Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 3246 ggr
[gulletussen]
0

Ta travlicens. Hur???

Hej! jag vill ta travlicens och har gått en termin på travskola, har lärt mig jätte mycket, en tjej i samma kurs sa att man får ta ponnytravlicensen efter nyår? Får man ta det så tidigt? Vad gör man när man tar travlicens? Är det en hel termin eller är det en massa prov? Tacksam för svar.

ginher
0

kontakta din närmaste ponnytravklubb för rätt information! :)

Terja
0

Säger samma som #1 Men om man ska ta licens så börjar man med teori och pratar om banans regler m.m. Detta gör man oftast under hösten. Sen, i slutet gör man ett prov och om man klarar det får man sedan köra provloppen nästa år! Det var iallafall så här jag fick göra när jag tog min licens. Men jag tror att du kan nog få mer information av någon i din travskolan eller närmaste ponnytravklubb! :)

// Lina

Frida-Lamell
0

Säger samma som #1

vi började med att gå igenom tävlingsutrustning, vad man gör en tävlingsdag, lite teori om bana osv. vi provade också att sätta på allt och provsitta i sulky (för de som ej gjort tidigare)  Vi hade lite teori varje gång, vi körde även på tävlingsbanan (provlopp) varje gång,  detta gjorde jag på våren. vilket var väldigt bra, så att jag kunde tävla direkt efter jag skickat in alla papper osv.
Jag gick ung. 2 ½ - 3 ½ månad sedan gjorde jag provet och slutprovloppet!  Man kan ta licens så tidgt ja, iaf på min travskola som är väldigt bra!

~Ponnytravkusk såklart ;)

[gulletussen]
1

#3: Ok det låter ju bra :)