Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettresultat
Läst 3193 ggr
Erja
0

Resultat SOLVALLA 29.6.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1. Lopp

Vinnaren Gumino 1.39,9a!

2. Tyson II

GRATTIS JANNIE OCH BENNY!

NatthaBlom
0

Grattis Janina:D

Vet du nå mer resultat från det loppet o tider??

PromiseMinanMorfeus
0

Grattis:D Vilken kanontid:D

ozzkan
0

Wow, snabbast iår! Äntligen under 1.40. Kan alltid vara jobbigt vid 10-tals sekunder strecken.

TorpetsGynna
0

Nån som vet nå mer resultat från idag på Valla?

skott
0

GRATTIS…Skrattande

Odena
0

Grattis Skrattande

Hannna
0

Grattis!:)

Cherriese
0

grattis!!

CarolaG
0

Fantastiskt bra! Jättegrattis! Glad

Miii4
0

Vilken tid, GRATTIS!

Cherriese
0

va gick de andra hästarna i det loppet då? placeringar? jättenyfiken!!!!

divansson
0

Grattis Janina! Riktigt bra tid :D

iiirma
0

Grattis! ^^ Supertid!!

Boode
0

Wow, vilken jätte bra tid !! Grattis kretsen runt Gumino :D

iiirma
0

MER RESULTAT?

VeronicaP
0

Grattis

divansson
0

nån som vet resultaten i lopp.. 3 tror ja d va…

Erja
0

Vet bara att Mazarin Ernst var tvåan och Micklas van i monté. Grattis Nina!

divansson
0

Nina är verkligen ruggigt bra.. shit..

Erja
0

Och L.A.primus vann - grattis Mickis! Och Golda Getaway vann också, en gång grattis till Nina!

Bumbi
0

Grattis Janina och Gumino

nemesis
0

grattis grattis grattis!!!!

zorken-
0

WOW!super tid snart ryker världsrekordet!

divansson
0

#23 jepp, om det fotsätter i denhär farten med Gumino.. då minsann.. ;)

deweycheatumnhowe
0

SM Test Kat B ;

1:a Gumino 1.39,9

2:a Tyson II 1.41,7

3:a Ernst Rolf 1.43,6

4:a Celine 1.44,0

5:a Iva Roll 1.44,2

Otroligt bra tid, banan var rätt mjuk och den blev aldrig sladdad. Jag ser verkligen fram emot SM.

laura_
0

Grattis Jannie, Nina och Mickis!

divansson
0

fins resultaten ute nånstanns?

Ronaldoo
0

Grattis!!!

divansson
0

Mooore.. vill a resultat frá lopp tree..^^

juliapettersson
0

Ingen som vet vinnarna i alla loppen?

fan_idole
0

Celine hade 1.44,2 och Iva Roll 1.44,3, nya rekord för alla utom Tyson i SM-testet.

Boode
0

Vilken bra tid på ernst rolf ! Honom ska man nog inte räkna bort i Sm:et !

Dolores
0

Grattis

CeriseRosa
0

Startade inte Isidor?

Jennie_A
0

#34 Nej Isidor & Mowgli var strukna…

Geminii
0

hallå!! är dfet ingen som har någe mer resultat från solvalla???!!! är såååååå nyfiken;)

Jennie_A
0

Jag tar det jag kommer ihåg, men jag har inga exakta tider: Lopp 3 vann Rama på 2.04, tvåa var väl Mazarin Ernst på 2.19 (tror jag). Montén vann Micklas på 1.53 och där var Lill Snyggen två på 1.57. Lopp 7 vann Pearl på 2.15 och tvåa var Primavara på 2.27. Lopp 9 vann Mack Tyson på 2.03 (tror jag) och tvåa var Minnéa. Sen åkte jag hem…

juliapettersson
0

Vad kul att Rama fick vinna, hon har nog inte vunnit på flera år tror jag!

juliapettersson
0

Någon som vet hur det gick för Sivert i lopp 3?

Jennie_A
0

#39 han var struken…

juliapettersson
0

#40, vet du för vad?

deweycheatumnhowe
0

OK, lite resultat följer här ;

Lopp 1 - SM Test Kat B

1:a Gumino 1.39,9*

2:a Tyson II 1.41,7

3:a Ernst Rolf 1.43,6*

4:a Celine 1.44,2*

5:a Iva Roll 1.44,3*

Strukna : Mogwli ( Sårskada ) och Isidor ( Sårskada )

Lopp 3 - Rekordhandicap grundtid 2.25,0

1:a Rama 2.04,7*

2:a Mazarin Ernst 2.19,3* - Första Starten, 3 år.

3:a Allgunens Alex 2.10,1*

4:a Blexter 2.22,4*

5:a Bergas Flisa 2.19,9

6:a Ultimo 2.21,5

Opl : Jarmo 2.27,6 Hults Pikatcho 2.25,0 Kaa 2.19,9

Dug : Tejas Monsork och Joas Pontus

Strukna : Sivert ( Ryggömhet ) och Romette Nick ( Feber )

Lopp 5 - Monté Tillägg Intervallhandicap grundtid 2.10,0 intervall 1,8 s/20 m.

1:a Micklas 1.53,0

2:a Lill Snyggen 1.57,5

3:a Rebecka Ernst 2.11,2

4: Apus 2.07,2

5:a Bam-Bam 2.04,6

Opl : Mollberg 2.06,7 Klurix 2.10,3 Winnica 2.15,8

Struken : Jina Roll ( Oregerlighet )

Lopp 7 - Tillägg Rekordhandicap grundtid 2.35,0

1:a Pearl 2.15,8* - Första starten, 3 år.

2:a Kålmans Primavara 2.27,9* -  Första starten, 3 år.

3:a Hedra 2.31,7*

4:a Katrinebergs Jozze 2.30,2r - Halt redan innan loppet..

Dug : Tsara

Strukna : Romans ( Körsven sjuk ) och Carnalit ( Sårskada )

Åkte precis efter Lopp 9, har bara de 3 första där men inga tider.

Kategori B högst 7.000:- Tillägg 20 m vid vunna 4.000:- , 40 m vid 5.500:-

1:a Mack Tyson 2.03,2* ( Inte säker )

2:a Minnea

3:a Rama

juliapettersson
0

#42, tack!

Mixie
0

Schysst kört av en kusk i lopp 5.. Vagnen är inte längre användbar…

//Mickan

Millaaann
0

#42 Varför startar man en halt häst??

deweycheatumnhowe
0

Ingen aning.

Ernst Ronaldo laddad inför Tisdag?

Jagz
0

# 45 Vad menar du, vem har startat en halt häst?

Jagz
0

# 47 Eller jaha, nu såg jag ;P

Millaaann
0

#46 Japp d e han :) han har laddat upp med en massa ston :P hehe

#47 Det stod ju att Katrinebergs Jozze va halt innan loppet, gick 2.30 med r.

Jennie_A
0

#44 Menar du den där "snygga" nertagningen av den galopperande hästen? Man får väl säga att det var tur i oturen att det inte blev skada på kuskar och hästar (kuskar ut sulkys, skenande hästar etc som kan bli när man hakar ihop…)

giffan
0

Om en häst är halt redan före loppet… Borde inte veterinären ta bort den då?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Millaaann
0

#51 Joo man kan ju tycka det…sen tycker man ju att kusken/ägaren borde se något också

divansson
0

prutt… ingen av dom gick ju bra…

MagganS-B
0

Grattis alla kring Gumino för hans jättefina rekord och segern!

iiirma
0

Oj! 2.04,7 i 2.25-loppet!! :O Vad hade Rama för rekord innan?!

jessssica
0

Oj vilka bra tider i Sm testet!! :D:D

Denna kommentar har tagits bort.
Jennie_A
0

#55 Hon hade 2.13 innan

casandra
0

#55, rama gjorde ett snyggt lopp och en grym snygg sänkning av rekordet, jag var väldigt imponerad där jag satt och tittade på! :D

zorken-
0

någon som har resultat på wänga memory i lopp2?

sofia-
0

#60 Hon kom sist på 3,07,9

iiirma
0

#59 Ja, de var snyggt gjort :) Tur man inte anmälde dit sen då ;)

Mixie
0

#50 neej jag menar när "någon" försökte ta sig förbi ebba på insidan när det inte fans någon plats.. Krokade i hennes hjul men vägrade bromsa utan drog med sig hästen tills han fick panik. precis innan upploppet.

//Mickan

AK47Kalashnikov
0

#44 Var inte lopp fem ett montélopp? Tråkigt med din vagn..

Mixie
0

#64 jag är snurrigast i hela världen ;) menar lopp 3. Det var inte min vagn.

//Mickan

Bergas-Flisa
0

Hon menar lopp 3 säkert vell?Jag körde det loppet där det hände… inge kul:/

zorken-
0

Någon som vet resutat i lopp2?tid placering osv på wänga memory?

Valkyria
0

Pebbles Höglind och Simba var 2:a i lopp 10!! GRATTIS PEBBLAN!!:D

piggybank
0

Visst körde jag ihop med en annan i sista sväng, och det tar jag på mej, det var inte helt shysst gjort, men jag vill också passa på att säga att den jag körde ihop med låg i halvspår och vinglade och det är jag så trött på. Det är alldeles förmånga som gör det inom ponnytravet, antingen har man innerspår eller så tar man andra spår man kan inte ligga och vingla mitt emellan spåren.

Tråkigt med vagnen jag ber så mkt om ursäkt för det, det är ju trotts allt sånt som händer inom travet då det fins små marginaler att köra på, inte för att det är någon ursäkt.

Maretto
0

Go Pebblan :) // Bella och Mononen

palomia
0

#69 Trött eller inte det ger dig inte tillåtelse att ta plats som inte finns. Det är domarna som dömmer och inte ni aktiva. Kan man inte lägga band på sig utan är beredd att "offra" en konkurrent så kanske man skall hålla på med någon individuell sport istället där man lättare kan påverka utgången av resultatet. Det är skrämmande att läsa din ursäkt tyvär! Olyckor händer så lätt iaf.

zorken-
0

men jag håller med det är massor som ligger i halvspår och inte bryr sig ett dugg.och när man väl kommer och ska runda fältet kör dom upp i "normalt spår" igen!blir så förbannad!

piggybank
0

Jag tycker du överdriver grovt, vi hakade ihop lite i vagnarna på varandra någon olycka var aldrig nära att ske. Kolla på stortravet där hakas det ihop i var och varannat lopp, jag förstår mig inte på er "ponnymänniskor" som gör en jättegrej av en liten ihophakning.

Millaaann
0

Då kan man väl säga dom som e i halvspår eller ngt så att dom kör i helspår istället för att köra på sina konkurrenter, det kan ju hända ngt med ens egens häst också om man kör på andra..inte så jäkla kul att ha en trasig sulky, hästen kanske va osäker eftersom den vinglade fram å tebaka…

FridaSimonsson
0

Håller faktiskt med Svante där :S olyckor händer jätte lätt:S? han kanske skrek ?

stally
0

I detta fall har domaren dömt.

Hur kan du som är vuxen tycka det är skrämmande när ett barn ber om ursäckt!?

Och att i nästa mening säga att :En olycka händer så lätt!

Boode
0

Men det är ändå ingen ursäkt att man är trött på att många köra i halvspår !

FridaSimonsson
0

Det kan det visst vara eftersom att igår var jag tvungen att gå ut i 5 SPÅR för att en låg i halvspår det var inte direkt kul :S jag ropade men inte brydde den sig?

stally
0

#74 Vid eftersnack med den berördes familj sades inget om trasig sulky,eller är det du som blv påkörd?

Millaaann
0

Nää men jag har väl läst inläggen…

stally
0

# Man kanske inte skall lita på allt som skrivs,innan man vet båda berördas åsikt.

piggybank
0

Hallååå det har inte hänt nån olycka vi krokade ihop jag tog upp hon körde på sen fortsatte vi köra loppet inte mer med det!!

iiirma
0

#78 Det är inte alls en ursäkt! :O Även om det gick bra (som jag fattat det) i detta fall kan det hända mycket värre saker! Man ska INTE köra på ngn med flit bara för man är trött på fenomenet "halvspårskörning" i allmänhet!! Jag har också blivit drabbad av halvspårskörningar, men inte kör jag bara rakt fram för det!

Millaaann
0

Okey, men då kanske inte andra heller ska skriva sånt som inte stämmer då, det är ju inte lätt och veta för andra som inte var där vad som egentligen hände…

Hannna
0

Ibland missbedömer man en situation, det är bara till att ta konsekvenserna. Tråkigt bara att även andra blir drabbade. Finns ju inte så mycket mer man kan göra i efterhand än att be om ursäkt. Jag tror kusken ifråga inte är speciellt nöjd med det beslutet han tog, alla vet att det var dumt gjort.

FridaSimonsson
0

Jo precis :) .

Igår höll det däremot på att ske en olycka på Bodentravet :o

Jag kom körandes med en het Sindy O jag var på väg att käka upp och då bara helt tvärt vänder en liten flicka upp framför mig utan att änns se sig om :S

Morsan blev ju svin arg på mig och jag förklarade att man måste iaf titta sig om innan man vänder upp de har iaf vi fått lära oss på licenskursen, kan säga tur att de inte slutade illa för de hade kunnat sluta riktigt illa :s

Parito
0

Jag tycker inte att man ska skriva och "anklaga" någon här på iFokus, vem det än är. En olycka händer lätt och Svante har bett om ursäkt.

SofiaLindh
0

som sagt, trav är trav, allt kan hända, som #85 säger är det bara att ta konsekvenserna och mer kan man väl inte göra än att be om ursäkt och för att sedan försöka hindra att det händer igen.

Skiwkis
0

hur gick det o dom resterande loppen som ingen har skrivit om här då?.=P

palomia
0

#76 Vinkla det som du vill. Det var inte ursäkten i sig jag tyckte var skrämmande utan inställningen till sina medträvlande. Vi vet inte alltid orsaken till varför någon sitter och kör i halvspår men alla vet att man inte får. Tar man då på eget initiativ och skapar plats till sin egen häst fast den inte finns så är risken ganska stor att olyckan är framme och det jag menar är att den risken finns iaf utan att utmana ödet.

[wilda-wilma]
0

Resultat från lopp 2

1 Benjamin S. 2.58.2* Benjamin Sjöberg

2 Källbergets Elcapon 2.56.1* Marika Jansson

3 Mermax 2.48.9 Caroline E Johansson

4 Östertorps Nestor 2.58.9g Jenny Torstensson

5 Svedens Medalj 2.59.2 Louise Sjöberg

6 Wilmer 3.01.6g Matilda Lindahl

7 Ikki 2.56.0g Alexander Hell

8 Fuga 3.06.1g Ellinor Rylander

9 Discopärlan 3.12.7*g Felicia Molin

10 Felicia III 3.07.6g Saga Axelsson

11 Wänga Memory 3.07.9g Felicia Jansson

Skiwkis
0

mer resultat? från lopp som inte visats? :D

[Croneld]
0

Grattis igen, kan det bli snabbare än det här!Flört

Lycka till i framtiden!

christ
0

Resultat från lopp 4a?

_jonna
0

shit :O

jag tror inte svante tänkte "jag siktar in mig på sulkyn"  ÖÖHH

fearplay
0

Vi får inte glömma bort att detta är en ungdomssport. I kategori B är  vi  allt i från 12 år till 25 år med olika erfarenheter. Man ska inte ligga i halvspår men  ibland finns det förklaringar. Blexter i detta fall är orutinerad som sin kusk Ebba och ville inte ligga i innerspår hur hon än försökte. Kusken som trängde sig varken ropade eller varnade på något sätt. Älex är en toppen ponny som lätt hade kört om på utsidan och kommit trea utan några problem. Om nu kusken till Älex är trött på ponnytravet tycker jag att han ska sluta för ingen ska riskera någons hälsa p.g.a att man ogillar orutinerade ponnykuskar. Både kusk och ponny riskerade att bli skadade, kanske för livet. Som tur var blev bara sulkyn förstörd. Många i publiken var mycket upprörda och hade dommartornet varit i gång så hade kusken nog diskats. Tyvärr såg ingen vad som hände i kurvan och kusken fick endast en varning efter många påringningar. Ungdomstravet skall vara en rolig sport där alla åldrar skall kunna mötas med respekt. Jag vill inte anklaga någon, jag vill bara att vi skall kunna mötas ute på travbanorna och ha roligt tillsammans. Olyckor händer och ibland felbedömer man, men att tränga ut någon p.g.a att man är trött på "ponnytravskuskar" är ingen bra ursäkt. I´m sorry Svante bättre kan du, det kunde ha gått riktigt illa!!!

iiirma
0

#96 Håller med dej till 100%

stally
0

Du Fairplay som verkar irritera dig på min son Svantes sätt att utrycka sig,och förmodligen är vuxen,verkar inte helt Fairplay…

Själv stod jag m.k.t. nära,och såg när de krokade ihop.Svante bromsade då upp så att de lossade från varandra,och kunde fortsätta.

Han gjorde en felbedömning,och var inte ute efter att skada Ebba!Han kunde m.k.t. väl rundat henne!Och ångrar sig nog,då detta "Tilltag" tenderar att bli årets händelse.

Det finns för övrigt inget i reglementet som diskfalifiserar när vagnar krokar ihop,där får du läsa på lite.

Svante är en kusk som under sina 2 år i ponnytavet tilldelats en tillsägelse,EN!,tidigare.Detta blev nr:2.

Så jag tror nog man kan köra lugnt bredvid honom.

Han kan dessutom rakryggat stå för sin identitet,vilket men inte kan säga om dig!

Han är dessutom inte trött på ponnytravet som du så felaktigt påpekar,utan kommer att fortsätta.

Har du flera problem med detta är du välkommen att ringa mig

Yvonne Ericsson 0703-802338

(fast du sover väl nu,med tanke på tidpunkten du valde för att skriva ditt inlägg…)

stally
0

Såg just att det stavas Fearplay….

equuleus
0

Vilken tid kvalade Pilen Nick på?

Svartkrut
0

Ursäkta, men jag tycker inte detta är något att tjata om. Hur många gånger händer inte det att man hakar ihop under en tävlingsdag?  Tror att de flesta gjort de nån gång här..?

divansson
0

#101 ja har gjort det en gång.. :P hah, i värmningen, hon såg att ja kom i rätvarv, endå vände hon upp.. knäppis tydligen.. då bromsade ja, de gjorde hon också, fast hon hamnat framför mig.. så styrde hon ut å bromsade mer, då haka vi ihop.. ;P

Hannna
0

Man blir inte diskad för att vagnar krokar ihop, men för att ha stört medtävlande däremot. Det är väl ingen ide att diskutera vidare, det som är gjort är gjort och kusken ifråga har bett om ursäkt.

[wilda-wilma]
0

#100 Pilen Nick kvalade på 2.13.2g

kraban
0

Jag vet resultat lopp 4.

1. Mathilda Jenny björk  2.25,8

2. Månstorpehoffa Markus melander 2.30,1

3. Tejas bon-mickette Antonia c nörby 2.32,6

4. Gläntans facit Nicole carlberg

d. danteII Linda björck

De vart målfoto

Nitro
0

Inte ofta man kommer sist på 1.44 Skrattande

Annelie-
0

#106 Nej, precis :)

Men vi har ju nästan hela eliten här runt Solvalla så det är otroligt tuff konkurrens.

Jättefint lopp för övrigt!

fan_idole
0

#106 Det har aldrig hänt eftersom detta var det bästa russlopp som körts någonsin. Inte bara tidsmässigt (överlag, de fem främsta) utan som hästarna travade och kuskarna körde. Ernst Rolf hade en (pytte)liten galopp, annars var loppet fritt från störande moment och incidenter. Synd att inte proppskrivarna fattar att det är hästar och kuskar i den här klassen som ska göra PR för ponnytravet i insprängda lopp.

amandahandersson
0

Tycker inte heller att det är värt att hacka på Svante…
Olyckor händer!

Och jag tycker också det är SKITJOBBIGT med kuskar som ligger i halvspår… Men dom skriker jag till åt, så flyttar dom på sig.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.