Bilder på avkommer efter Darius Roll 491
Hej vore jätte kul om ni kunde visa lite bilder på avkommer efter Darius, de flesta brukar likna honom.
Ni får gärna skriva en liten rad om dem och vilken möderne stam de har.

Åh vad roligt att se!Det är inga flera som har bilder på ng efter Darius? Förresten Lycka till alla med dem!!!

Här finns två som bor i Finland:

Hej Signe! Hittade lite bilder i arkivet!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Vad kul att se bilder på alla, jättefina! Alla liknar verkligen varandra. Hur är era allmänt, i psyket?

#15, GUD vad söt häst!!!

#11 gud vad fin och ståtlig hon är! :D kommer nog bli fin!! :)

#16 Pigg???? Vem kör???

#20, det är ju Signe.

Vilken fin bild på Darius Maria. Han är minst lika pigg nu….Får dra armarna ur led när jag kör honom
. Jätte kul och se alla fina bilder fr hans avkommer.
Vad gör Demona nu? Det var längesen hon var ute på banorna?

#22 Halvsyster till min Kålmans Polartösen e. Polar u. Tosca

Hej. Ja har en efter Darius. Ronaldo, han ä 3 nu :) u. Emilia L . Ha tyvärr ingen bild på honom nu, fel dator :/ Men han är lik darius, hört många som sagt de oxå :D
Hejsan!
Här kommer en bild på Bravo Dar efter Darius Roll - Tosca. Detta kort togs nog för ett par år sen och det är efter hennes första vinst som togs på Åby.
Hon står fortfarande hos oss på Axevalla Ponnytravskola och hon trivs jättebra! Hon gick framåt på tävlingarna iår också, vi börjar få bukt med hennes stänkrädsla…

*avdelningen för värdelöst vetande* Mysli har nu för första gången i sitt liv blivit körd, och det gick bra. Hon är bara litet fånig, för allt efter vägen är så farligt, men det går nog över när hon blir mer van att vara utanför hagen :)

#31, herregud vilken söting. Jättelik Golf som liten!
#30 #31 Ojdå , 8 månader gammal och redan inkörd ! Väldigt söt är han iallafall !

#33 du kan inte kalla han riktigt inkörd så länge inte man är helt klar. När ne häst är helt klar då kan den gå bra i vagn och ta fina volter med vagnen utan att krångla för att den tycker det är obehagligt.. Jag tycker det är bra att köra in dom tidigt för man börjar inte direkt träna dom…
# 34 Riktigt inkörd och helt klar har jag väl ändå inte skrivit ! Men hästen på bilden drar en kälke och styrs med tömmar, kalla det vad du vill !

#30 Sjukt söt! och GUD VAD LÅNGT du har kommit redan!! :O är grymt imponerad! Han verkar väldigt snäll??
Jätte kul!!!! Rondo e så duktig, självklart även Wiktor och Oskar
. Wiktor har du ingen bild på Trogen?
Vad roligt att det går bra med Bravo hoppas hon kommer att starta lite mer iår, hon gjorde vell inte så många starter förra året.
Hur går det med Shakira då?
Jätte kul!!!! Rondo e så duktig, självklart även Wiktor och Oskar
. Wiktor har du ingen bild på Trogen?
Vad roligt att det går bra med Bravo hoppas hon kommer att starta lite mer iår, hon gjorde vell inte så många starter förra året.
Hur går det med Shakira då?
Det går bra med Shakira .Lugn Vinterträning 3 dagar i veckan nu.Just nu har vi -20 så i dag hoppade vi över träningen. Längtar efter våren nu. Hon startade 4ggr i fjol rek.2.36,7 0-0-d-2 + några bygdetravlopp .Gick under 2.30 i loppet med diskning.Det ska bli fler starter i år, tog ju licensen i somras.

Trogen , är det darius-avkommor som gäller eller ? xD
Trogen i Derbyt.
(Nilla Tomelius har knäppt)
Trogen är ju efter Darius

Jag menade att ni har en del efter Darius . Är de favvo-hingsten eller ? xD
Nja kanske de vi har två nu och har haft trogen oxå då.. men de har blive att vi har hitta dom som verka intresanta efeter darius så då har vi köpt dom.. ja vet faktisgt int varför de just har blive darius. men dom e ju rätt bra hans avkommor.
Hur gåre me din efter Darius då? ska han starta i år?

hehe jooo .
Nja , får se om han kommer ut, till hösten kanske det blir nått lopp. Jag tar det lugnt och vill att han ska gå bra innan han visar sej i tävling!
Okej.. kul och se.

Jätte kul att se Ronaldo, var intresserad själv att köpa honom, men kom på att det faktist räcker med alla som jag redan äger och har! Hoppas det går bra med honom
Kul med Nitro, har han mycket skalle, de brukar ha det de efter Darius, har ju kört en del så att säga
. hoppas att det går bra skulle vara kul att se honom på banorna iår.
Lycka till allihopa med ng efter darius och ni får gärna maila mig och berätta hur det går med dem stuteridar@hotmail.com

Hoppas verkligen inte att ni KÖR en 8 månader gammal häst????
//Mickan
Nej jag har inte fått ng bilder, ni skulle inte ha lust att skicka dem igen!? Allt bra med er annars då, ni har 2 väldigt lurviga ponnysar här iaf;)
nej de körej Rondo, de har satt honom i vagn, vilket jag personligen inte tycker e ett dugg konstig, det gör man med alla andra hästar man tränar i trav, sålänge man inte utsätter leder och ligament för påfretningar är det inte ett dugg onyttigt att sätta dem i vagn i tidig ålder. De är ungefär som att gå en valpkurs med en valp och det är det ju ingen som tycker e konstigt, det e bara i fostrings syfte.

ne precis det var så jag menade :) på tidigare inlägg uppfattade jag det som om att dom körde honom :) btw signe så ses vi på lovet ;) ja ska me ebba upp till dig ;) hoppas det blir kanon ser fram emot det
//Mickan
//Mickan
Nej vi kör inte Rondo, men de va en liten kul grej allt de där oxå för på jullovet när wiktor kom hem så kom signe med rondo.. och då sa wiktor att han skulle sätta rondo i vagn före pappa och kristin satt 2 års kallblodet vi har i vagn.. och wiktor och jag (oskar) börja tömmköra direkt.. sen när vi ville sätta för vagnen sa pappa att vi inte fick de för rondo va så smal och selen va aldeles för stor.. så då tog vi dom dära skalmarna som på bilden och lillebror kalles lilla kälke och satt fast, och så satt vi kalle på den.. så då vart vi före iaf fast bara med en liten kälke och kalle på tre år bakom;) hehe

#58 Okej jag skickar några :)

Bara en liten fråga.. tycker ni det känns säkert att sätta en treåring bakom en häst som inte ens är inkörd? inget illa menat undrar bara!
//Mickan
ja, om man gör de försiktikt så, jag(wiktor) håller i tömmarna men de syns int på bilden. å rondo va så pass säker så vi gjorde de:)

#65 snygg han är! ;) Busråtta! :D
Kul att se honom det var länge sen, hålla tummarna för att det går bra iår!

#23 Kålmans Demonas tränare fick barn i fjol därför startade hon inte så mkt men det verkar som om hon är på gång ut till tävlingsovalerna igen =)
#68, Kul hoppas det går bra då! Hörde att hon skulle va gns lik Darius? Men har aldrig sett henne.

#69 Ok. HAr inte sett Demona så värst mkt och inte Darius heller ås jag är nog inte rätt person att se det. Men mkt möjligt!
Har Darius fått många bokade ston -07?
#70 Ok, men såg nu att det fanns en bild på henne här faktist och tyckte inte att det va så där super lika på den kanske, mer lik Tosca då hon präglar dem ju gns hårt så.
Ja han är faktist fullbokad, lite förvånad e jag det e ju så pass tidigt ännu, men GLAD e jag för det. Faller säkert bort ng men det gör inte så mycket.

Signe hur många tar han emot ? :)

17 eller något sånt tror jag Jonna..
#72Jag har satt stoppvid 20st då han lös betäcker och det sliter så hårt på dem även om han inte ska tävla.
Sen måste man ju tänka på att han ska göra generalmönstring i år, men har aldrig haft så många ston åt honom ng gång och efterfrågan har varit stor och det e jag super glad för!!

Signe det är ju jätte roligt :) "Grattis" :D
TACK jonna!!
I Tisdags på Romme kvalade en Darius avkomma in gdk, ingen som har bilder där ifrån?

Här kommer bild på Lolita Dar i debuten:)
En på upploppet:)
Åååh, hon e maffig hon, har hon tagit loppet bra?
Ja hon är jätte fin:) Ja hon har tagigt loppet jätte bra, hon e pigg och glad:)
har du inge bilder på henne från när ja kvala na signe?
JO det har jag men inga när du kör, bara uppställd på backen. Jag e vell inte den mest tekniska i världen och har råkat trycka in engelska oxå på kamran så tog bara ett kort i taget och lyckades bara få bilder när hon hade benen under sig, men du kan få dem när hon e uppställd.
När startar hon nästa gång då? Lite dåligt med lopp här på ett tag…
Okej men dom skulle jag gärna vilja ha när hon e uppställd:) ja du de blir nån gång här i sommar men när vet ja inte e så dåligt me lopp tycker ja:(

#90Vad fin han är !!!! Ska bli kul att få se honm på banorna sen!

#11 jättefin! :)

#96 skriv fotografens namn innan du lägger ut den!
slänger in en bild på mina godingar också! :D
tindra dar e. Darius Roll u. Dejlia
världens finaste häst som står mig väldigt varmt om hjärtat. Hon har aldrig gjort något dumt, ett hjärta av guld och en vinnarskalle som få. Tyvärr hann hon endast göra två starter i år, en lätt seger och en väldigtväldigt tapper andra plats, trots att hon knappt kunde trava så gav hon inte upp! men efter loppet åkte vi till veterinär och efter mpånga besök fick vi svar och då var hela säsongen över, tyvärr.. men nu har jag börjat smyga igång henne och hoppas att hon får vara frisk hela säsongen nästa år. Finare häst än såhär går nog inte att få.
sen så har jag även helbrorsan till tindra här hemma också:)
Hugo Boss
e. Darius Roll u. Dejlia
Hugo är en jättesöt kille men har inte tränats mer än ett par månader och har fortafarande en hel del jobb kvar innan han blir lika duktig som både bossa och tindra;) han är lite slö och gör lite som han vill, men det brukar ju vara normalt innan dom förstår vad det handlar om så jag är säker på att det kommer:) ska bli så spännande att få komma ut med honom i vår och se om han kan bli lika duktig som helsystrarna;) för övrigt tycker jag att nästan alla darius avkommor påminner om darius, väldigt fina hästar:) dock är hugo vääldigt lik farfar sin;)
har faktiskt ingen bra bild på honom så tar den här som ägarna till hugo har fotat:)
ursäka men jag vet inte vem som tagit fotot och fotografen har inte skrivit i sidan på bilden så det blir svårt att skriva vem som fotat.

#104 jag la ut kriterie bilder på min facebook som min mamma hade tagit och då skrev jag fotto: carina ainerud!
#105 ursäkta! Tillägg på #96 fotograf Carina Ainerud!!!!