Wången träningsläger?
De som vunnit flest segrar från varje bana i kategori A och B får ju åka till Wången på träningsläger, men vart kan jag se poängställningen? Jag har gått in på Wångens hemsida, men när jag klickar på poängställningen och banan så hittar jag ingen lista? Vet någon hur man kan se listan, och som kunde vara jättesnäll att länka? :) //Elsa
Gå in på wångens hemsida.klicka på evenemang och välj sedan ponnyelitveckan 2013. Där kan du sedan se till vänster att det står aktuell ställning. Där har du det.

Tyvärr är den inte uppdaterad, senaste uppdateringen gjordes 24/10-
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#2 Hur många tävlingsplatser har det varit tävlingar efter det? Tror i alla fall att de flesta banor har tävlat färdigt för i år.
Vår representant har redan blivit inbjuden och flera andra är också redan inbjudna.

#3 Halmstad, Bergsåker, Boden Kalmar, Östersund, Gävle, Åby, Färjestad, Umåker pch Romme. Är ju trots allt några stycken banor som haft tävlingar efter den 24/10…….
Jerker Klang,

Ja och vad jag vet så har inte några av våra kuskar fått information , de har ju väldigt tajt och lika resultat vad jag kan utläsa om 1 och 2:an i Halmstad

Åby har som sagt tävlingar i dag för shetlandsponnyer
#6 Du är en dag före min käre vän….
och gissa vad som ligger kvar i min bil……
Fast jag hittar inget ändå. När jag klickar på "evenemang" och "ponnyelitvecka 2013" och "aktuell poängställning" och sedan banan så kan jag inte se poängställningen. Vet någon vilka banor som fått reda på vilka som får åka? :D
8#: Vaggeryd är klart och en duktig tjej får åka. :D
Vaggeryds representant till Elitveckan och stortravets ordförande Kenth Carlsson som var med oss hela höstmötet och höll i den digra prisutdelningen i alla championligor, unga uppstickare, debutantdiplom, och givetvis "presentkortstavlan" till Wångenveckan som erhölls av Astrid Carlfjord Ödeshög
!
Fotot på Astrid och Kenth är taget av Matilda P!
Mantorp är klart
Jesper Björling
#8 åh vad kul! :D #10 härligt, grattis!! :D #11 vilka fick åka därifrån? :D
Solänget är klart :)
Det är bara en från varje bana och jag fick mota priset från VDn och sportchefen
Jesper Björling
Justine Andersson från årjäng

#7 haha jag får väl skylla på att jag fortfarande är snurrig i hjärnan då ;)
Simon Gorski från Örebro/Lindesberg.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Thilda Södergren fick äran att åka från Eskilstuna
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#8 Konstigt. 
Så här såg det ut när jag klickade på EPS. LÄNK.
Både ettan (Thilda Södergren) och tvåan (Andrea Jonsson) var på plats och fick priser av Sundbyholms Travsällskap då inbjudan delades ut under en V65-dag.
Trean (Isabelle Hyldeen) kunde tyvärr inte närvara.
Det är roligt när travsällskapen uppmärksammar ponnytravarna.
Någon som vet om färjestad är klart? 
lägger man ihop ALLA starter under året? :) Eller bara vissa?? 
#19 Alla tre pristagarna får vara med på prisutdelningen, men endast en får åka till wången Så här såg det ut på örebro
~ Anneli ~
#21 Endast dom lopp man kört på sin hemma bana
~ Anneli ~
Här är de 27 kvalifiserade kuskarna på respektive bana till WÅNGENS ELITVECKA 2013. (vecka 29. 15-21 Juli.) sen tilkommer 3 Wild Cards.
(med reservation för enstka fel.)
1. linus n. olsson (Ax)
2. wilma lundgren (B)
3. Wilma lindberg (F)
4. madelene eriksson (H)
5. hanna a. odder (J)
6. anna f. engström (Kr)
7. simon gorki. (Li - Ö)
8. hannah gustafsson (Ro)
9. lucas hällgren (Sk)
10. olivia ahlgren (Ti)
11. andreas westlinder (To)
12. anna e. beijar (U)
13. astrid carlfjord (Va)
14. justine andersson (År)
15. Joel m. sjölund (Ös)
16. frida simonsson (Bo)
17. emmy hansson (D)
18. thilda södergren (E)
19. nathalie ling (G)
20. rebecka nilsson (Hd)
21. jesper björling (Mp)
22. klara gabrielsson (S)
23. sofia lindmark (Sä)
24. maja jörholt (Vy)
25. klas olsson (Å)
26. maria lundgren (Åm)
27. veronica ingolf (Öa)
ev. kanske någon eller några av ettorna tackar nej till elitveckan och då faller
2an el. kanske den tredje vinstrikaste in.

#24 Jag är lite tveksam om du har rätt vad gäller Färjestad. Rebeca Hansen vann på Färjestad den 19/11 och har därmed lika många vinster och andraplatser som Wilma, däremot har Rebecka en tredjeplats mer än Wilma.
Jerker Klang,
#24 på Östersund är det ett lopp kvar….på juldagen. Om 2:an eller 3:an vinner där så går den före Joel M.Sjölund 
Under Elitveckan på Wången 2013 kommer vi på ÖSTERSUNDS TRAVET att köra vårt årliga DUBBELTRAV 19/21 JULI. (14 lopp på Fredag & 14 lopp på Söndag)
Där vi i sammarbete med Wången kommer att återuppta det mycket poppullära
kusk SM som inte körts sen 2007 och som vi nu döpt om till:
ELIT KUSK-MATCH 2013 och som sen förhoppningsvis kommer att köras varje år för de segerrikaste kuskarna på respektive bana. (Kat:A+B.)
det kommer att köras som ett ev. två lopp med lottade hästar (Kat:A+B)
där de vinnande kuskarna belönas med bl.a den klassiska guld-hjälmen.
VÄLKOMMNA TILL WÅNGEN och Östersunds Dubbeltrav 2013.
#27 Kul att ni återupptar dettta med Kusk-SM även om ni döper om det så är ju idéen densamma. Bra! 

#24 Tror du har fel om Halmstad med , de har uppdaterat nu på Wången sidan och enligt den så är det Thilda Andersson som kom 1:a , Rebecka 2:a och Samantha Ekstrand 3:a - Thilda och Rebecka har lika många segrar FAst Thilda har 1 2:a plats och Rebecka har 2 st 3:e platser
Hej på er!
Jättekul att se att PonnyElitVeckan väcker så stort intresse. Eftersom nyfikenheten är stor kring vilka som är inbjudna så vill jag göra följande kommentarer:
1. det är rätt att resultaten släpat efter på Wångens hemsida - detta på grund av tekniska problem. Nu finns dagsfärska listor.
2. de kuskar som är inbjudna offentliggörs löpande på Wångens hemsida - men jag lägger INTE ut deras namn förrän vi givit banorna/klubbarna möjlighet att hålla sin prisutdelning. Detta för att undvika att några misstag sker på vägen. Jag är fullt medveten om att det går att räkna ut vilka som kommer att bli inbjudna då flera banor tävlat färdigt för i år, men den lista som ligger på Wångens hemsida ska ni kunna lita på - därför är jag extra försiktig.
3. varje kusk kommer att presenteras i ett mini-porträtt allt eftersom…och några finns redan profilerade.
4. planeringen inför PEV har redan börjat och så snart programmet börjar ta form kommer vi att berätta om det.
5. ja, det stämmer att PEV bl a kommer att innehålla en kuskmatch på Östersundstravet.
Som sagt, jag vill återigen poängtera att den officiella kanalen för att få reda på vilka kuskar som bjudits in är Wångens hemsida och bara vi slipper det tekniska strulet så ska den fortsättningsvis vara aktuell. Om ni har frågor eller funderingar så är ni välkomna att kontakta mig på ronney.wickzell@wangen.se
Med vänliga hälsningar, Ronney Wickzell, marknadschef Wången

#30 Tack för ett tydligt och bra inlägg.
Jerker Klang,

Kul med en kuskmatch, och jag tror Wången kommer fixa ett mycket bra läger, efter att ha följt er under den här terminen tycker jag att Wången jobbar på bra med många olika saker.
:)
Jag kan tyvärr inte se poängställningarna på mina datorer. Kan nån vara jättesnäll och länka Färjestads poängställning, så kanske det fungerar då? :D tack så supermycket! :)
#34 Färjestad finns inte med alls just nu efter att det har uppdaterats. Skumt.
#35 okej, för jag kan typ inte se någon poängställning, inte någon bana, bara om någon här länkade. Ja, jag misstänkte att Färjestads inte kommit upp än, men det kommer nog snart