Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1521 ggr
amandahandersson
0

Tippningar Bodens dubbelhelg!

Bodens dubbelhelg står för dörren, och vi är flera som tycker det är kul att tippa/läsa tippningar! Flera har redan tippat, men jag tycker absolut att fler kan försöka sig på att tippa! 
Så tippa på! :D

Kramar /Amandah

amandahandersson
0

Jag ska göra nya tippningar,… Fast jag har gjort en sväng redan.. ;)

amandahandersson
0

Beas tippning! :D (tog mig friheten att koppa och lägga in här, är det ok Bea?) 

**Boden 29 juni
**
Lopp 1: 5 VINKA kan springa under sadeln och är i kanonform. Blev väldigt imponerad av henne sist jag såg henne ridas. Vet ej hur restan gårXD
Lopp 2: 3 BELINDA III kommer nog att vinna detta lopp. 1 BÄCKDALENS ATLAS kan utmana en bit men slutar tvåa om han håller sig i trav. 5 AMETIST solklar trea/tvåa.
Lopp 3: 4 MILTANO tar lugnt hem segern. 6 EDGAR och 5 GUTEN utmanar främst om andra priset.
Lopp 4: Svårtippat tycker jag. 4 KÅLKULLA ADVOCAT tar ledningen bakom bilen. Tror att han snabbt blir utmanad av 5 NÄSVALLENS PORS och 2 NÄSVALLENS PRILEX. När 10 BÄCKDALENS MONZUN får fritt fram får man passa sig för honom. Vinner gör 5 NÄSVALLENS PORS. Outsider: 11 NORRSKENETS JUPITER kan springa då han vill och kan göra att bra lopp då han får fritt fram eller bra rygg att gå i.
Lopp 5: Amanda har predikat XD om 3 ZOLERO om hur han har sprungit och jag måste säga att han har en ruggigt bra chans. Finns viljan vinner han nog. 4 MADDIKEN V kniper nog andraplatsen och 8 DIANA-ROSS tror jag kniper tredjepriset. Outsider: 1 PILGRIM. Har vinnarinstinkten väckts till liv kan han göra ett bra lopp.
Lopp 6: Svårtippat. Har faktiskt ingen aning.
Lopp 7: 1 BJÖRKSTA TROLLTRIX har bra läge och bäst rekord. 5 OSSY utmanar också om förstaplatsen liksom 4 IVRIG Z. Tror det handlar om de tre. 
Lopp 8: 5 BELINDA III vinner. 1 BÄCKDALENS ATLAS tvåa om han håller sig i trav. Tredjepriset kniper nog 2 MÅNSTORPS EVITA.
Lopp 9: 1 WINST vinner nog. Alla hästar har i princip chans att ta andrapriset främst 3 KARL-OSKAR.
Lopp 10: 5 VIGGO tar hem segern. 7 LUCKY LUKE kan knipa andraplatsen om han håller sig i trav.
Lopp 11: 8 ZEENITH har bra chans. 4 VINKA kan också gå fort. 7 CHARMGUMMAN och 2 SOLOS YASSÅ kan också har med tätstriden att göra.
Lopp 12: 1 NÄSVALLENS PRILEX har bra chans. 3 TELIA har visat storform och kan också göra ett bra lopp. 7 SMEVALLENS EMINENT kan gå bra om han håller sig i trav och om 12 NÄSVALLENS MARINA får fritt fram kan hon komma topp 5.

amandahandersson
0

Beas igen!

**Boden 1 juli
**
Lopp 1: 8 BÄCKDALENS SHALIMAR är på G har endast 40 meters tillägg. 12 NÄSVALLENS MARINA och 13 TELIA har gått bra måste dock gå rekord för att vinna. 14 NÄSVALLENS PRILEX står långt bak men kan hamna topp 5 samma med 15 AMETIST. Vinner gör 8 BÄCKDALENS SHALIMAR.
Lopp 2: Tror mest på 5 KARL-OSKAR och 6 FRITZ. För kort distans för 7 EDGAR att ta igen sina tillägg. Även 2 OSSY kommer att göra ett bra lopp frågan är då hur länge han hänger med de andra? Outsider: 4 ROVALDS ZOYERIBA har tränat bra och vaknar hon på rätt sida kan hon placera sig.
Lopp 3: Ja, vet inte riktigt hur dessa hästar går i monté. 7 TOKER springer bra under sadeln men för långt tillägg. Tror på 2 DAGOBERT och 4 IDEFIXEN.
Lopp 4: 12 MÅNSTORPS EVITA har grymma tillägg men konkurrenterna har inte sprungt under 3.00.0 så hon har chans. 8 VIGGO har bäst rekord där framme så han har chans.
Lopp 5: 4 BUSEBO TROLLA har bra chans även 6 BÄCKDALENS ATLAS. Först i mål…4 BUSEBO TROLLA.
Lopp 6: 5 BJÖRKSTA RUTIN kan nog springa fortare är rekordet. 10 ZOLERO är bästa hotet. 8 PILGRIM kan också gå bra om han håller sig i trav. Vinner gör 10 ZOLERO.
Lopp 7: 8 IVRIG Z har bra chans även 5 ORKAN Z. 9 LARS och 12 PEGASUS kan också ha något med topp 5 att göra.
Lopp 8: 5 NORRSKENETS JUPITER har bra chans i detta lopp och även 4 KÅLKULLA ADVOCAT som måste upp i rekordtid kan göra ett bra lopp. 8 NÄSVALLENS PORS är närmaste hot och även 9 MÅNSTORPS EVITA. Vinner gör 5 NORRSKENETS JUPITER.
Lopp 9: 6 BÄCKDALENS NINJO vinner.
Lopp 10: 1 WINST har superläge men får akta för nummer 6 GUTEN.
Lopp 11: 4 YRE kan gå under 2.20-tider så tror på han. 6 VINKA kan också gå bra.
Lopp 12: 4 SINDY O har jättechans även 8 TELIA kan bli intressant om hon sänker rekordet ytterligare. 10 NÄSVALLENS PRILEX går snabbt men ganska långt bak för ett kortlopp.
Lopp 13: 6 MÅNSTORPS HARMONI har ett superlopp men 9 NORRSKENETS JUPITER kan blanda sig in i leken på upploppet.

amandahandersson
0

Fridas, 29 juni!  

Lopp 1: Dagobert har gått KANON UNDER SADEL!
Lopp 2: loppet är Belindas helt enkelt men hoppas ändå på Advocats halvbror
Lopp 3:  Miltano vinner pisslätt som alltid:P
lopp 4:  Kålkulla Advocat, Norrskenets Jupiter elr Näsvallens Pors :)
Lopp 5: Zolero vinner om han vill =)
Lopp 6: Bäckdalens Ninjo
Lopp 7: Ivrig Z
**Lopp 8: Belinda III
**Lopp 9:Tror mest på min egna Karl-Oskar då han i skellefteå visade stora framsteg och svarade ut Alexir hela tiden tills det började gå för fort, Winst kan ju blanda sig in men som sagt tror mest på Oskar.
Lopp 10: Mkt fina hästar men det kommer handla om Viggo och Lucky om Lucky håller sig i trav ; )
Lopp 11: Jämt lopp tror på upplopps kamp ;)
Lopp 12: Jämt lopp här med, säger upploppskamp igen ; )
Ps. Sindy O har tränat grymt bra ^^,

amandahandersson
0

Jennifers tippning!

29 Juni 

Lopp 1 Vinka, dags att visa formen?

Lopp 2 Belinda, överlägset.

Lopp 3 Miltano tar nog hem det här tätt efter kommer Guten,

Lopp 4 Lill-helge eller Monzun men det är flera hästar runt samma tid, kan bli hårt.

Lopp 5 Zolero har bäst tid och tränar bättre tider hemma.

Lopp 6 nån av Jikas ponnysarna?

Lopp 7 ska trolltrix få sin första seger? beror på om han kan stå på benen.

Lopp 8 Fundera inte ens, Belina III

Lopp 9 Karl-Oskar går bra nu tror han vinner

Lopp 10 Viggo kvalade in på 03, klart han tar hem det.

Lopp 11 Vääldigt svåårt.. Charmgumman hoppas jag på.

Lopp 12 Athena eller Sindy.O

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan säga att ni har inte sett luddan under sadel ännu ;) kommer heller inte säga tiden.. kan bli en riktigt skräll seger

jessssica
0

Så här tror jag:

29:e

Lopp 1: Svårt att veta, kan bli vem som helst typ :p Men tror att VINKA vinner och tvåan blir SOLOS YASSÅ tran står mellan DAGOBERT och SÄBY'S LUDMILA

Lopp 2: Här tror jag att BELINDA III blir en överlägsen segrare, tvåa blir nog AMETIST och trea BÄCKDALENS ATLAS

Lopp 3: Här tror jag att det står mellan MILTANO och EDGAR men det är MILTANO som vinner, trea blir nog GUTEN

Lopp 4: Ett HÅRT lopp!! Men tycker att det ser ut som att NÄSVALLENS PORS kommer vinna, på nytt rek! Tvåa blir LILL-HELGE och om tredjeplatsen är det mycket hårt.., Det kommer att stå mellan BÄCKDALENS MONZUN, KÅLKULLA ADVOCAT och NORRSKENETS JUPITER, jag tror att det blir NORRSKENETS JUPITER som blir trea!

Lopp 5: Här tror jag att ZOLERO kommer att vinna, med flera längder dessutom !! Tvåa blir DIANA-ROSS och om tredjeplatsen blir det hårt, kan bli VEM som helst men vi säger..MADIKKEN.V även om hon kommer att vara hotad av PILGRIM, jag tror iaf att PILGRIM kmr att ta sin första peng här!

Lopp 6: BÄCKDALENS NINJO, BÅRARPS PINTO BLAZE, MÅNSTORMS BERLOCK

Lopp 7: Här tror jag att BJÖRKSTA TROLLTRIX kommer att ta sin första seger. han vinner en längd före OSSY, IVRIG Z ser ut som han har blivit lite för ivrig den senaste tiden, men tror att han håller sej i trav och kmr trea, dock så kmr det bli hårt mellan han och CHARMGUMMAN

Lopp 8: Här tror jag att BELINDA III tar sin andra seger för dagen. Tvåa i mål tror jag blir BÄCKDALENS ATLAS och trea blir nog MÅNSTORPS EVITA!

Lopp 9: Här HOPPAS jag verkligen på WINST som reser ända ifrån Säter (romme som HB, även min HB) Men det kmr givetvis att bli hårt mellan honom och KARL-OSKAR, PEGASUS blir trea.

Lopp 10: VIGGO kvalade ju på en otroligt bra tid och kmr nog att vinna med flera längder. Tvåa blir LUCKY LUKE, och om tredjeplatsen blir det hårt igen…men NÄSVALLENS PYRIT verkar ha fått fart under hovarna!

Lopp 11: Här får CHARMGUMMAN en liten revanch då hon vinner,tvåa blir VINKA och trea blir TILDA SÅNÄTT!

Lopp 12: Leder hela vägen gör NÄSVALLENS PRILEX, tvåa blir NÄSVALLENS MARINA, som tredje häst kommer SMEVALLENS EMINENT!

Det var första dagen det…:P

jessssica
0

I lopp 6 menar jag förstås att den som står först vinner, nästa tvåa o den sista trea.. såklart!! :P:P

Beeea
0

# 2 - Självklart att det får läggas ut;D

Körde Toker idag. Sista intervallerna innan travet och han var ruggigt fin alltså! Räkna inte bort den "sparven" i första tagetRäcka ut tungan

amandahandersson
0

#9, Toker är VÄRLDENS FINASTE russ! Jag älskar den hästen!   Körd ehonom i Östersund förra året, han gick årsbästa :) Snabbare har han inte gått  sen dess, och 11 månader innan det. Han är verklinge helt otrolig. ..Den hästen är en häst som man bara kan drömma om! Tooooki <3 :)

Beeea
0

Här är startlistorna för de som vill tippa:)

Fredagen

Beeea
0

Söndagen

Beeea
0

# 10 - jo, han en fin^^ Magen börjar tunnas ut nu också:D Så hoppas på att Ante kör honom under 2.00 i helgen^^

amandahandersson
0

#13, den där hästen springer så fort man vänder upp på banan med honom. jag ÄLSKAR honom!  Hur ofta tränas han nu? :)

Beeea
0

#14 Inte så ofta som man vill. Jag sommarjobbar nu men jag försöker vara där så mycket som möjlig under helgerna. Jag far typ 2-3 ggr i veckan men vet ej hur mycket marita kör honom.

amandahandersson
0

#15, okej okej : ) Hoppas han går bra nu i helgen :D

Beeea
0

#16 -  Hoppas jag med! Kanske kommer att köra honom i ett lopp, men det vet jag först på fredag:)

jessssica
0

*PUTTAR UPP*

så att fler kan tippa nu då…:P

amandahandersson
0

#18, BRA ;) haha ;)

marans
0

#9 Vi tränar Toker 3ggr i veckan Ante har även han fått sommarjobb. Förra veckan red Pernilla honom 1 dag också . Men tyvärr är det inte några bra lopp för Toker under Juli så vi får ligga i och träna istället, så tar vi igen det sen under hösten. Tyvärr är ju detta Tokers sista tävlingsår, synd för är det något han älskar så är det att tävla. Synd bara att han inte ville på V75 dan. Inge roligt när dom gått på bete 1 vecka och sentävla , dom har inte hunnit ställa om sig.

amandahandersson
0

#20, Östersunds dubbelhelg! Där hittade jag tre lopp åt Toker ;) 
Toker är så fin.. Ta hand om honom :) Min lilla drömhäst ;)

marans
0

Givetvis tar vi hand om honom, just nu har dom fått semester från sin tråkiga hage på travet. Vilket dom behöver! Synd bara att dom släpps på bete under tävlings säsongen, men det är dom väl värda att få ha. Ante har fått sommarjobb trots att han bara fyller 15 år i augusti :) så han hinner inte träna nå mer än 3-4 dagar dom veckor vi har honom :( Så vi hoppas på att Bea kan träna minst lika mycket skulle vara kul med en riktigt fin sista säsong med Toker på tävlings banorna. Gärna då med FINARE resultat.

Angående Östersund så har Bea sagt att hon gärna åker dit bara det löser sig med transport

Susanne.Nygren
0

Jag kan tyvärr inte komma med och heja på mina små killar, men givetvis håller jag på dem! Heja Viggo och Ytterhalls Playboy!!!!! Självklart hejar jag på deras kuskar också! Heja Felicia, Alma och Linnea!!!!

Bifogar bild på Viggo som föl!

amandahandersson
0

Nu har jag lite att göra , så jag håller på att skriva mina tippningar!

amandahandersson
0

**BODEN 29 JUNI
**

Lopp 1 - Montélopp. Svårt, vet inte hur någon går under sadel. Men jag   tror att formstarka 5 VINKA är farlig!

Lopp 2 -  Spikar 3 BELINDA III. 

Lopp 3 - 4 MILTANO är självklar favorit, utmanas närmast av 6 EDGAR som är på väg mot toppform.

Lopp 4 - Mycket jämt lopp. Kommer 5 NÄSVALLENS PORS   till ledning blir han svår. Utmanar gör närmast  8 LILL- HELGE från knepigt spår, 10 BÄCKDALENS MONZUN och 11 NORRSKENETS JUPITER, som gynnas  av rygglopp.

Lopp 5 - 3 ZOLERO är rusktigt startsnabb, och har bäst lopp.

Lopp 6 - Åter igen ett jämt lopp. 2 BÄCKDALENS NINJO har svårt att hålla sig i trav, men gör han det är nog segern klar, för utgångsläget är riktigt bra..   9 JIKAS SUNITA STAR  och 10 JIKAS SUNNIVA STAR utmanar, men har knepigare spår.

Lopp 7 - 1 BJÖRKSTA TROLLTRIX har överlägset bäst lopp,  och Benjamin Bergström kan mycket väl få sin första årsseger!  Utmanas närmast av 4 IVRIG Z. och 5 OSSY.

Lopp 8 - 5 BELINDA III är ohotad!

Lopp 9 - Här står det mellan 1 WINST,  3 KARL-OSKAR och 4 PEGASUS. Tror dock formstarka Karl-Oskar är först i mål!

Lopp 10 - 5 VIGGO har kvalat in bra, och det här kommer nog gå vägen.7 LUCKY LUKE har näst bästa tiden, men har stora problem med att trava.

Lopp 11 -  Här tror jag på  7 CHARMGUMMAN . Men det är ett jämt lopp, och det finns många som kan slå till.  Främst 4 VINKA och 10 YRE, som visat fin form.

Lopp 12 - Svårtippat lopp… 1 NÄSVALLENS PRILEX har bra läge och är säkert något formslipad. Många kan absolut utmana.

amandahandersson
0

Nu får ni nöja er med det där ett tag. Jag får ju fan skrivkramp x)     Msn å iFokus samtidigt är för mycket för mig……

__SVANE__
0

det är många som tror på belinda d är ju bra hahahahhaa (Y)

amandahandersson
0

#27, antagligen! Med dom där loppen ;) Förlorar du så slänger jag dig i dammen!

Beeea
0

Rovalds Zoyeriba är struken båda dagarna. Jag kommer istället att köra Toker på fredag och Yre i ett lopp på söndag:)

amandahandersson
0

#29, varför e Zoya struken :(
Kör så det ryker med Toook å Yre då Bea! :)

Beeea
0

# 30 - De har busat i hagen, så nu är hon halt:S

Hehe* hoppas det sak gå undan;)

amandahandersson
0

Huh, imorrn gäller det! Är lite nervöös!

Alla hästar har känts fantastiska i sista passet, och det känns ju bra :::)

Imorrn ska jag iaf till satllet där vid 2-tiden. Packa, ta in Juppe och borsta, massera och gosa lite (tillhör våran tävlingsritual!!).   Hästarna får lite havre, müsli och betfor. Sen precis innan vi åker masserar jag Zolle, så jag slipper göra det på plats :)
Sen åker vi väll till travet där vid kvart i 5 . Sen värmer jag Juppe och Zolle innan lopp 1, Lukii  i värmningspausen om det ÄR NÅGON!? Sen ska Juppe ut i lopp 4, Zolle i lopp 5 å Lukii i lopp 10…  

Ursäkta om detta inlägget är totalt ointressant, men jag är nervös och måste skriva och säja vad jag ska göra minst 100 gånger innan, annars blire fel!

FridaSimonsson
0

Amandah jag tkr de var bra ^^

amandahandersson
0

#33, då de hela låter som ett koncept som KAN hålla en hel tävlingsdag? x)

Mollberg
0

Såklart Vinka vinner! världens finaste ju (L)

amandahandersson
0

Jag har skuldkänslor! JAG HAR INTE SMORT SELARNA!

Men jag sket faktiskt medvetet i de… Det regnade idag, och om det regnar imorrn e de så lagom kul å komma där med sina nysmorda selar? x)

Jag ska smörja dom efter tävlingar.. lovaaar

(återigen ett värdelöst inlägg, till mig själv så jag ska komma ihåg de!)

FridaSimonsson
0

Haha, fan regnar de imorn tar jag livet av ett grästrå:p

amandahandersson
0

Haha, jag har tagit livet av många grässtrån i mina dar x)  

Fast det är BAR för banan om det regnar idag, å är sol imorrn tror jag :)

Caroliine_
0

Smedens Mess och FriscoII älsklingar<3

jenniferaronsson
0

jag har smort mina selar :} hihihihi

jennifer goes duktig!

Beeea
0

# 36 - Har syntet XD

FridaSimonsson
0

GOES ZOLERO OCH AMANDAH ^^

amandahandersson
0

Gaaah!
Zolle tar ledningen, men tvärnitar å släpper förbi alla å slutar sist x) HAHAH x)

FridaSimonsson
0

NEEEJ :D för då börjar amandah snacka med han å då blir han överlycklig ;D

jessssica
0

#43 så kan du ju inte tänka XDXD ;) Ja som trodde ni skulle vinna med flera längder juh!!!!!!!!!:P:P:P Om han har gjort så nån gång så måste du tänka att han aldrig nånsin gjort så, du får inte tänka tanken ens att han kan gö så..bara tänka framåt, haha..annars läser han dina tankar vettu..:P

amandahandersson
0

#45, okej då ;) Jag kan ju inte göra dig besviken ^^måste väll taå vnna nu då x)

GAH, NU BLEV JAG NERVÖS IGEN!

jessssica
0

#46 Japp Räcka ut tungan hehe..:P X)

jenniferaronsson
0

#46 jaa du har loooova! ;)