:)
ja d ä ganska många som tror på belina iallafall. Jag säjjer bara en sak ni har glömt bort Lill Helge i lopp 4 på fredagen! Jag har mer vinstchans med han än vad jag har med ivrig.

#136 kan man göra annat än att tro på Belinda?
#136, Helge har ju samma chans som typ 5 andra i lopp 4 x)
Provstart bakom bilen kommer att vara kl.18.40. Hoppas att så många som möjligt läser detta.
LYCKA TILL ALLA SOM KOMMER TILL OSS PÅ DUBBELTRAVET
För dom som inte vet är jag ordförande i NPTS och har tyvärr inte hunnit skriva en presentation av mig än. Men kommer efter dubbeltravet.