Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 1949 ggr
johanna__
0

Raider ?

Jag undrar hur avkommorna efter Raider blir ? Vad nedärver han för temperament, utseende, travkapacitet mm. ? Vill veta allt, har ni bilder på hans avkommer är det jättekul också :)

amandahandersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte än så länge, men jag har köpt en så du får veta i höst ;)

Han har verkligen toppstam!
Han är ju då e. Raider, som inte behöver någon närmare presentation…
Sen är han u. Nisans Nadia, som har travat 2.00,9 och är e. självaste Nicklas II.
Bättre stam kan man väll inte få?
Han är född 2006, och kommer hem till mig i slutet av juli, eller början av augusti. Och han är då min födelsedagspresent, fyller ju år 7 augusti så… Ska genast börja med hantering och dylikt, och ska börja köra in honom så fort som möjligt.

Här är iaf en bild på min nya stjärna :)

skott
0

Jag har en 4aåring efter Raider som är helt underbar.. Mamman är Martisse som är helsyskon till bla Maraton 1.52 Marco II 1.46

Maroon som han heter är fortfarande hingst och han har en enorm kapacitet, fast vi fått ta de lite lugnare efter en olycka han var med om som 3åring..

Han har startat 9ggr med 6 vinster Flört

Fotot är när han var 3år gammal…

Mixie
0

Känner inte till någon avkomma personligen men har fått för mig att medparten inte är särskilt rättställda.. Hade ett sto i stallet (Dannella) efter honom som var jättetrevlig att ha och göra med sprang under 2 minuter.. det är väl som med alla hästar att dom blir väl som man gör dom till.. :)

//Mickan

Mollberg
0

#1 Gud vilken fin häst, snygga ben och raka haser.

amandahandersson
0

#4, jag tycker också han ser jättefin ut! Han är ju bara 1 år också. Ska bli jättespännande och följa hur han utvecklas. Tror han kan bli superfin i kroppen iaf :)

iiirma
0

#4 Håller med! Skitsnygg! ^^

Jagz
0

# 1 Jättesnygg!

johanna9
0

jag har hört att dom efter raider är sena i utveckligen..

amandahandersson
0

Har också hört desamma som #8, men hästarna får ju också iaf minst 50% från mödrandet?

Millaaann
0

#9 Nisans Nadia har tävlat för min hemmabana här i småland :) Va kul att du skaffade hennes avkomma :P

amandahandersson
0

#10, hon har ju bra rekord iaf ^^ Och bra pappa ^^ Sen vet jag inget mer om den hästen. Vetu vilket folk det var som ägde och tränade henne?

johanna9
0

#9 tiffys syster racy är efter raider och hon ha gått 10-12 som femåring tror ja.. min gick 1.54.4 som femåring. men hon är efter tyson

amandahandersson
0

Man kan ju inte heller dra alla Raideravkommor över en kam!
Raider är kanske inte den snabbtravande hingsten som lämnat bäst, men han har lämnat riktigt bra!
Skärmnäs Pigall är ju godkänd avelshingst, och travar fort han med. Super Busen har travat under 1.50!
Och om några år kommer ni få se Razmus! x) haha! x)

ryttarn
0

Troll Twix har deffinitivt varit en "slowstarter". Med ett rekord som treåring på 2.48 var man måttligt imponerad. Som fyraåring tog vi aldrig ut henne för "polletten" had lixom inte ramlat ner ännu. Nu som femåring går hon som ett skållat troll, mellan galopperna….

Jag tror mycket på henne i år. Efter 4 starter har hon ett rekord på 2.25 men hon tränar väldigt mycket snabbare. Så hittar vi bara en balans som gör att hon slutar galopera så blir det fart på henne….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

thilda-
0

Och jag har då Säby's Ludmila :) Hon gick runt 2.40 som 3åring.. och förra sommaren sänkte hon rekordet till 2.23,9 (5år).. och iår hoppas vi på en rejäl sänkning :) Hon var oxå väldigt Omogen som 3-4-5år… men iår så har hon "mognat" rätt så mkt :)

sofienordmark
0

Jag har Carmilla som då är efter Raider och Cajsa Kavat. Hennes mamma har aldrig startat på travet, men har en del hästar i sin stam som travat bra bland annat Hero och Granit.

Carmilla i sig är en jätte trevlig häst som alltid kommer fram till en i hagen och är nyfiken på det mesta, en helt underbar häst som jätte gärna är i familjens omgivning. Hon vill oftast vara först när man ska leda upp hästarna från hagarna osv, så man kan ju hoppas på att hon fått lite av sin pappas löparhuvud (:

Visst har hon temperament och är lite nervig och ska testa saker men då är det bara att vara där och visa vad som är rätt och fel, men temperament tycker jag att det ändå ska vara på en travhäst.

Inkörningen har pågått ett tag och allt går bra, bara man tar det i hennes takt så är det ingen fara. Måste säga att det är en väldigt lättlärd häst.

Nästa år så får man hoppas att jag och Carmilla kommer ut på banorna i Sverige och att allt går sin väg!

sofienordmark
0

Glömska jag glömmer alltid bilden xD

ryttarn
0

Glömde skriva att Troll Twix är e:Raider uGina Scott ue:Ernst Mascot så travstammen är det då inget fel påCool

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

johanna__
0

Fina hästar verkligen ! :D synd att så många verkar ha blivit sena .. men alla behöver ju såklart vara det :)  verkar era raideravkommor bra löphuvud ? är ju bland det viktigaste :)

Jatack
0

Hej! Jeg har en svart hingst etter Raider i trening!:) Han er VELDIKT fin!! Han er en svart 4 år gammel hingst, som til nå har gått 2.27.7!:) Jatack heter han å har kun startet i rundt 4-5 løp! Å han har mye mer å gå på, men han tror selv han er på banen for å tøffe seg for det andre:P Men det komer han over:P

amandahandersson
0

#19, vet inte vad min har för löparhuvud.. jag vet inte heller om han är sen, han ser fin ut för sin ålder nu. Vi får ta och se till sommar, då är han inkörd och lite körd!

#20, sååå fin häst =)

Impulz
0

Jag kommer ihåg ett sto e: Raider som Lotta hade, Rollina Fi hette hon. Otrolig travare! Hon bara flöt fram, minns inte vilket rekord hon hade, men hon var med i kriteriet, så snabbt var det iaf, kan inte påstå att hon verkade sen. Tyvärr var hon en ponny med extrema eksem…

johanna__
0

#20 kul att det går bra med honom ! =) vad har han för mamma ?

johanna__
1

#21 Lycka till med din superfina häst ! =)

Jatack
0

# 23  Ja, er gøy:) Men han skal antageli tilbake til eieren i desember, vi får inte kjøpe han:( Mamma'n er Natack Less!:)

Bilde er av Jatack och hans mamma Natack Less:)

jenniferaronsson
0

#1 jag vill åsså haaaaa

amandahandersson
0

#26, men Jenn, då få låna han om du villl x)

marda
0

raiders snabbaste sto avkomma?

fan_idole
0

Kan det vara Dannella 1.59,1?

marda
0

# står det på grimman, stämmer min teori eller finns det någon annan?

CeriseRosa
0

Vad hände med Danella hon tävlar inte längre eller?

marda
0

#31 tyvärr så betar hon på dom evigt gröna ängarna…

CeriseRosa
0

#32 Nej, ussh vad tråkigt. Hur gammal vart hon? Ledsen

jenniferaronsson
0

#27 tack amandah :]

marda
0

#33 10 år

amandahandersson
0

#34, men jag ska tävla han!  x)

englan
0

hej det var jag som hade nisans nadia

en helt underbar individ går knappt får en snällare häst

som femåring hade hon rekord 2.05  å tänkte strata henne i femårsbaggen men hon blev skadad så stod nästan hela sommaren och hösten

sen året därpå sänkte hos sig till 2.00.9

roligt att hennes avkommer får visa vad dom går för

lycka till

amandahandersson
0

#37, gud vad kul att få veta lite om Razmus mamma! :D:) Hon verkar vara en kanonhäst! Nu vet jag iaf vad min lilla bebis har att brås på :]

englan
0

jag ska se om jag kan få tag i någon bil på henne å skicka till dig dom är väldigt lika i ansiktet

amandahandersson
0

Borde jättesnällt! Har nämligen inte sett henne :)

MagganS-B
0

#25 Natack Less hette Nätack Less i Sverige, var e. Jatack Less (ej godkänd) u. Jullette (som lämnat bl.a. Jagga Ess!). Natack var en jättefin travare, men tyvärr hade hon vissa olater sig för som gjorde att hon inte var trevlig att köra.